Na květnových novinkách z nabídky techniky japonské společnosti Kubota nechyběly ani vydání, pilíře firemního sortimentu – traktory. Od zaměstnanců výhradního zástupce pro Českou republiku, společnosti K.B.T PROFTECH s. r. o., jsme se dozvěděli, že ani v této oblasti Kubota nezahálí a posouvá se neustále vpřed.

K vidění a praktickému vyzkoušení byl člen nové „kooperační“ série traktorů EK1-261 a modely „čistokrevných“ Kubot řady L1 druhé generace, konkrétně 382 D ROPS, 382 H ROPS a L1-522 D s polskou kabinou Naglak. Reprezentanty vyšší řady L2, rovněž druhé generace, byly potom stroje 522 s kabinou Naglak a 622 H-Plus Cab s originální kabinou Kubota.

Funkční a za dobrý peníz

„Nový traktor ekonomické řady EK1 je výsledkem spolupráce indické firmy Escorts a japonské Kuboty, které založily společný podnik určený především na výrobu traktorů pro velmi zajímavý indický trh, kde se každoročně prodává asi 650 000 těchto strojů. Tímto krokem Kubota oficiálně vstoupila do Indie. Počátečním úkolem je roční produkce 15 000 až 25 000 traktorů značky Escorts-Kubota. Dlouhodobým cílem je desetiprocentní zastoupení na indickém trhu, tedy prodej okolo 65 000 traktorů ročně,“ řekl nám Radim Koubek, který má u společnosti Kubota Holding Europe na starosti oblast střední a východní Evropy a pokračoval:

„Hlavní myšlenkou bylo uvést na trh jednoduché, silné, spolehlivé a současně levnější traktory pro podmínky a požadavky Indie a podobných států, kde nevyžadují vyspělé technologie a sofistikované ovládání. Základem modelu EK1 je asi dvacet let stará technologie Kuboty, která potřebám nenáročných uživatelů v rozvojových zemích plně postačuje. Tato technika má prodejní potenciál také v Evropě, kam směřuje velké množství laciných traktorů z Číny, Jižní Koreje, Turecka nebo Indie. Kubota nezůstala pozadu a pro evropský trh připravila ve spolupráci s firmou Escorts model EK1-261 o výkonu 26 koní v první generaci. Jak název napovídá, dají se očekávat další řady a generace. Tato novinka byla kvůli pandemii covid-19 a absenci odborných veletrhů představená v Evropě loni v říjnu on line.“

Značka číslo 53

Pro rozšíření nabídky kvalitní a cenově dostupné techniky pro méně náročnou klientelu musela podle Radima Koubka přijít Kubota s jinou než vlastní technologií – zkrátka proto, aby nekonkurovala sama sobě. V modelu EK1-261 proto nenajdeme například motory Kubota, nýbrž spolehlivé a na indickém trhu dobře prodávané pohonné agregáty Mitsubishi. Výrobce cílil hlavně na privátní uživatele, ale i profesionály, ovšem s nízkým nájezdem okolo stovky motohodin ročně.

Traktor EK1-261 je poněkud robustnější a těžší, než jsou zvyklí majitelé Kubot. Je to kvůli úsporám, kterých lze dosáhnout hlavně použitím pevného, odolného, ale těžšího materiálu. Stroj s ochranným rámem je vybavený již zmíněným motorem Mitsubishi o výkonu 26 koní, mechanickou převodovku a zadním tříbodovým závěsem kategorie 1. V základu již má jednoduchý jednookruhový dvojčinný rozvaděč s regulací citlivosti hydrauliky. Stroj je možné osadit čelním trojúhelníkovým závěsem, plánuje se také přední vývodový hřídel. První tržní průzkumy ukazují, že asi 80 % těchto traktorů se bude prodávat s čelním nakladačem, v setu za velmi příznivou cenu.

Společnost Kubota si vzala na starost u traktorů EK-261 veškerý servis, dodávky náhradních dílů, legislativu pro konkrétní trh i zatím dvouletou záruku, která může být v souladu se strategií Kubota v budoucnu prodloužená až na pět let. Jan nám prozradil Radim Koubek, v České republice už je tento nový model homologovaný k provozu na pozemních komunikacích a brzy se zařadí na seznam registrovaných značek traktorů pod číslem 53. Spolu s výrobcem jsme přesvědčeni, že aktuální problém se zpožďováním dodávek komponentů od subdodavatelů se podaří překonat a na novinku si budou moci brzy „sáhnout“ všichni tuzemští zájemci.

Komplet od jednoho

„Hlavní výhodou proti konkurenční technice je fakt, že celý náš traktor, tedy především motor, nápravy, převodovky, hydraulika a až na jednu výjimku kabina, je Kubota. Samozřejmě se to netýká hadic nebo elektrických systémů od jiných dodavatelů. Traktor od jednoho výrobce je dnes už rarita. Společným jmenovatelem strojů Kubota je díky tomu vysoká provozní spolehlivost, kvalitní motory nebo s ohledem na konstrukci a výkon nízká spotřeba. Z mnoha dalších výhod mohu jmenovat například značnou obratnost, tedy velmi malý poloměr otáčení,“ vyzvedl produktový manažer pro komunální techniku společnosti K.B.T. PROFTECH Pavel Lorek a pokračoval:

„Je potřeba zdůraznit, že díky silné divizi stavební techniky, především bagrů, má společnost Kubota výborně zvládnuté, vyzkoušené a dobře fungující hydraulické systémy. Navíc, když vyrábíte ročně téměř jeden milion motorů, určitě si také u pohonných agregátů věříte a máte je dobře otestované. Dnes má Kubota obměněný kompletní sortiment všech strojů, a to v souladu s nejnovějšími legislativními požadavky, zejména požadavky emisní normy Stage V.“

Jednodušší řešení

Řadu traktorů Kubota L1 druhé generace tvoří modely 382 (první dvojčíslí uvádí výkon, poslední číslo označení generace) D/H, tedy mechanickou nebo hydrostatickou převodovkou, 452 D/H ROPS, 522 D/H ROPS a 522 D (s polskou kabinou Naglak).

K dispozici jsou motory o výkonech 38, 45 a 52 k – většinou bez kabiny. Na výběr je tedy celkem sedm modifikací. Výrobce označuje tuto řadu jako Basic, zahrnující jednodušší, ale spolehlivé a výkonné traktory určené například pro menší farmáře nebo jízdárny, tedy pro nasazení všude tam, kde není potřebná kabina. Tou je vybaven pouze model 522.

Za pohonné agregáty posloužily vznětové (u některých typů přeplňované) kapalinou chlazené tří- (38 k) a čtyřválcové (45 a 52 k) motory Kubota – nově podle požadavků emisních norem s filtry pevných částic. Mechanická převodovka u modelu L1-382 D má osm stupňů vpřed a čtyři vzad, ostatní modely s výkonem 45 a 52 k a mechanickou převodovkou jsou k dispozici s mechanickou reverzací a  osmi rychlostními stupni vpřed a stejným počtem vzad (8/8). Eventualitou jsou třístupňové hydrostaty.

Výrobce zvýšil u modelů řady L1 zdvihový výkon hydrauliky zadního závěsu. „Třicetosmička“ uzvedne na konci ramen 904, výkonnější traktory potom shodně 1750 kilogramů. Ve standardní výbavě je jeden hydraulický okruh se dvěma zásuvkami a zadní vývodový hřídel. Zákazník se může domluvit na dalších instalacích podle typu nasazení, například zda požaduje klasická čelní ramena, upevňovací trojúhelník pro komunální nástavby, nebo (s výjimkou modelu L1-382) přední vývodový hřídel.

Vyšší úroveň

Kompaktní komunální traktory Kubota vyšší řady s označením L2 mají rovněž nové motory. Jedná se o vodou chlazené dieselové čtyřválce (2434 cm3, výkony 45, 52, 55 a 62 k) s přímým vstřikováním Common rail a veškerou výbavou pro snížení emisí s ohledem na třídu Stage V. Vyšší kategorie L2 se týká například celkového provedení, výbavy nebo převodovek. Traktory této řady jsou proto pohodlnější, všestrannější, s efektivnějším provozem.

Model 452 FST je k dispozici s mechanickou převodovkou s reverzací 16/16 s plazivými rychlostmi v základu, 452 HST Plus s třístupňovou hydrostatickou převodovkou s možností půlení stupňů. Všechny stroje řady L2 se dodávají s originální klimatizovanou kabinou Kubota (označení Cab). Výjimkou je model 522 D, který se bude dodávat buď s bezpečnostním rámem ROPS nebo s polskou klimatizovanou kabinou Naglak.

Široký výběr

V souladu s dlouhodobou filozofií Kuboty zůstalo v nových traktorech zachované vše, co dobře funguje. Přibyly jiné ovladače, drobné změny doznala přístrojová deska, kvůli emisním normám musely být samozřejmě upravené motory. Také díky těmto úpravám jsou nové traktory i poněkud tišší. Nutno dodat, že ke všem strojům řady L1 a L2 jsou k dispozici originální oranžové čelní nakladače Kubota. Veškeré další příslušenství, ať již z koncernové produkce nebo od jiných dodavatelů, je k mání v „pomerančové“ firemní barvě.

„Všechny modely L1 a L2 zastupují nejvyšší řadu kompaktních komunálních traktorů Kubota na trhu, tedy strojů o výkonech do 62 koní prioritně určených pro celoroční práci ve městech a obcích. Uplatní se i u dalších subjektů, například menších zemědělců, sadařů, zelinářů, realizačních a dalších firem. Jenom pro komunální sektor dnes nabízí Kubota pětačtyřicet variant traktorů a žací techniky. Šíře sortimentu spolu s kvalitou a spolehlivostí techniky nás drží dlouhodobě na špičce,“ uzavřel Pavel Lorek.*

Text a foto Jan Kroupa

(Podrobnosti v Komunální technice 7/2021)

Jednou z nejvýraznějších novinek stáje John Deere v oblasti zahradní techniky jsou letos modernizované traktory řady X100. Zvnějšku se odlišují od svých předchůdců zejména pěkně tvarovanou kapotou motoru.

Ovšem to není vše, změn je víc. A hlavně – dovozce STROM PRAHA traktory na náš trh uvedl ve velkém stylu. Pokud si některý z nich stihnete pořídit do konce května, dostanete k němu zdarma přívěsný vozík Vares.

Firma Vares je jistě mnohým čtenářům povědomá. Ve středočeských Mnichovicích totiž vyrábí (nejen) zahradní techniku už přes třicet let. Dárkem k traktorům John Deere řady X100 je konkrétně vozík TDKL s odnímatelným zadním čelem a sklápěcí korbou.

Tři metráky na korbě

Ač přívěsný vozík váží pouhých 49 kg, přesto uveze 300 kg nákladu. Jeho kola obutá do pneumatik rozměru 4.00-8 jsou na hřídeli o průměru 200 mm usazená ve valivých ložiskách. Na korbu s délkou 1090, šířkou 720 a výškou bočnic 300 mm naložíte vše, co vás napadne, ať už jde o sazenice, rostliny i květináče, kompost, nářadí, shrabané listí, naštípaná polena, popřípadě mulčovací kůru, zeminu, písek nebo kačírek, který díky sklápěcí korbě snadno vysypete.

Kvůli důkladné ochraně proti korozi lakuje Vares své vozíky práškovou vypalovanou barvou. Běžně používá černou, ovšem v případě zmíněného dárku udělal výjimku – na korbu použil zelenou a na kola žlutou, aby vozík krásně ladil s barevným provedením traktoru. Díky tomu tato praktická souprava navíc vypadá opravdu dobře.

Silnější jednoválce

O přepracované kapotě modernizované řady traktorů X100 už padla zmínka. V ní jsou osazeny nové světlomety, zaručující dobrý výhled a bezpečnost práce za snížené viditelnosti.

Kapota je jednodílná. Po odklopení vpřed otevírá dobrý přístup k motoru. Při pohledu na něj je třeba připomenout, že modernizace nejvíc prospěla dvěma nejdostupnějším modelům X107 a X117R se sběrným košem. Výkon jejich jednoválcového, vzduchem chlazeného „půllitru“ totiž vzrostl na 11,1 kW, tedy téměř na 15 koní. Dosavadní model X106 se přitom musel spokojit s výkonem 6,85 kW. Vzhledem k této hodnotě jde o více než šedesátiprocentní navýšení výkonu!

Stejně jako dřív čítá řada X100 celkem šest modelů, tři traktory s bočním výhozem (X107, X127 a X167) a tři se středovým výhozem a sběrným košem na 300 litrů (X117R, X147R a X167R).

Tři různé záběry

U traktorů poháněných vidlicovými vzduchem chlazenými dvouválci nebyla výkonová změna nijak zásadní. Modely X127 (boční výhoz), X147R a X167R (oba středový výhoz se sběrným košem) s motorem o objemu 656 cm3 mají výkon 12,4 kW (16,9 koně). Nejsilnější model X167 vybavený motorem s objemem 724 cm3 se pyšní výkonem 15 kW (přes 20 koní) dostatečným pro práci s žacím ústrojím o šířce záběru 122 cm.

Žací ústrojí s bočním výhozem a záběrem 107 cm jsou určena pro traktory John Deere X107 a X127. Ústrojí lze velmi rychle a snadno přepnout na mulčovací, popřípadě vybavit sběračem s volitelnými koši.

Pro sečení se sběrem jsou však určené především traktory, za jejichž typovým označením najdete písmeno „R“. Sbírání posečené hmoty je náročnější na příkon, proto jsou traktory John Deere X117R a X147R standardně vybaveny žacím ústrojím o záběru 92 cm, kdežto nejvyšší model X167R pracuje se záběrem 107 cm. Přínosnou změnou u těchto „erkových“ traktorů jsou vylepšené sběrné koše na 300 litrů, které se snadněji vysýpají i čistí.

Větší pedály

Ne tak patrnou, ale velmi příjemnou změnou jsou pedály pro ovládání hydrostatické převodovky, respektive pojezdu vpřed a vzad. Už předtím byly vpravo na podlážce dva vedle sebe, takže stačilo špičkou pravé nohy přešlápnout z jednoho na druhý a změnit směr jízdy.

Nyní má ale častěji používaný pedál pro pojezd vpřed větší opěrnou stupačku, což je pro nohu řidiče pohodlnější. Nemluvě o tempomatu, kterým jsou standardně vybaveny modely X127 a X167. U nich najdete ještě jednu příjemnou novinku – digitální palivoměr na přístrojové desce. U ostatních zástupců řady X100 odečtete množství paliva v nádrži průhledovým okénkem uprostřed pod sedačkou.

K pracovnímu pohodlí u vybraných modelů přispívají i nové komfortní sedačky s oddělenou vysokou opěrkou. Průduch mezi sedákem a opěrkou oceníte zejména v letních vedrech.

Cesta evoluce

Traktory modernizované řady X100 zřetelně ukazují, jakou cestou se John Deere při vývoji svých strojů ubírá – cestou evoluce. Vylepší, co vylepšit lze, ale to, co se osvědčilo, samozřejmě ponechá. Například prostorový rám svařený z oceli vysoké pevnosti, nezničitelnou litinovou přední nápravu, úsporné motory, odolné hydrostatické převodovky i pohony.

Díky tomu si zahradní traktory řady X100 i přes svůj svěží design dál zachovávají pověstnou spolehlivost a výdrž. Nyní s nimi můžete vyrazit za dalšími zážitky s vozíkem Vares v závěsu. Nesmíte ale příliš váhat, protože jej dostanete k traktoru zdarma pouze do 31. května 2021.*

Pavel Pánek

Foto archiv/John Deere

(Podrobnosti v Komunální technice 5/2021)

Značka Case IH je známá především díky svým silným modelovým řadám Quadtrac, Magnum a Puma, s nimiž posouvá hranice polních prací. Právě díky zkušenostem s velkými traktory a s podporou zavedeného servisu může výrobce nabídnout plnohodnotné řešení i pro obce.

Farmall A

Jedná se konstrukčně i výbavou o nejjednodušší modely s velkým podílem mechanických komponentů. Jsou určené zájemcům o jednoduché, cenově dostupné a snadno ovládané traktory. Výborně se uplatňují jako náhrada starých strojů.

Majitel limitované edice Farmall 75 A Jiří Borzyk si velice pochvaluje zefektivnění práce: „S novým Farmallem jsem rychlejší, zvládnu udělat víc práce, a proto jsem mohl rozšířit svoje služby. K sekání trávy se sběrem přibylo mulčování a začal jsem jezdit s fekálním přívěsem.“

Nespornou výhodou proti starým traktorům je také pohodlí v kabině. Traktory Farmall A mají už v základní výbavě klimatizaci a pohodlnou vzduchem odpruženou sedačku řidiče. Strávit celý den v kabině pak není utrpení, ale výsada. U modelů Farmall A nechybí ani druhá spolujezdce, která v kabině nepřekáží. Přísné ekologické normy splňuje motor i bez AdBlue a spotřeba je proti starším modelům také nižší.

Díky kvalitnímu traktoru je možné změnit koncepci údržby obce. Moderní výkonné stroje výrazně šetří provozní náklady, mají nižší spotřebu paliva a jsou rychlejší. Pomohou například otevřít dveře k novým ziskovým projektům.

(Podrobnosti v Komunální technice 4/2021)

Jaká bude letošní zima? Mírná jako loni? Studená a bílá? Těžko říci. Zodpovědného hospodáře musí napadnout otázka, jak se má připravit, aby neutrácel peníze za nářadí, které možná nakonec ani nevyužije. Jenže, co když se do toho zima pořádně zakousne a ono by mu pak chybělo?

Složitá otázka, nicméně jediná správná odpověď je poměrně jednoduchá – všestrannost. Pořídíte-li si stroj, který bude sloužit i v ostatních ročních obdobích, máte vyhráno. Ve stáji techniky John Deere jich najdete hned několik. Vybrat si můžete univerzální kompaktní traktory či užitková nákladní vozidla Gator. Sníh z cest a chodníků se dá krásně odklízet dokonce i s čelními žacími stroji TerrainCut řady 1500.

Univerzál uklidí i odveze

Nejvšestrannějším strojem je bezpochyby traktor. Sníh vyfouká frézou, odhrne radlicí nebo zamete rotačním kartáčem. Uklizený povrch pak ještě ošetří vzadu neseným rozmetadlem posypových látek, popřípadě aplikátorem solanky. S čelním nakladačem sníh naloží na vůz či přívěs, aby se mohl následně odvézt například z centra města.

Zmíněný čelní nakladač John Deere díky systému Quik-Park mimochodem připojíte a zase odpojíte během pár minut. Podobné je to ve vegetační sezóně s žacím ústrojím AutoConnect. Traktory John Deere vždy snadno uchopí jen to, co zrovna potřebují, a pak to stejně rychle umí odložit.

Sekáči v zimním overalu

Velkou předností značky John Deere je rovněž široký sortiment traktorů s výkony od deseti až po několik set koní. S radlicí, sněhovou frézou, rotačním kartáčem i rozmetadlem se dovedou vypořádat i zahradní traktory řad X100, X300 a X500 poháněné zážehovými motory.

Kdo to ovšem myslí s úklidem sněhu a ostatními komunálními službami vážně, měl by se zaměřit na kompaktní traktory John Deere se vznětovými motory. Už i ta nejmenší řada X900 totiž může být vybavena útulnou a hlavně vyhřívanou kabinou. Včetně žacího speciálu X950R, který lze z letního sekáče s žacím ústrojím a košem hravě převléci do zimní kombinézy s radlicí, kartáčem či frézou vpředu a rozmetadlem vzadu.

Liška ušetří

O řadu výš už se jelení hájemství mění částečně v liščí. Právě nyní (podobně jako v předchozích letech) se v rámci akční nabídky SnowFox (v překladu Sněžná liška) dají u vybraných kompaktních traktorů John Deere v zimní výbavě ušetřit slušné sumy peněz.

Například u traktoru John Deere 1026R přesně 72 060 korun. Tento stroj s pohonem všech kol, automatickou hydrostatickou převodovkou e-Hydro, výkonem 26 koní, kabinou De-luxe, závěsem kategorie 0 vpředu, v něm uchycenou radlicí Matev FB 150 se záběrem 150 cm a s rozmetadlem Matev SPR 250 ST v zadním tříbodovém závěsu kategorie 1 se dá totiž v akci SnowFox teď pořídit za 669 000 Kč, přičemž běžně vyjde na 741 060 Kč (ceny jsou uvedené bez DPH při kurzu 27,40 Kč/EUR).

Zásobník rozmetadla SPR 250 ST ocelovým lakovaným rámem pojme 250 litrů. Sypač je vybaven osvětlením, krycí plachtou a čechračem posypových látek. Plně odpružená radlice Matev FB 150 se záběrem 1,5 m je vybavena bočním kopírováním, hydraulickým natáčením a výměnným gumovým břitem.*

Pavel Pánek, foto archiv/John Deere

(Podrobnosti v Komunální technice 11/2020)

Jihokorejské traktory TYM u nás už zdomácněly. Jsou vyhledávané především pro uplatnění v komunální sféře, na zemědělských farmách, v zahradnictví a ovocnářství a dalších oborech. Silnou pozici mají také na sportovištích.

O spolehlivosti techniky TYM se už patnáct let přesvědčují české a slovenské obce, farmy či živnostníci. Slouží jim zpravidla pro zimní a letní údržbu komunikací a zeleně, práci s čelním nakladačem, úklid či při náročném nasazení v lese. Některé z aplikací znázorňují připojené obrázky.

Celosvětové renomé

Společnost TYM (Tong Yang Moolsan) se sídlem v jihokorejském Soulu byla založena v roce 1960. Letos završuje šest dekád zkušeností s vývojem, výrobou a distribucí strojů a příslušenství do celého světa. Závod koncernu TYM teď vyrábí více než 16 000 traktorů ve výkonovém rozpětí 19 až 130 koní ročně.

Není překvapením, že pro výrobce je standardem vynikající poměr kvality, výkonu a ceny. Pokrokově smýšlející management společnosti TYM čerpá ze zkušeností pracovníků vlastního výzkumně vývojového centra a také ze spolupráce s renomovanými dodavateli komponentů pro traktorové odvětví.

Důraz je kladen na komfort, vynikající ergonomii ovládání a ekonomiku provozu. V těchto atributech se stroje TYM mohou směle srovnávat s předními světovými výrobci traktorů v dané kategorii. Také někteří z nich důvěřují kvalitě této jihokorejské techniky natolik, že i pod jejich vlastní značkou můžeme v rámci OEM spolupráce najít traktory TYM.

Zkrátka – pro svou spolehlivost si značka TYM vybudovala dobré jméno nejen v Asii a Evropě, ale také na dalších kontinentech. Stejně tak tomu je i v České republice a na Slovensku.

Letos zásadní novinky

Traktory TYM mohou být v kategorii do 50 koní vybaveny podle potřeb uživatele mechanickou nebo hydrostatickou převodovkou. Ve vyšším výkonovém segmentu zákazníci volí mezi mechanickou převodovkou se synchronizovanou reverzací a řazením zpětného chodu pod zatížením PowerShuttle.

K dodavatelům motorů pro menší modely patří Mitsubishi a Yanmar, u středních a vyšších výkonových variant se uplatňují britské pohonné agregáty Perkins nebo německé Deutz.

Traktory TYM přicházejí pro nadcházející období se zásadními novinkami. U některých modelů dojde ke kompletnímu faceliftu a úpravě označení. Na trh budou uvedeny úplně nové modely, konkrétně TYM T475, T495 a T575. Změny se nebudou týkat jen exteriéru. Nově budou všechny tato traktory pro evropský trh osazené motory se systémy pro snížení exhalací, které již budou splňovat novou emisní normu STAGE V.

Ostřílený tým

Výhradním dovozcem traktorů TYM do České republiky a na Slovensko je již patnáct let společnost TYM Central Europe s. r. o. disponující vlastním odborným personálem pro servis, náhradní díly a poradenství nejen k traktorům, ale i široké škále příslušenství. Její síť komplexně pokrývá území obou států bývalé federace.

Centrální sklad náhradních dílů pro Česko a Slovensko se nachází v Brně, ten ústřední pro celou Evropu je potom pod taktovkou výrobce techniky TYM zavedený v Nizozemsku.*

(Podrobnosti v Komunální technice 4/2020)

Jihokorejské traktory TYM u nás zdomácněly. Jsou vyhledávané především pro uplatnění v komunální oblasti, zemědělských farmách, zahradnictví a ovocnářství či na sportovištích.

Společnost TYM (Tong Yang Moolsan) se sídlem v Soulu, v Jižní Koreji, byla založena v roce 1960 a má za sebou již více než pět dekád zkušeností s vývojem, výrobou a distribucí kvalitních traktorů a příslušenství do celého světa. Závod koncernu TYM vyrábí přes 16 000 traktorů ročně ve výkonovém rozpětí 19–130 koní.

Kvalitní, výkonné, cenově příznivé stroje

Není překvapením, že pro jihokorejského výrobce TYM je již standardem vynikající poměr vlastností kvality, výkonu a ceny. Pokrokově smýšlející management společnosti TYM čerpá ze zkušeností pracovníků vlastního výzkumně vývojového centra a také ze spolupráce s renomovanými dodavateli komponent pro traktorové odvětví.

Důraz je kladen na komfort, vynikající ergonomii ovládání a v neposlední řadě ekonomiku provozu, přičemž v těchto atributech se traktory TYM mohou směle srovnávat s předními světovými výrobci traktorů v dané kategorii. Také někteří z těchto výrobců traktorů důvěřují kvalitě produktů TYM, a to natolik, že i pod jejich vlastní značkou můžeme traktory TYM v rámci OEM spolupráce najít.

O spolehlivosti traktorů TYM se již 14 let přesvědčují i české a slovenské obce, farmy, živnostníci či sportoviště. Traktory této značky slouží zpravidla pro zimní a letní údržbu komunikací, práci s čelním nakladačem, údržbu zeleně travnatých povrchů, úklid či při náročném nasazení v lese a při dalších činnostech.

V Česku i na Slovensku jako doma

Traktory TYM mohou být v kategorii do 50 koní vybaveny podle potřeb uživatele mechanickou nebo hydrostatickou převodovkou. Ve vyšším výkonovém segmentu traktorů zákazníci volí mezi mechanickou převodovkou se synchronizovanou reverzací a řazením zpětného chodu pod zatížením PowerShuttle.

Všechny motory osazené v traktorech TYM splňují aktuální emisní normu. Mezi dodavatele motorů pro menší modely traktorů patří Mitsubishi a Yanmar, u středních a vyšších výkonových variant britský výrobce Perkins nebo německý Deutz.

Výhradním dovozcem značky TYM do České a Slovenské republiky je společnost TYM Central Europe s. r. o., dodávající traktory TYM zákazníkům čtrnáctým rokem. Společnost TYM Central Europe disponuje vlastním odborným personálem pro servis, náhradní díly a poradenství k traktorům a příslušenství. Centrální sklad náhradních dílů pro Česko a Slovensko se nachází v Brně, ústřední sklad pro celou Evropu je pak pod taktovkou výrobce TYM zavedený v Nizozemsku. Prodej a servis traktorů TYM i příslušenství je zabezpečen komplexním pokrytím prodejní a servisní sítě jak v České, tak Slovenské republice.*

(Podrobnosti v Komunální technice 2/2019)

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down