S novou pobočkou k zákazníkům blíž

Již víc než 32 let působí na trhu firma Unikont Group, s. r. o. Zabývá se prodejem a servisem vnitřní i venkovní úklidové a čisticí techniky. Významnou součást sortimentu zaujímají stroje pro celoroční údržbu měst, obcí a komunikací. V České republice i na Slovensku zastupuje tato společnost pestrou škálu značek od předních výrobců.

K nedávno zmodernizované centrále firmy Unikont Group v Praze 10 a pobočce pro Moravu v Napajedlech přibylo loni v září další středisko v Jindřichově Hradci. V říjnu se zde odehrály Dny Unikontu.

V moderních prostorech

„Protože základní filozofií naší společnosti je, aby to měli zákazníci co nejblíž k veškerým strojům z firemního portfolia, samozřejmě včetně servisu, chopili jsme se příležitosti, který se naskytla, a otevřeli pobočku pro Jihočeský kraj. Určená je nejen pro klienty z tohoto regionu, ale i přilehlých oblastí – Plzeňského kraje a Kraje Vysočina. Šlo nám prioritně o to, abychom našim klientům vyhověli v co nejkratším čase a maximální kvalitě. Nyní zde pracuje sedm lidí. K příležitosti ročního fungování střediska jsme se rozhodli uspořádat pro zájemce o naši techniku Dny Unikontu. Návštěvníci si mohou prohlédnout rekonstruované prostory včetně dílen a showroomu. Nosnou částí akce je prezentace techniky včetně možnosti vyzkoušení,“ uvítal nás Adam Novák, vedoucí jindřichohradecké pobočky firmy Unikont Group.

V krytých prostorech nového showroomu si mohli zájemci prohlédnout podlahovou mycí a zametací techniku s dominancí značky HAKO – ručně vedenou i se sedící obsluhou, dále průmyslové vysavače Ruwac, profesionální vysavače značek HAKO, Ghibli a Fantom až po širokou nabídku vysokotlakých studeno i horkovodních čisticích strojů od německého výrobce Oertzen. Venkovní plochu potom opanovala komunální technika.

Jede nová „multikára“

Dlouholetými stálicemi v katalogu společnosti Unikont Group jsou kompaktní zametače a nosiče komunálního nářadí HAKO Citymaster a užitková multifunkční vozidla Multicar z produkce německého podniku HAKO. I když výrobce po pádu „železné opony“ preferoval pro tuto skupinu techniky jednotnou značku HAKO, v zemích východní Evropy byl historicky dobře zapsaný název Multicar. Proto se podnik rozhodl na tradici navázat a původní pojmenování zanechal.

„Sortiment strojů HAKO Citymaster nyní zahrnuje tři modely samosběrných zametacích vozů a současně univerzálních nosičů nářadí, nejmenší 650, prostřední 1650 a největší 2250, který už pojme dvoučlennou posádku. U větší techniky je v současné době vlajkovou lodí víceúčelový nosič nářadí a transportní prostředek Multicar M31 s mechanickou i hydrostatickou převodovkou. Výrobce přichází s neustálými inovacemi, o čemž svědčí i připravovaný větší a výkonnější model Multicar M41 vhodný k nasazení do náročného terénu. Na trhu by měl přijít v příštím roce. Naší výhodou je, že nejsme pouze importérem, ale i výrobcem drtivé většiny příslušenství,“ poznamenal obchodní zástupce střediska Michael Krajcr. Z nástaveb od jiných výrobců lze jmenovat sypače komunikací od dánské firmy EPOKE.

Pro údržbu zeleně

V sortimentu techniky pro intenzivní a extenzivní údržbu travnatých ploch společnosti Unikont Group najdeme značky Ariens a AS Motor, jejichž portfolio se diametrálně odlišuje a současně vhodně doplňuje. Zatímco ručně vedená, traktorová i dálkově ovládaná mulčovací technika AS Motor je určená prioritně pro údržbu ruderální zeleně v členitém terénu a svazích, Ariens se specializuje na intenzivní sekání rozlehlých ploch prostřednictvím produktivních a obratných a žacích strojů s nulovým poloměrem otáčení – beze sběru travní hmoty a nutnosti řešení otázky „kam s ní?“ nebo potřeby vyššího počtu zaměstnanců.

Americké žací stroje Ariens se vyrábějí také ve Velké Británii, a jsou tedy blíž k Evropě. Aktuálně tato firma zakoupila německou společnost AS Motor. Protože se obě značky zaměřují na jiný způsob nasazení, budou i nadále fungovat separátně ve vzájemné symbióze. Profitem fúze je snazší dostupnost náhradních dílů pro stroje Ariens, které jsou k dispozici v Evropské unii v německých skladech firmy AS Motor,“ pokračoval Michael Krajcr a navázal: „V závislosti na šířce záběru, pracovní rychlosti a místních podmínkách si sekačky Ariens poradí až skoro se dvěma hektary plochy za hodinu. Předpokladem pro efektivní a ekonomické využití této techniky je častější frekvence sečí. Náročnější bývá začátek sezóny, pak přechází údržba do standardního režimu. Pokud zvolíte správnou výšku a dobu seče, není patrný rozdíl mezi sběrem a mulčování.“

Technika AS Motor zvládne posekat porost o výšce kolem 1,5 metru o síle až tří centimetrů, nadto v obtížném terénu. Do velmi příkrých svahů jsou určené mulčovací traktory. Pro plochy, kde si obsluha není úplně jistá, co ji čeká, je vhodné využít robustní a odolné cepákové žací ústrojí. Za všechny traktory jmenuje cepákový Yak s pohonem 4 x 2 s uzávěrkou diferenciálu nebo 4 x 4 a model Sherpa 4 x 4 či 4 x 2 s horizontálními do kříže umístěnými rotačními mulčovacími noži. Dálkově ovládaná technika, jednoúčelová pásová nebo kolový AS 940 Sherpa 4WD RC s možností sedící obsluhy nebo ovládání na dálku, přichází ke slovu na místech s diskomfortem práce nebo zvýšeným bezpečnostním rizikem.

Michael Krajcr dodal: „AS Motor vyrábí i ručně vedené mechanické odplevelovače. Jedná se o velmi jednoduchou techniku s rotačními talířovými kartáči z ocelových lan, kdy je výsledek práce okamžitě vidět. Spousta obcí aktuálně řeší odklon od chemické likvidace nežádoucích porostů a mnoho z nich přechází právě k těmto jednoduchým a laciným strojům s ekonomicky výhodným provozem.“

(Celý příspěvek vyšel v Komunální technice 11/2023)*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down