Výrobní portfolio společnosti TERBERG Enviromental zahrnuje ucelenou řadu nástaveb na svoz odpadu včetně vyklápěčů nádob až po velkoobjemové kontejnery a myčky odpadových nádob.
„Co se počtu všech vyrobených jednotek týká, je TERBERG evropským lídrem. Udává nejenom trendy, ale uvádí na trh nové technologie a inovativní řešení. V Česku i na Slovensku zajišťujeme prodej, montáž a servis uvedené techniky. Každoročně dodáváme okolo třiceti vozidel na svoz odpadu. Těší nás, že také uvádíme do provozu zcela nové technologie, například premiérové plně elektrické vozidlo na svoz odpadu nebo první vozidla s bočním nakládáním,“ říká Filip Hachle, jednatel firmy HANES s. r. o.
Nástavby OLYMPUS se zadním plněním
Jedná o nejprodávanější a nejvýkonnější lineární presy s mírou stlačení až 1 : 7. K dispozici jsou tři modelové řady, které se liší podle zástavbové šířky. Jedná se o typ W se šířkou 2530 mm nebo N se šířkou 2230 mm v objemech 10 až 27 m3. Nejmenší je OLYMPUS Mini se šířkou 2000 mm a objemy 6, 7 a 8 m3.
Čím dál víc měst implementuje velkoobjemové kontejnery (VOK), ať už se jedná o nadzemní, polopodzemní nebo zcela zakryté podzemní. Tím roste i poptávka po vozidlech vybavených manipulátorem, který umožňuje vyprazdňování těchto kontejnerů způsobem horního plnění nakládací vany. K dispozici jsou dva základní koncepty:
Vozidla s manipulátorem integrovaným na svozové nástavbě OLYMPUS. Jedná se o speciální jeřáby, které jsou velmi rychle rozbalené a svou polohou usnadňují manipulaci s kontejnery. Hendikepem může být dosah. Technika je předurčená pro svoz kontejnerů umístěných v bezprostřední blízkosti komunikace. Tyto manipulátory jsou lehčí, umístění na nástavbě neubírá na objemu zásobníku.
Vozidla s manipulátorem za kabinou podvozku, tedy před nástavbou. Jedná se o běžné manipulátory, vybírat lze z poměrně široké nabídky. Podle typu a velikosti je možné dosáhnout velkého vyložení včetně patřičného zatížení. V závislosti na kvalitě a automatizaci funkcí ovládání se lze dostat na obdobný čas pro obsloužení nádoby. Mnohdy je ale potřebné vysunutí opěrných nohou, rozbalení a složení manipulátoru zpět za kabinu, čímž se prodlužuje doba potřebná pro obsloužení každého VOK. Umístění za kabinou zkracuje prostor pro objem zásobníku nástavby, respektive prodlužuje celé vozidlo. Čím větší má zákazník nárok na boční dosah a zdvih, tím větší a těžší je i manipulátor. Méně užitečného zatížení pak zbývá na odpad.
(Celý příspěvek vyšel v Komunální technice 12/2023)*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!