Ve druhém největším jihočeském městě, husitském Táboře, jsme zaměřili pozornost na univerzální nosiče nářadí AEBI MT. V Táboře mají dva, a to nejmenší modely MT 720. Dodala je firma HANES, s. r. o., výhradní dovozce do ČR a SR.
„Vozidlo AEBI MT 720 kategorie EURO VI jsme si pořídili jako první v České republice v polovině června 2015 s podporou dotací na prostředky pro svoz biologicky rozložitelného odpadu. Nástavbou je kontejnerový nosič a součástí dodávky byly tři kontejnery o objemu 4 m3 na trávu, větve a štěpku a jeden menší, vanový, na těžší materiál. AEBI MT 720 využíváme po celý rok nejen pro svoz posekané trávy, ale mimo vegetační sezónu například ve spolupráci se štěpkovačem pro odvoz štěpky. Velice si ceníme dobré manévrovatelnosti vozidla v mnohdy úzkých prostorech parkových cest i jeho šetrnosti vůči podloží,“ řekl nám Ing. Martin Říha, vedoucí provozu veřejné zeleně TS Tábor a pokračoval:
„Nebudu zastírat, že zpočátku bylo potřeba vychytat drobnosti, především týkající se elektroniky. Nyní je provoz bez jediného problému a obsluha si na nosič a jeho ovládání velice rychle zvykla. Výhodou je, že složí kontejner v místě určení a naplněný ho opět odveze. Je tak zaručena operativní obslužnost právě tam, kde se pracuje. Udržitelnost je stanovena na pět let a vzhledem k instalované komunální dvouokruhové hydraulice počítáme s využitím stroje AEBI MT 720 například při zimní údržbě, kdy instalace radlice a sypače zabere nanejvýš několik minut.“
Letos v červenci posílil park techniky TS Tábor druhý nosič AEBI MT 720. „Tentokrát jsme se po dobrých dvouletých zkušenostech se starším strojem nespolehli na dotace a kromě výkonnostních parametrů chceme přispět alespoň trochu k ochraně životního prostředí. Zatím používáme AEBI MT 720 s přípravou pro letní a zimní údržbu vozovek ve verzi třístranný sklápěč, brzy přibyde nástavba s bočním vhozem na svoz odpadu z parkových košů. V zimě počítáme s agregací radlice a sypače od firmy SIMED. Protože máme celkem osm menších nosičů, výhodou je kompatibilita příslušenství s vozy různých značek. Výhodou je hmotnostní kategorie nosiče do 3,5 tuny, kdy obsluze postačuje oprávnění skupiny B. O céčkaře s profesním průkazem je nyní nouze a na volného prakticky nenarazíte.“ poznamenal Zdeněk Vrtiška, vedoucí provozu čištění města a zimní údržby.*
(Podrobnosti v Komunální technice 10/2017)