Zkvalitňování životního prostředí v našich městech a obcích je důležitou prioritou nejen z důvodů zdravotních, ale i estetických, funkčních, relaxačních a dalších Hlavními činnostmi, které vedou k dosažení tohoto cíle, jsou zakládání, regenerace a údržba zeleně.

Většina obcí si tento aspekt uvědomuje a investuje do této oblasti poměrně velké prostředky. Zelené plochy v městech a obcích mají totiž některé jedinečné vlastnosti a úkolem současné generace je využívat krajinu nejen pro účely produkční, ale uplatňovat také její funkce krajinotvorné, ekologické, rekreační, vodohospodářské, sportovní, estetické, protierozní a další.

Řešení? Univerzální nosiče!

Kromě jiného to s sebou nese i nemalé požadavky na techniku k tomuto účelu používanou. V případě menších obcí musí tyto stroje splňovat jednak vysoké nároky na spolehlivost, výkonnost, ale hlavně na multifunkčnost.

Máte těžký terén? Nedostupná místa? Obsluhujete úzké prostory? Převážíte zeminu, mulčovací kůru, sadbu? Pracujete ve výškách? Řešíte zavlažování? Odklízíte biologický odpad? Uklízíte komunikace, prostranství? Je ekonomicky neúnosné pořizovat na každou tuto činnost speciální techniku?

Existuje řešení. Vhodnými pomocníky mohou být právě univerzální nosiče nářadí, které plně nahradí jednoúčelové stroje. Dosáhnete tak nejvyšší kvality a výkonnosti při dosažení optimálních celkových investičních a provozních nákladů.*

(Podrobnosti v Komunální technice 8/2020)

Při zimním úklidu měst a obcí jsou komunální stroje mimořádně efektivní. Podle konkrétních požadavků obce lze robustní a univerzální komunální nosiče libovolně doplnit nástavbovým zařízením.

Přední i zadní nástavby lze na komunální nosiče připojit pomocí rychlovýměnných a spojovacích systémů.

Zimní odmetací kartáč, jako přední nástavba, odstraní sněhový poprašek asi do 5 cm. Pro větší vrstvu se hodí sněhová radlice, která může být rovná nebo šípová a v různých šířkách již od 120 cm.

V podhůří a všude tam, kde lze očekávat štědrou sněhovou nadílku, oceníte sněhovou frézu s ovládaným vyhazovacím komínem. Na naše nosiče ji lze bez problémů agregovat, a to i na nejmenší nosič, díky výkonné hydraulice, která bez problémů zvládne průtoky 60 l/min.

Přední nástavby lze kombinovat se zadní. Dvě činnosti v jednom kroku zvyšují efektivitu práce a zkracují čas údržby. Zadní prostor se proto v zimním období využívá pro agregáty, které mohou být ve formě turniketového nebo nástavbového sypače ve volitelném objemu. Samozřejmostí je vždy možnost nastavení množství a šíře posypu, popřípadě závislost dávky na rychlosti. Podle potřeby lze využít talířové nebo válcové rozmetače.

Snadné připojení a montáž je i zde samozřejmostí. Propojení sypače nevyžaduje žádnou další elektroinstalaci a využívá již připravený konektor. Nástavbové sypače mohou nabídnout i dvoukomorový systém pro různé posypové materiály, které jsou libovolně přepínatelné a mísitelné.*

(Podrobnosti v Komunální technice 11/2019)

Více na www.karcher.cz/komunalni-technika

Požadavek většiny uživatelů komunální techniky cílí především na všestrannost stroje, aby jej bylo možné využít pro různé činnosti v jakémkoliv ročním období. Firma KOMATEC s. r. o. do svého portfolia mechanizace pro komunální údržbu zařadila hned několik strojů, které nárokům na celoroční využití vyhovují.

Potřebám uživatelů komunální techniky je nutné přizpůsobit i velikost strojů. KOMATEC nabízí komunální nosiče od těch nejmenších, které vyhovují především požadavkům menších obcí, až po velké traktorové nosiče pro údržbu komunikací. Podívejme se na ně podrobněji.

Začněme od malých pomocníků. Prvním strojem z nabídky společnosti KOMATEC je všestranný komunální nosič FORT model MPM 30. Tento velmi kompaktní stoj o celkové šířce 1030 mm je ideálním pomocníkem pro údržbu ploch, kde není prostor pro větší techniku. Pokud k malé šířce přidáme výbornou manévrovatelnost díky kloubovému řízení, máme tu pomocníka, který se nezalekne úzkých uliček a chodníků a ani v parku mezi stromy nebude působit neohrabaně.

Dalšími stroji z nabídky firmy KOMATEC jsou kompaktní nosiče FORT řady PANTERA, LINEA a MITHOS. Mají dvoumístnou kabinu a nářadí se agreguje především za ni na rám. Hlavní doménou těchto nosičů s užitnou nosností až 2100 kg je především přeprava materiálu. Nejběžnější nástavbou je tak třístranně sklopná korba.

Posledním z řady je traktorový komunální stroj FUß 1600 od německého výrobce FUß Spezialfahrzeugbau GmbH. Tento výrobce, který má ve svém znaku medvěda, vytvořil ideálního pomocníka nejen pro komunální a silniční sféru. Tento traktor je vhodný jak pro letní a zimní údržbu komunikací, tak jej lze plně využívat v komunální sféře, v zemědělství a v mnoha dalších oblastech. Vyniká především kompaktní velikostí a manévrovatelností.

Na poptávku po víceúčelových traktorech – nosičích reagují i výrobci strojů, které jsou určené prioritně k jiným účelům, než je údržba veřejných prostor. Jedním z nich je výrobce kloubových kompaktních nakladačů CAST.

Obecně lze konstatovat, že komunální traktory – nosiče díky své všestrannosti přinášejí svým uživatelům zefektivnění údržby veřejných ploch a komunikací. Protože se nejedná o jednoúčelové stroje, můžeme očekávat i provozní úspory v případě, kdy by využitelnost specializované techniky nebyla efektivní. „Univerzálové“ jsou tak vhodnou investicí pro snížení provozních nákladů na údržbu veřejných prostor.*

(Podrobnosti v Komunální technice 8/2019)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Říká se, že v jednoduchosti je síla. Pro vozidlo Durso Multimobil, které v ČR zastupuje a prodává firma SIMED, to platí v plné míře. Pro použití motoru bez filtru pevných částic ho lze bez nadsázky nazvat posledním Mohykánem mezi univerzálními komunálními vozy.

Jednoduchá konstrukce zůstává, kabina však dostala od poloviny letošního roku novou, modernější a agresivnější tvář. Durso Multimobil je návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších organizací, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.

Bez elektroniky a filtru

Dlouhá leta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví značnou poruchovostí, a tím velice drahým servisem. Dalším aspektem, který „šroubuje“ cenu nových vozidel neúměrně nahoru, jsou stále přísnější emisní normy, a tím i nutnost agregace dražších motorů s filtry pevných částic, které tyto normy splní.

Nosiče Durso Multimobil se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový atmosférický dieselmotor Perkins (od letošního roku také přeplňovaný s vyšším kroutícím momentem), který není řízen žádnou elektronikou a především nemá filtr pevných částic. Proto je vozidlo homologované v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“ s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění B. Novinkou loňského roku byl potom model Durso Multimobil X, který disponuje silnějším motorem Kohler o výkonu 75 k.

Pro rozmanité agregace

Jednoduchým a bezúdržbovým motorem však výhody vozu Durso Multimobil nekončí, ale začínají. Zapínání pohonu 4 x 4 a redukční převodovky opět neřídí žádná elektronika, nýbrž je zajištěno pomocí pák s lanovody. Čelní a zadní nástavby ovládá obsluha v kabině řidiče, s ergonomickým uspořádáním všech prvků. Odpružená sedačka ve spolupráci s dlouhými listovými pery zaručuje velice vysoký jízdní komfort.

Základní šasi obou typů vozidel, která jsou dodávána ve dvou rozvorech (2200 a 2600 mm – typ Multimobil, respektive 2420 a 2900 mm – typ Multimobil X), lze osadit standardním třístranným sklápěčem, pro potřeby svozu kontejnerů jednoramenným hákovým nosičem, popřípadě dvouramenným nosičem kontejnerů. Všechny tyto verze umožňují agregaci zimních a letních nástaveb pro údržbu komunikací – sypače vozovek, cisternové i svozové nástavby. Na přední upínací desku lze agregovat sněhové radlice, válcové zametače a mycí lišty.

Čtyřicítka na trhu

V loňském roce jsme také toto vozidlo poprvé osadili svozovou lisovací nástavbou LN 3500 BN určenou pro sběr a odvoz komunálního odpadu. Především s touto nástavbou ocení zákazníci absenci filtru pevných částic, který je při přerušované jízdě „od popelnici k popelnici“ zásadním kamenem úrazu při poruchovosti klasických vozidel kategorie EURO VI.

Všechny vyjmenované parametry a technická řešení – společně s cenou začínající těsně nad jedním milionem korun – předurčují vozidlo Durso Multimobil jako ideální náhradu dosluhujících nosičů Multicar M 25, M 26, Magma a podobných.

Po prvních čtyřech letech prodeje, kdy jsme se v prvním roce věnovali především uvedení značky do povědomí zákazníků, jsme k dnešnímu dni dodali našim zákazníkům již přes čtyři desítky vozidel Durso Multimobil, včetně nového modelu Multimobil X!*

Podrobnosti najdete na: www.simed.cz.

SIMED

Foto archiv firmy

Dalšími novinkami, které nabízí společnost KOMATEC s. r. o. zabývající se dovozem a prodejem komunální a silniční techniky do ČR a na Slovensko, jsou výrobky italského výrobce FORT s. r. l. zaměřeného na techniku do komunální sféry, zahradnictví, lesních školek, vinohradů a nejen tam.

Zaměřme se protentokrát na sféru komunální, a to na multifunkční nosiče nářadí.

Víceúčelový nosič nářadí FORT model MPM 30 je kompaktním strojem určeným jak pro práci na chodnících a komunikacích, tak současně i na travnatých plochách v parcích či fotbalových hřištích. Je osazen dieselovým motorem Kubota o výkonu 30 k, který dává stroji dostatečný výkon na všechny možné pracovní operace.

Hydrostatická převodovka dodává komfortní ovládání jízdy i pracovní rychlosti a současně na jednotlivá kola přenáší pohon 4 x 4, čímž zajišťuje dobré jízdní vlastnosti i na nerovných terénech, nebo při plynulém přejíždění obrubníků.

Nespornou výhodou tohoto nosiče je nejen ovládání a kloubové řízení, ale také jeho maximální šířka, která činí rovný jeden metr. Ruku v ruce s ní jde i celková délka stroje, která se pohybuje pod hranicí tří metrů. Tím se stává FORT velmi obratným hlavně na úzkých chodnících ve městech a obcích, což všichni, kteří se o tyto komunikace po celý rok starají, dobře vědí, jaké to je, vejít se i na ty nejužší chodníky s kvalitní technikou.

Rychlost nosiče FORT MPM 30 je až 20 km/h, což je opět plně dostačující pro celoroční práce v komunální oblasti. Stroj je možné využít ve verzi s otevřených čtyřsloupkovým rámem se zastřešením, nebo s kabinou, která je vybavena topením a větráním, popřípadě může být na přání vybavena také klimatizací. Kabina je dostatečně prostorná i při kompaktní šířce nosiče. Sedačka řidiče je mechanicky odpružená. Po pravé ruce nalezne obsluha stroje veškeré ovládací funkce pro pracovní nástavby.

Italský výrobce FORT s. r. l. je také dodavatelem vozidel, které je možné využívat jako nosiče nářadí. Vhodná jsou nejen pro komunální sféru. Uplatnění naleznou i ve stavebnictví, zahradních firmách a dalších provozech.*

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2019)

 

 

 

Vozidla FORT jsou osazena dieselovými motory Lombardini, Kohler, nebo Isuzu. Převodovky jsou výhradně manuální, ve většině případů se jedná o pětistupňová ústrojí s redukcí. Již v základním provedení jsou všechna vozidla vybavena pohonem všech kol 4 x 4 pro maximální využití v terénu. Kabiny jsou vybaveny topením a ventilací s možností výběru klimatizace na přání. Korby jsou hydraulicky třístranně sklopné a je možné také navýšení bočnic například klecovými nástavky.

K dispozici je čelní upínací deska. Vozidla lze na přání dodat i se zadním tříbodovým závěsem a mechanickým vývodovým hřídelem. Z dalších eventualit je možné jmenovat hydraulickou nakládací ruku.

Ve švýcarském výrobním závodu v Burgdorfu, který patří do skupiny AEBI Schmidt, se vyrábějí podvozky a pracovní vozidla řady MT, které slouží jako univerzální nosiče nářadí. Švýcarská preciznost spolu s moderními technologiemi zaručují skvělý poměr ceny a kvality.

Tím, že výrobce plně přezbrojil na euro „šestku“ již v roce 2015, získal významný náskok před konkurencí, která představuje nové motory až nyní. Letos vstupuje v platnost další úroveň normy EURO 6 s označením C, i na tu je výrobce AEBI připraven. Se změnou přichází i další vylepšení…

Tři modely na výběr

Připomeňme, že na trhu jsou tři modely nosičů AEBI, a to MT 720, 740 a 750, které se vyrábějí jako komerční podvozky či speciální stroje. Mají dieselové motory VM od koncernu FPT: modely MT 720 a 740 čtyřválcový třílitr o výkonu 80 kW (109 k), typ MT 750 šestiválcový čtyřapůllitr s výkonem 115 kW (156 k).

Převodovka je vždy šestistupňová, ve většině případů s pohonem 4 x 4 s redukční převodovkou. Šestý rychlostní stupeň má zásadní vliv na celkovou spotřebu PHM. Zvýšil se i točivý moment na 420 Nm, což přispělo k celkové síle vozidla.

Základem koncepce všech modelů je šroubovaný žebřinový rám, tuhé nápravy, listové pružiny, tlumiče a stabilizátory. Vozy jsou konstruovány pro agregaci těžkého nářadí a převoz nákladu o vysoké hmotnosti, tedy na těžkou práci.

Co nového?

U všech modelů doznal významnou změnu interiér. Kabina zůstala ve standardu třímístná, s příchodem EURO 6 C přibyl na palubní desce nový instrumentální panel s velkým barevným a přehledným displejem. Na něm může obsluha okamžitě odečítat všechny provozní údaje včetně motorové diagnostiky poskytující všechna data s případnými chybovými hlášeními. Je na uživateli, kterým hodnotám dává přednost a přednastaví si je na displeji.

„Další změny prodělalo u všech modelů ovládání hydraulického systému. Na středovém panelu přibyl kruhový joystick, jímž se řídí přes elektroniku hydraulický systém včetně přiřazování pohonu 4 x 4, redukcí a uzávěrky diferenciálu. Místo klasického napětí již systémem putují informace, které nepodléhají proudovým rázům, což je prakticky nesmrtelné řešení. Díku tomu je možné hydrauliku a funkce joysticku do jisté míry také naprogramovat,“ poznamenal Filip Hachle, jednatel společnosti HANES, která je dovozcem techniky AEBI MT do ČR a SR, a pokračoval:

„Zásadní novinkou u modelů MT 740 a 750 je hydrostatický pojezd. Pohonný řetězec si zachovává všechny vlastnosti standardního vozidla, tedy šestistupňovou mechanickou převodovku. Je doplněný o hydrostatický pohon připojený na vývodový hřídel rozdělovací rozvodovky. Stroje tak mohou pracovat ve třech režimech, a to zaprvé rychlý, zadruhé redukovaný mechanický pojezd, nebo zatřetí hydrostatický pojezd pro dosažení rychlosti v rozsahu 0-20 km/h. Všechny režimy mohou být aktivovány jak při pohonu 4 x 2 tak i 4 x 4. S příchodem EURO 6 C doznal změny i interiér s lepším ergonomicky rozmístěnými ovládacími prvky. Konkrétně uvedu posilovač spojky, seřiditelný sloupek řízení, kůží obšitý volant a další drobnosti. Vedle standardní třímístné kabiny je nově k dispozici MT 750 s označením DOKA, tedy doublecab s prodlouženou kabinou až pro šest osob.“

„Společnost HANES disponuje velkým a silným servisním zázemím, včetně služeb mobilního servisu, neboť více než 60 % zásahů se odehrává u zákazníka,“ konstatuje Filip Hachle. Dnes pro pokrytí ČR a SR jezdí více než 10 mobilních servisních vozidel. Společnost HANES také zabezpečuje i asistenční služby s vlastní odtahovou službou. O zákazníka se tak stará komplexně od A do Z.*

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2019)

Říká se, že v jednoduchosti je síla. Pro vozidlo Durso Multimobil, které na českém trhu zastupuje a prodává firma SIMED, to platí v plné míře. Pro použití motoru bez filtru pevných částic ho lze bez nadsázky nazvat posledním Mohykánem mezi univerzálními komunálními vozy.

Jednoduchá konstrukce zůstává, kabina však dostala od poloviny letošního roku novou, modernější a agresivnější tvář. DURSO MULTIMOBIL je návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších organizací, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.

Dlouhá léta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví značnou poruchovostí, a tím pádem velice drahým servisem. Dalším aspektem, který „šroubuje“ cenu nových vozidel neúměrně nahoru, jsou stále přísnější emisní normy, a tím i nutnost agregace dražších motorů s filtry pevných částic, které tyto normy splní.

Nosiče DURSO MULTIMOBIL se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový atmosférický dieselmotor Perkins (od letošního roku také přeplňovaný Perkins s vyšším točivým momentem), který není řízen žádnou elektronikou a především nemá filtr pevných částic. Proto je vozidlo homologované v kategorii „T – traktorový nosič“ s celkovou hmotností 4,5 t, popřípadě v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“ s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění B.

Novinkou letošního roku je model DURSO MULTIMOBIL X, který disponuje silnějším motorem KOHLER o výkonu 75 k.*

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2018)

 

 

 

Ve švýcarském výrobním závodu v Burgdorfu, který patří do skupiny AEBI Schmidt, se vyrábějí podvozky a pracovní vozidla řady MT, které slouží jako univerzální nosiče nářadí. Švýcarská preciznost spolu s moderními technologiemi zaručuje skvělý poměr ceny a kvality.

Tím, že výrobce plně přezbrojil na euro „šestku“ již v roce 2015, získal významný náskok před konkurencí, která představuje nové motory až nyní. Letos vstupuje v platnost další úroveň normy EURO 6 s označením C, i na tu je výrobce AEBI připraven. Se změnou přichází i další vylepšení…

Připomeňme, že na trhu jsou tři modely nosičů AEBI, a to MT 720, 740 a 750, které se vyrábějí jako komerční podvozky či speciální stroje. Mají dieselové motory VM od koncernu FPT: modely MT 720 a 740 čtyřválcový třílitr o výkonu 80 kW (109 k), typ MT 750 šestiválcový čtyřapůllitr s výkonem 115 kW (156 k).

Převodovka je vždy šestistupňová, ve většině případů s pohonem 4 x 4 s redukční převodovkou. Šestý rychlostní stupeň má zásadní vliv na celkovou spotřebu PHM. Zvýšil se i točivý moment na 420 Nm, což přispělo k celkové síle vozidla.

Základem koncepce všech modelů je šroubovaný žebřinový rám, tuhé nápravy, listové pružiny, tlumiče a stabilizátory. Vozy jsou konstruovány pro agregaci těžkého nářadí a převoz nákladu o vysoké hmotnosti, tedy na těžkou práci.

U všech modelů doznal významnou změnu interiér. Kabina zůstala ve standardu třímístná, s příchodem EURO 6 C přibyl na palubní desce nový instrumentální panel s velkým barevným a přehledným displejem. Na něm může obsluha okamžitě odečítat všechny provozní údaje včetně motorové diagnostiky poskytující všechna data s případnými chybovými hlášeními. Je na uživateli, kterým hodnotám dává přednost a přednastaví si je na displeji.

„Další změny prodělalo u všech modelů ovládání hydraulického systému. Na středovém panelu přibyl kruhový joystick, jímž se řídí přes elektroniku hydraulický systém včetně přiřazování pohonu 4 x 4, redukcí a uzávěrky diferenciálu. Místo klasického napětí již systémem putují informace, které nepodléhají proudovým rázům, což je prakticky nesmrtelné řešení. Díku tomu je možné hydrauliku a funkce joysticku do jisté míry také naprogramovat,“ poznamenal Filip Hachle, jednatel společnosti HANES, která je dovozcem techniky AEBI MT do ČR a SR, a pokračoval:

„Zásadní novinkou u modelů MT 740 a 750 je hydrostatický pojezd. Pohonný řetězec si zachovává všechny vlastnosti standardního vozidla, tedy šestistupňovou mechanickou převodovku. Je doplněný o hydrostatický pohon připojený na vývodový hřídel rozdělovací rozvodovky. Stroje tak mohou pracovat ve třech režimech, a to zaprvé rychlý, zadruhé redukovaný mechanický pojezd, nebo zatřetí hydrostatický pojezd pro dosažení rychlosti v rozsahu 0–20 km/h. Všechny režimy mohou být aktivovány jak při pohonu 4 x 2 tak i 4 x 4. S příchodem EURO 6 C doznal změny i interiér s lepším ergonomicky rozmístěnými ovládacími prvky. Konkrétně uvedu posilovač spojky, seřiditelný sloupek řízení, kůží obšitý volant a další drobnosti. Vedle standardní třímístné kabiny je nově k dispozici MT 750 s označením DOKA, tedy doublecab s prodlouženou kabinou až pro šest osob.“*

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2018)

 

 

 

V rozdílných provozních a mnohdy i v extrémně náročných podmínkách spolehlivě slouží Fuso Canter, robustní a odolné užitkové vozidlo pokrývající spektrum celkové hmotnosti od 3,5 do 8,5 t. Varianta 7,5 t má největší užitečné zatížení ve své třídě: 5020 kg pro nástavbu a náklad.

Canter jako jediný vůz své kategorie nabízí přímo z výroby dvě různé šířky kabiny, C-Serie Comfort 1995 mm a S-Serie Standard 1695 mm. Obě varianty jsou vybaveny sedadlem řidiče (u komfortní kabiny odpruženým) a dvěma sedadly pro spolujezdce. Dvojkabina je k dispozici v 3,5t i 7,5t variantě i ve verzi 6C 18 4 x 4.

Široká škála variant

FUSO spolupracuje s nejlepšími převážně českými nástavbáři. Mezi nejčastější nástavby na vozidlech Canter patří nosiče kontejneru, ať už pro zájemce s řidičským průkazem skupiny B nebo C. Velmi často se využívají v kombinaci nejen s kontejnerovou vanou, ale i s některou z komunálních nástaveb, které pro Canter vyrábí převážně společnost SIMED s. r. o.

SIMED se specializuje na konstrukci a výrobu komunálních nástaveb především pro menší nosiče do celkové hmotnosti 7 t, jako jsou například Fuso Canter 3S13, 6S15, 7C15 a vozidlo 6C18 s pohonem 4 x 4. Pro tyto nosiče vyvinula firma celou škálu nástaveb pro možnost celoročního využití vozidel Fuso v komunálním provozu.

Pro zimní údržbu dodává SIMED sypače vozovek v objemech od 1 do 1,7 m3 , čelní sněhové radlice v šířkách od 1,7 do 2,1 m, pořípadě čelní válcové zametače. Pro letní údržbu komunikací lze na uvedená vozidla namontovat cisternové nástavby o objemu od 1500 až do 4000 l. V součinnosti s čelní mycí lištou, popřípadě válcovým zametačem, slouží k mytí a čistění vozovek či chodníků.

Ve speciální kategorii jsou nástavby pro sběr a odvoz všech typů odpadů. Zákazníky nejpoužívanější a nejoblíbenější je lisovací nástavba typ LN o objemech od 4,5 do 7,0 m3, která slouží k odvozu obsahu odpadkových košů a pytlů včetně odpadových nádob o objemu 110, 120 a 240 l. Dále SIMED dodává speciální celonerezovou nástavbu typ LN 5000 BIO a LN 7000 BIO na svoz biologicky rozložitelného odpadu. V posledních letech se stala velmi oblíbenou nástavba KOS 9 a KOS 12. Jedná se o klasický kontejner s jednoduchým natažením na vozidlo, který je vybaven univerzálním bočním vyklápěčem odpadových nádob o objemech 110, 120, 240 a 1100 l.

Spolupráce s firmou SIMED na vývoji a prodeji nástaveb na vozidla Fuso trvá již bezmála deset let a přinesla řadu užitečných nástaveb, které pomáhají zákazníkům v jejich činnostech po celý rok.*

(Podrobnosti v Komunální technice 10/2017)

Přední místa na trhu s univerzálními nosiči právem zaujímají vozidla a stroje značky Multicar a Hako. Nákupem techniky uvedených značek se zákazníkovi otevírá možnost širokého a celoročního využití. Ve východních Čechách jsou tyto značky zastoupeny společností Auto SAS s. r. o. Vedle nových nabízí také stroje repasované a k nim, samozřejmě, následné služby – od poradenství, přes servis, prodej náhradních dílů až po postupné vybavování techniky příslušnými nástavbami.

Vozidla Multicar a Hako jsou desítky let velmi oblíbená právě pro svou univerzálnost využití. Široká škála možných nástaveb umožňuje tyto stroje a vozidla používat celoročně.

Řešení s úsporami

Díky kvalitním podvozkům, hospodárným motorům a výkonné hydraulice je možné vozy využívat bez problému při zimním úklidu sněhu, zajištění sjízdnosti a schůdnosti komunikací, od jara do podzimu s příslušnými nástavbami pak pro veškeré úklidové a údržbové práce.

V poslední době jsou vozidla díky svému konstrukčnímu provedení využívána také pro kontejnerové systémy, které umožňují vozům Multicar být ještě všestrannějšími nosiči, kde se snoubí nejen výkon, ale i rychlost, s kterou je možné nástavby měnit a využívat.

Kontejnery pro přepravu materiálů, pro svoz odpadů včetně BIO, cisternové nástavby pro zkrápění a zálivku, sypače vozovek, speciální kontejnery pro štěpkování, vysávání listí a posečené trávy, plošiny pro převoz malé techniky a další a další možnosti využití po celý rok. Takto vybavená vozidla značně ulehčují vedoucím pracovníkům rozhodování o nasazení techniky a znamenají nejen úsporu času, strojů a také, v dnešní době stále více diskutovanou, úsporu pracovních sil.

Široká nabídka

Výhodou pro zákazníka je také možnost výběru ze široké nabídky strojů podle velikosti a způsobu využití. Pro nasazení techniky v menších lokalitách jsou vyráběna vozidla Multicar Tremo a Hako. Nosiče Hako Citymaster 600 a 1250 jsou výkonnými a obratnými stroji pro obce, části měst nebo firmy spravující areály a komunikace.

Stroje Tremo a Hako Citymaster 1600 potom díky své rychlosti, výkonu a univerzálnosti nabízejí využití hlavně ve městech. Tyto nosiče mohou zametat, vysávat, sekat, upravovat zeleň, mýt, zalévat, uklízet sníh od smetení až po frézování, sypat i solit... Asi bychom mohli vyjmenovávat další a další možnosti jejich využití.

Nové i repasované

Ve společnosti Auto SAS si může každý zájemce stroje prohlédnout, vyzkoušet a prodiskutovat také možnosti služeb souvisejících s jejich provozováním. Firma kromě nové techniky nabízí vše pro tato vozidla a stroje – servis, kompletní sortiment náhradních dílů, nákup v kamenné prodejně či v přehledném e-shopu www.sasparts.cz a v neposlední řadě i dodávky příslušných nástaveb. A to nejen pro daný stroj, ale také pro všechny ostatní vozy značek Hako a Multicar bez ohledu na rok jejich výroby. Technici si poradí s modely vozidel Multicar M 25, M26 i M30 Fumo, které již nějaký ten rok nesjíždí z výrobní linky.

Auto SAS není jen prodejcem nové techniky, ale je jednou z mála firem, která nabízí díky svému servisnímu zázemí také repasovaná vozidla Multicar a Hako. Díky této službě má zákazník vždy na výběr mezi novou nebo použitou repasovanou technikou. Ať už se rozhodne jakkoliv, vždy má jistotu, že využívá služeb profesionální firmy, pro kterou služby prodejem techniky nekončí. Právě naopak.*

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down