Jak již naznačuje titulek, je firma SIMED ze Dvora Králové nad Labem připravená a schopná dodat svým zákazníkům různé typy svozových nástaveb pro sběr a svoz odpadů včetně jejich modifikací podle konkrétních potřeb uživatele.

Podívejme se na jednotlivé typy svozových nástaveb a jejich modifikace od společnosti SIMED podrobněji.

Lisovací nástavby LN

Nejrozšířenější způsob sběru a svozu odpadů, obsahu odpadkových košů nebo pytlů je bezesporu pomocí nástaveb s funkcí stlačování odpadu – typ LN. Tyto nástavby se dnes již vyrábějí v širokém rozsahu objemů, a to od 2,7 až do 6,5 m3 podle velikosti a nosnosti nosiče.

Typ LN 3500 BN (obr. 1) je vhodný například pro vozidlo DUSO Multimobil X, popřípadě pro jiné univerzální komunální nosiče. Nástavbu typu LN 5000 BN (obr. 2) jsme v letošním roce agregovali na podvozek IVECO Daily.

Lisovací nástavby jsou vybavené oboustrannými posuvnými dvířky pro výsyp obsahu košů a vhoz pytlů. Pro sběr odpadových nádob o objemech 110, 120 a 240 l je nástavba osazená hydraulickým bočním vyklápěcím zařízením. Jako alternativu k pevným je možné vyrobit tyto nástavby také pro hákový nosič kontejnerů jako výměnné (obr. 3).

Typ LNB pro BRKO

Speciální nástavby s typovým označením LNB (obr. 4) jsou určené pro sběr a svoz biologicky rozložitelných odpadů (BRKO). Vyrábějí se ve dvou objemových variantách 5 a 7 m3. Obě jsou osazené zadním univerzálním vyklápěčem pro nádoby 110, 120, 240 a 1100 l.

Sběrná vana je kompletně vyrobená z nerezové oceli, což zaručuje její dlouhou životnost při svozu chemicky agresivních bioodpadů.

Model KOS na tříděný odpad

Pro sběr a svoz tříděného odpadu, především skla, popřípadě plastu a papíru, jsou určené kontejnerové systémy s bočním nebo zadním univerzálním vyklápěčem s modelovým označením KOS (obr. 5). Tyto kontejnerové systémy se vyrábějí v objemech 9 a 12 m3 a jsou vhodné pro všechny typy jednoramenných natahovacích zařízení.

Pro zvýšení kapacity je možné osazení tohoto typu nástavby posuvnou zadní stěnou, která umožňuje posun vyklopeného materiálu z prostoru vyklápěče bez nutnosti nadzvedávání celého kontejneru.

Loni přišla na trh společnost SIMED s dalším vozidlem z produkce italské společnosti DURSO Srl. Jednalo se o typ Durso Multimobil X s motorem Kohler, který doplnil tehdy již zavedený typ Multimobil s pohonným agregátem Perkins.

Letos totiž došlo k ukončení výroby verze vozu Multimobil s motorem Perkins a na trhu jej plně nahradila varianta Multimobil X. Jednoduchá a robustní konstrukce zůstává, novou, modernější a ergonomičtější tvář dostal interiér kabiny. Durso Multimobil X je stále návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších organizací, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.

Bez elektroniky, s DPF filtrem

Dlouhá léta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví značnou poruchovostí, a tím pádem velice drahým servisem.

Nosiče Durso Multimobil X se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový přeplňovaný dieselmotor Kohler o objemu 2500 cm³ s filtrem pevných částic, který disponuje vyšším výkonem než jeho předchůdce. Výkon motoru činí 75 k, točivý moment 300 Nm při 1500 otáčkách je jedním z nejvyšších v této kategorii vozidel. Brzdový systém je již vybaven funkcí ABS a EBD.

Vozidlo je i nadále homologované v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“ s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění skupiny B. Novinkou letošního roku je také homologace pro celkovou hmotnost 5,5 t, rovněž v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“.

Nástavby pro celoroční údržbu

Výkonnějším motorem výhody vozu Durso Multimobil X nekončí, nýbrž začínají. Zapínání pohonu 4 x 4 a redukční převodovky opět neřídí žádná elektronika, nýbrž je zajištěno pomocí mechanických pák s lanovody. Čelní a zadní nástavby ovládá obsluha pomocí multifunkčního joysticku s ergonomickým uspořádáním všech prvků. Posuvná sedačka ve spolupráci s dlouhými listovými pery zaručuje velice vysoký jízdní komfort bez „natřásání“, který kvitují a potvrzují samotní zákazníci.

Vůz Durso Multimobil X je k dispozici ve dvou základních rozvorech (2420 a 2900 mm). Zadní nápravu lze dodat s jednoduchou montáží nebo dvoumontáží kol, kterou ocení především zákazníci, kteří jsou zvyklí na práci se staršími typy vozidel Multicar.

Multimobil X je možné osadit standardním třístranným sklápěčem, pro potřeby svozu kontejnerů jednoramenným hákovým nosičem, popřípadě dvouramenným nosičem vanových kontejnerů. Všechny tyto verze umožňují agregaci zimních a letních nástaveb pro celoroční údržbu komunikací – klasické sypače vozovek, dvoukomorové sypače s možností zkrápění solankou (foto 1), cisternové kropící nástavby, cisternové nástavby s vysokotlakým mycím agregátem pro možnost odstraňování plevele horkou vodou (foto 2), tak i nástavby pro odvoz odpadů. Na přední zvedací upínací desku lze agregovat sněhové radlice, válcové zametače, mycí lišty, popřípadě stále populárnější kropící ramena (foto 3) pro zálivku záhonů, travnatých pásů či zavěšených květináčů.

Desítky prodaných vozidel

Všechny vyjmenované parametry, technická řešení a použité nástavby předurčují vozidlo Durso Multimobil X jako ideální náhradu dosluhujících nosičů Multicar M 25, M 26, Magma a podobných.

Po prvních pěti letech prodeje vozidel Durso Multimobil ve verzi bez filtru pevných částic, kdy si tyto vozy našly spoustu zákazníků, pevně věříme, že i jeho nástupci, typu Multimobil X, zachovají zákazníci přízeň a již v letošním roce překonáme sedmdesátku prodaných kusů v České republice!

SIMED (www.simed.cz), foto archiv firmy

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2021)*

Jak již název článku naznačuje, je firma SIMED ze Dvora Králové nad Labem připravena a schopna dodat svým zákazníkům pro sběr a svoz odpadů různé typy nástaveb a jejich modifikace podle konkrétních potřeb toho kterého uživatele.

LN: stlačování

Nejrozšířenější způsob sběru a svozu odpadů, odpadkových košů či pytlů je bezesporu pomocí nástaveb s funkcí stlačování odpadu typ LN.

Ty se dnes již vyrábějí v širokém rozsahu velikostí od 2,7 až do 6,5 m3 podle velikosti a nosnosti nosiče. Typ LN 3500 BN (obr. 1) je vhodný pro vozidlo Durso Multimobil X, popřípadě pro jiné univerzální komunální nosiče. Model LN 5000 BN (obr. 2) jsme nově agregovali na podvozek MAN.

Lisovací nástavby jsou vybavené oboustrannými posuvnými dvířky pro výsyp košů a vhoz pytlů. Pro sběr obsahu odpadových nádob o objemech 110, 120 a 240 l jsou osazené hydraulickým bočním vyklápěcím zařízením. Nově jsme tuto nástavbu vyrobili také pro hákový nosič kontejnerů (obr. 3).

LNB: BRKO

Nástavby s typovým označením LNB (obr. 4) jsou speciálně určené pro sběr a svoz biologicky rozložitelných odpadů. Vyrábějí se ve dvou objemových variantách 5 a 7 m3. Obě jsou osazeny zadním univerzálním vyklápěčem pro nádoby 110, 120, 240 a 1100 l. Sběrná vana je kompletně vyrobená z nerezové oceli, což zaručuje její dlouhou životnost při svozu chemicky agresivních bioodpadů.

KOS: tříděný odpad

Pro sběr a svoz tříděného odpadu, především skla, popřípadě plastu a papíru, jsou určené kontejnerové systémy s bočním nebo zadním univerzálním vyklápěčem s typovým označením KOS (obr. 5). Tyto kontejnerové systémy se vyrábějí v objemech 9 a 12 m3 a jsou vhodné pro všechny typy jednoramenných natahovacích zařízení.

Novinkou letošního roku je osazení této nástavby posuvnou zadní stěnou, která umožňuje posun materiálu z prostoru vyklápěče bez nutnosti nadzvedávání celého kontejneru.*

Bližší informace na: www.simed.cz

(Podrobnosti v Komunální technice 12/2020)

Firma SIMED přišla na trh s dalším vozidlem z produkce italské společnosti DURSO Srl. Konkrétně se jedná o typ DURSO MULTIMOBIL X s motorem Kohler, který doplnil tehdy již zavedený model Multimobil s motorem Perkins.

Letos byla ukončená výroba verze Multimobil, kterou plně nahradil model Multimobil X. Jednoduchá a robustní konstrukce zůstává, novou, modernější a ergonomičtější tvář, dostal interiér kabiny. Stejně jako předchůdce, také nová verze je stále návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších subjektů, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.

Nadále bez elektroniky, ale s filtrem

Dlouhá léta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví obvykle značnou poruchovostí, a tím pádem velice drahým servisem.

Nosiče DURSO MULTIMOBIL X se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový přeplňovaný dieselový motor Kohler o objemu 2500 cm3 s filtrem pevných částic, který disponuje vyšším výkonem než jeho předchůdce: konkrétně dosahuje 75 k. Točivý moment 300 Nm při 1500 ot. je jedním z nejvyšších v této kategorii vozidel. Brzdový systém je již vybaven funkcí ABS a EBD.

Vozidlo je i nadále homologované v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“ s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění skupiny B. Novinkou letošního roku je homologace pro celkovou hmotnost 5,5 t, také v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“.

Pestré spektrum využití

Výkonnějším motorem však výhody vozu DURSO MULTIMOBIL X nekončí, nýbrž začínají. Zapínání pohonu 4 x 4 a redukční převodovky opět neřídí žádná elektronika, nýbrž je zajištěno pomocí mechanických pák s lanovody. Čelní a zadní nástavby ovládá obsluha z kabiny pomocí multifunkčního joysticku s ergonomickým uspořádáním veškerých prvků. Posuvná sedačka ve spolupráci s dlouhými listovými pery zaručuje velice výborný jízdní komfort bez natřásání“. Tuto skutečnost ostatně kvitují a potvrzují samotní zákazníci.

Vozidlo DURSO MULTIMOBIL X je k dispozici ve dvou základních rozvorech (2420 a 2900 mm). Zadní nápravu je možné dodat s jednoduchou nebo dvoumontáží, kterou ocení především zákazníci, kteří jsou zvyklí na provoz se staršími typy vozidel Multicar.

Univerzální nosič DURSO MULTIMOBIL X lze osadit standardním třístranným sklápěčem, pro potřeby svozu kontejnerů jednoramenným hákovým nosičem, popřípadě dvouramenným nosičem vanových kontejnerů. Všechny tyto verze umožňují agregaci zimních a letních nástaveb pro celoroční údržbu komunikací – například sypače vozovek, cisternové kropicí nástavby, tak i nástavby pro odvoz odpadů.

Na přední zvedací upínací desku je možné agregovat sněhové radlice, válcové zametače, mycí lišty, popřípadě stále populárnější kropicí ramena pro zálivku záhonů, travnatých pásů nebo zavěšených květináčů.

Ideální náhrada

Všechny vyjmenované parametry, technická řešení a použité nástavby předurčují vozidlo DURSO MULTIMOBIL X jako ideální náhradu dosluhujících nosičů Multicar M 25, M 26, Magma a podobných.

Po prvních pěti letech prodeje nosičů DURSO MULTIMOBIL ve verzi bez filtru pevných částic, kdy si tato vozidla našla spoustu zákazníků, pevně věříme, že i jeho nástupci, typu MULTIMOBIL X, zachovají zákazníci přízeň a již v letošním roce překonáme šedesátku prodaných kusů v České republice!*

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2020)

www.simed.cz

Jak název článku naznačuje, je firma SIMED ze Dvora Králové nad Labem připravena a schopna dodat svým zákazníkům pro sběr a svoz odpadů různé typy svozových nástaveb a jejich modifikace, a to podle konkrétních potřeb uživatele.

Lisovací nástavby

Nejrozšířenější způsob sběru a svozu odpadů, obsahu odpadkových košů či pytlů je bezesporu systém s pomocí nástaveb s funkcí stlačování odpadu typ LN (obr. 1). Tyto nástavby se již dnes vyrábějí v širokém rozsahu velikostí, a to od 2,7 až do 6,5 m3 – podle velikosti a nosnosti nosiče.

Lisovací nástavby jsou vybaveny oboustrannými posuvnými dvířky pro výsyp obsahu košů a vhoz pytlů. Pro sběr odpadu z nádob o objemech 110, 120 a 240 l je nástavba osazena hydraulickým bočním vyklápěcím zařízením. Nově jsme tento typ vyrobili také v modifikaci pro jednoramenné hákové nosiče kontejnerů.

Nástavby na BRO

Speciální nástavby s typovým označením LNB (obr. 2) jsou určené pro sběr a svoz biologicky rozložitelných odpadů. Vyrábějí se ve dvou objemových variantách: 5 a 7 m3. Obě jsou osazeny zadním univerzálním vyklápěčem pro nádoby o objemech 110, 120, 240 a 1100 l. Sběrná vana je kompletně vyrobena z nerezové oceli, což zaručuje její dlouhou životnost při svozu chemicky agresivních bioodpadů.

Hákové nosiče kontejnerů

Pro potřeby zákazníků, kteří mají zavedený svoz odpadů s pomocí jednoramenných hákových nosičů kontejnerů, dodává firma SIMED vozidla Durso Multimobil s hákovým nosičem o výkonu 2,5 t od společnosti HYVA (obr. 3). Dále nabízíme možnost dodání hákových nosičů HYVA i na vozidla FUSO Canter.

Na tříděný odpad

Pro sběr a svoz tříděného odpadu, především skla, popřípadě plastu a papíru jsou určené kontejnerové systémy s typovým označením KOS. Pro sběr obsahu odpadových nádob o objemech 110, 120, 240 a 1100 l je kontejner osazen bočním univerzálním hydraulickým vyklápěcím zařízením.

Tyto kontejnerové systémy se vyrábějí v objemech 9 a 12 m3 a hodí se pro vozidla o celkové hmotnosti od 8 do 14 t, popřípadě pro traktorové přívěsy osazené různými typy jednoramenných hákových nosičů (obr. 4). Pro lepší odsun materiálu z místa výsypu, a to bez nutnosti sklopení celého kontejneru, je možné tuto nástavbu dovybavit posuvnou zadní stěnou.*

Podrobnosti na www.simed.cz.

(Podrobnosti v Komunální technice 12/2019)

Říká se, že v jednoduchosti je síla. Pro vozidlo Durso Multimobil, které v ČR zastupuje a prodává firma SIMED, to platí v plné míře. Pro použití motoru bez filtru pevných částic ho lze bez nadsázky nazvat posledním Mohykánem mezi univerzálními komunálními vozy.

Jednoduchá konstrukce zůstává, kabina však dostala od poloviny letošního roku novou, modernější a agresivnější tvář. Durso Multimobil je návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších organizací, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.

Bez elektroniky a filtru

Dlouhá leta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví značnou poruchovostí, a tím velice drahým servisem. Dalším aspektem, který „šroubuje“ cenu nových vozidel neúměrně nahoru, jsou stále přísnější emisní normy, a tím i nutnost agregace dražších motorů s filtry pevných částic, které tyto normy splní.

Nosiče Durso Multimobil se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový atmosférický dieselmotor Perkins (od letošního roku také přeplňovaný s vyšším kroutícím momentem), který není řízen žádnou elektronikou a především nemá filtr pevných částic. Proto je vozidlo homologované v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“ s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění B. Novinkou loňského roku byl potom model Durso Multimobil X, který disponuje silnějším motorem Kohler o výkonu 75 k.

Pro rozmanité agregace

Jednoduchým a bezúdržbovým motorem však výhody vozu Durso Multimobil nekončí, ale začínají. Zapínání pohonu 4 x 4 a redukční převodovky opět neřídí žádná elektronika, nýbrž je zajištěno pomocí pák s lanovody. Čelní a zadní nástavby ovládá obsluha v kabině řidiče, s ergonomickým uspořádáním všech prvků. Odpružená sedačka ve spolupráci s dlouhými listovými pery zaručuje velice vysoký jízdní komfort.

Základní šasi obou typů vozidel, která jsou dodávána ve dvou rozvorech (2200 a 2600 mm – typ Multimobil, respektive 2420 a 2900 mm – typ Multimobil X), lze osadit standardním třístranným sklápěčem, pro potřeby svozu kontejnerů jednoramenným hákovým nosičem, popřípadě dvouramenným nosičem kontejnerů. Všechny tyto verze umožňují agregaci zimních a letních nástaveb pro údržbu komunikací – sypače vozovek, cisternové i svozové nástavby. Na přední upínací desku lze agregovat sněhové radlice, válcové zametače a mycí lišty.

Čtyřicítka na trhu

V loňském roce jsme také toto vozidlo poprvé osadili svozovou lisovací nástavbou LN 3500 BN určenou pro sběr a odvoz komunálního odpadu. Především s touto nástavbou ocení zákazníci absenci filtru pevných částic, který je při přerušované jízdě „od popelnici k popelnici“ zásadním kamenem úrazu při poruchovosti klasických vozidel kategorie EURO VI.

Všechny vyjmenované parametry a technická řešení – společně s cenou začínající těsně nad jedním milionem korun – předurčují vozidlo Durso Multimobil jako ideální náhradu dosluhujících nosičů Multicar M 25, M 26, Magma a podobných.

Po prvních čtyřech letech prodeje, kdy jsme se v prvním roce věnovali především uvedení značky do povědomí zákazníků, jsme k dnešnímu dni dodali našim zákazníkům již přes čtyři desítky vozidel Durso Multimobil, včetně nového modelu Multimobil X!*

Podrobnosti najdete na: www.simed.cz.

SIMED

Foto archiv firmy

Firma SIMED ze Dvora Králové nad Labem je připravena a schopna dodat svým zákazníkům pro sběr a svoz odpadů různé typy nástaveb a jejich modifikace podle konkrétních potřeb uživatele.

Nejrozšířenější způsob sběru a svozu odpadů, obsahu odpadkových košů či pytlů je bezesporu pomocí nástaveb s funkcí stlačování odpadu typ LN. Tyto nástavby se dnes již vyrábějí v širokém rozsahu velikostí, a to od 2,7 až do 6,5 m3 – podle velikosti a nosnosti nosiče. Lisovací nástavby jsou vybaveny oboustrannými posuvnými dvířky pro výsyp košů a vhoz pytlů. Pro sběr odpadových nádob o objemech 110, 120 a 240 l je nástavba osazena hydraulickým bočním vyklápěcím zařízením. Nově je k dispozici také jednoramenné hákové nosiče kontejnerů.

Speciální nástavby s typovým označením LNB jsou určené pro sběr a svoz biologicky rozložitelných odpadů. Vyrábějí se ve dvou objemových variantách 5 a 7 m3. Obě jsou osazeny zadním univerzálním vyklápěčem pro nádoby 110, 120, 240 a 1100 l. Sběrná vana je kompletně vyrobena z nerezové oceli, což zaručuje její dlouhou životnost při svozu chemicky agresivních bioodpadů.

Pro potřeby zákazníků, kteří mají zavedený svoz odpadů pomocí jednoramenných hákových nosičů kontejnerů, dodává SIMED vozidla DURSO MULTIMOBIL s hákovými nosiči od firmy HYVA o výkonu 2,5 t. Dále nabízí také možnost dodání hákových nosičů HYVA i na vozy FUSO Canter.

Pro sběr a svoz tříděného odpadu, především skla, popřípadě plastu a papíru jsou určeny kontejnerové systémy s typovým označením KOS. Pro sběr obsahu odpadových nádob o velikostech 110, 120, 240 a 1100 l je kontejner osazen bočním univerzálním hydraulickým vyklápěcím zařízením. Tyto kontejnerové systémy se vyrábějí v objemech 9 a 12 m3 a hodí se pro vozidla o celkové hmotnosti od 8 do 14 t, popřípadě pro traktorové přívěsy osazené různými typy jednoramenných hákových nosičů. Pro lepší odsun materiálu z místa výsypu, a to bez nutnosti sklopení celého kontejneru, je možné tuto nástavbu dovybavit posuvnou zadní stěnou.*

 

S nadcházejícím zimním obdobím musí být dodavatelé příslušné techniky opět připraveni splnit požadavky a poptávky po zimních nástavbách od zákazníků, přestože je vinou posledních mírných zim tato poptávka rok od roku menší.

Nicméně tak, jako musí být v pohotovosti všechny technické služby a jiné organizační složky, které zmírňují následky zimy, musí být v „pohotovosti“ i dodavatelé, aby mohli včas poskytnout odpovídající technické prostředky k tomuto „zmírňování“! Společnost Simed, o jejíchž produktech pojednávají následující řádky, nevyjímaje.

Osvědčená kombinace

Základním prostředkem pro zimní údržbu je bezesporu kombinace dvou nástaveb – sypač vozovek a čelní sněhová radlice. Tyto nástavby vyrábí Simed již více než 20 let. Zpočátku převážně pro vozidla Multicar, v dalších letech s příchodem jiných komunálních nosičů, především chodníkových, se jejich typy rozšiřovaly. V dnešní době vyrábí Simed již 12 objemových variant klasických sypačů od 0,2 do 4,0 m3. Dále společnost rozšířila sortiment o výrobu o výrobu dvoukomorových sypačů pro současný posyp dvěma posypovými materiály a nesené traktorové sypače o objemu 1,2 a 1,7 m3.

Také sortiment sněhových radlic se svojí šířkou od 1150 až do 4900 mm přizpůsobil různým typům a značkám: od malotraktorů, malých kloubových, velkých traktorových i ostatních nosičů až po nákladní vozidla kategorií N2 a N3. V nabídce má Simed různé konstrukční varianty: přímé či šípové variabilní radlice, pluhy s odklopným břitem nebo segmentové.

Třetí do party

Dále vzal Simed pro své zákazníky k této klasické dvojkombinaci nástaveb „do party“ třetí a nejdůležitější prostředek – univerzální komunální nosič Durso Multimobil. Od loňského roku je tak dodavatel techniky schopen vlastními silami poskytnout zákazníkům komplexní dodávku vozidla s nástavbami, aniž by byl závislý na jiných, konkurenčních nosičích.

Vozidlo Durso Multimobil je možné samozřejmě osadit také letními nástavbami, hákovými nosiči kontejnerů a speciálními lisovacími nástavbami pro svoz odpadů značky Simed.*

www,simed.cz

Říká se, že v jednoduchosti je síla. Pro vozidlo Durso Multimobil, které na českém trhu zastupuje a prodává firma SIMED, to platí v plné míře. Pro použití motoru bez filtru pevných částic ho lze bez nadsázky nazvat posledním Mohykánem mezi univerzálními komunálními vozy.

Jednoduchá konstrukce zůstává, kabina však dostala od poloviny letošního roku novou, modernější a agresivnější tvář. DURSO MULTIMOBIL je návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších organizací, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.

Dlouhá léta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví značnou poruchovostí, a tím pádem velice drahým servisem. Dalším aspektem, který „šroubuje“ cenu nových vozidel neúměrně nahoru, jsou stále přísnější emisní normy, a tím i nutnost agregace dražších motorů s filtry pevných částic, které tyto normy splní.

Nosiče DURSO MULTIMOBIL se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový atmosférický dieselmotor Perkins (od letošního roku také přeplňovaný Perkins s vyšším točivým momentem), který není řízen žádnou elektronikou a především nemá filtr pevných částic. Proto je vozidlo homologované v kategorii „T – traktorový nosič“ s celkovou hmotností 4,5 t, popřípadě v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“ s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění B.

Novinkou letošního roku je model DURSO MULTIMOBIL X, který disponuje silnějším motorem KOHLER o výkonu 75 k.*

(Podrobnosti v Komunální technice 6/2018)

 

 

 

Lehké nákladní vozy Fuso Canter se dobře uplatní v různých oblastech komunálních služeb. Ať se jedná o nosiče kontejnerů, pracovní plošiny, valníky, sklápěče, nástavby na svoz odpadu, údržbu vozovek, kropicí nebo zametací vozy, vždy najdete vhodný podvozek.

Fuso Canter do České republiky dováží, prodává a servisuje síť autorizovaných prodejců a servisů, společných se značkou Mercedes-Benz, protože ve značce Fuso má výrobce Daimler A.G. většinový podíl. Široká a stabilní prodejní a servisní síť je zárukou dobrých služeb a spokojenosti zákazníků.

V České republice se značka Fuso Canter stala skoro již synonymem pro komunální vozidla s nástavbami tuzemské firmy SIMED s. r. o. Jedna z hlavních oblastí využití podvozků Fuso Canter je v oblasti svozu komunálního odpadu. Nástavby SIMED dokážou zhutnit a převézt jak odpadky z košů měst a obcí, tak pevný odpad z domácností, ale poradí si i s bioodpadem. Na překážku není ani tekutý nebo do kontejnerů shromažďovaný odpad.*

(Podrobnosti v Komunální technice 12/2017)

 

 

 

 

 

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down