Vídeňští hasiči nově využívají dva zásahové vozy na baterie
Vídeň investuje do technologických inovací i v hasičském sektoru. Tamější hasiči nově jezdí se dvěma moderními zásahovými vozy na elektrický pohon. Vozidla od rakouského výrobce Rosenbauer řady RT umožňují bezemisní provoz a jsou tak ekologickou alternativou pro zásahovou činnost.
Do vozového parku vídeňského hasičského sboru přibyla novinka. Jeho členům jsou nyní k dispozici dva nejmodernější zásahové vozy na elektřinu. Oba od rakouského výrobce Rosenbauer z řady RT (Revolutionary Technology) jsou vybavené vysokonapěťovou baterií s kapacitou 66 kWh, která je umístěna v podlaze.
Vozy mají dva elektromotory, které dohromady dosahují výkonu 360 kW. Aby byl zajištěný provoz i během delších zásahů nebo v případě dlouhodobého výpadku proudu, má řidič k dispozici také záložní dieselový systém napájení s výkonem 225 kW (Energy Backup System). Vídeňská „ertéčka“ jsou postavená na základním podvozku RT 4 × 4 s volitelně nastavitelnými úrovněmi pro pohodlné nastupování a vystupování. Vozidla jsou 7,80 m dlouhá, 2,35 m široká, 3,20 m vysoká a váží 16 tun.
Kombinace dvou typů
Firma Rosenbauer v tomto modelu úspěšně zkombinovala vlastnosti dvou typů vozidel, které vídeňští hasiči nejčastěji využívají, a to pomocného a cisternového hasičského vozu. Z tohoto důvodu je vídeňští hasiči označují jako „základní hasičská vozidla“. Pokud jde o hašení, elektrický vůz RT uveze 2000 litrů vody a 100 litrů pěnového koncentrátu. Vodní dělo se nachází na střeše kabiny. Čerpadlo je vestavěné a ovládá se prostřednictvím elektromotoru nebo zmíněným záložním napájením.
„Koncepce tak zvaných základních vozů je inovativní v celé své šíři. Základní myšlenkou osob zodpovědných za koncepci a technologii bylo rozšířit možnosti použití vozidla a učinit jej co nejuniverzálnějším. Osobně mi šlo zejména o využití nových technologií, abych hasičům poskytl co nejlepší techniku a ty nejbezpečnější nástroje. Hasiči se již těší, až si nová vozidla, vybavení a technologie vyzkouší při své každodenní práci. Zpětná vazba, kterou od nich dostáváme, je a vždy byla hlavním motorem pro další vývoj a zdokonalování vozidel a vybavení,“ shrnul ředitel vídeňských hasičů Mario Rauch.
Odolné a bezemisní vozy
Společnost Rosenbauer dosud distribuovala po celém světě 21 exemplářů svého „ertéčka“. Vývoj tohoto elektrického vozu trval osm let, než byl plně připravený pro sériovou výrobu. V ostrém v provozu ho testují také v Berlíně a Basileji, a tak jsou vozy RT alespoň jedním kusem zastoupeny už v celém regionu „D-A-CH“ (Německo-Rakousko-Švýcarsko).
Podle výrobce je vůz RT díky svému efektivnímu systému hospodaření s elektřinou mimořádně odolný proti krizovým situacím a umožňuje prakticky bezemisní provoz, což koresponduje s vídeňskými dlouhodobými klimatickými cíli. „Díky své vysoké profesionalitě se vídeňský hasičský sbor právem řadí mezi nejlepší záchranné služby na světě. Postupným přechodem na ekologicky šetrná vozidla také přispívá ke klimaticky neutrální budoucnosti Vídně,“ doplnil městský radní Peter Hanke, v jehož kompetenci je i správa hasičského sboru.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!