S vlastní montážní linkou na baterie elektrických vozidel
Začátek září znamenal pro společnost Scania historický okamžik. V jejím švédském sídle v Södertälje byla slavnostně zahájená montáž akumulátorů pro elektrická nákladní vozidla. To umožňuje jejich sériovou výrobu.
„Naším cílem je podpora přechodu na udržitelný přepravní systém. Zprovozněním montáží akumulátorů jsme dosáhli jednoho z klíčových faktorů umožňujících urychlit přechod na elektrifikaci,“ řekl Christian Levin, prezident a generální ředitel společností Scania a TRATON Group.
Výkonné baterie pro nákladní vozidla
V roce 2030 mají být prodeje společnosti Scania z 50 % tvořeny elektrickými vozidly. V delším časovém horizontu bude možné elektrifikovat každý typ dopravy. „Přechod na elektrifikovaná řešení znamená největší transformaci v historii dopravy a letos skutečně začíná. Milníky transformace přicházejí jeden za druhým a investice 1,5 miliardy švédských korun do tohoto montážního provozu je jedním z nich,“ pokračoval Levin.
V dubnu představily společnosti Scania a Northvolt společně vyvinutý bateriový článek, speciálně navržený pro těžkou nákladní dopravu s vynikajícími parametry a jedinečně nízkou uhlíkovou stopou. Vyrábí se v gigafactory Northvolt ETT v severním Švédsku a od září se bude montovat do sad v novém závodě v Södertälje o rozloze 18 000 m2, což umožní zahájení sériové výroby prémiových elektrických nákladních vozidel Scania pro regionální dopravu.
Umožnění velkosériové výroby
Umístěním montážního závodu v sousedství podvozkové linky v Södertälje, která byla letos v létě přestavěná pro velkosériovou výrobu elektrických vozidel, byly vytvořené podmínky pro rychlé a efektivní výrobní toky. Závod montáže akumulátorů je od příjmu zboží přes výrobu až po dodání vysoce automatizovaný a zaměstná 550 pracovníků společnosti Scania.
„I přes rychle se měnící podnikatelské prostředí stále platí náš slib, že zákazníci budou vždy na prvním místě. Být prémioví znamená, že dodáváme řešení, která jsou nejkvalitnější a udržitelná. Článek, který se nyní montuje do modulů, a tak zvaných battery packů, je toho dokonalým příkladem. Jeho schopnost pohánět nákladní automobily po dobu 1,5 milionu kilometrů odpovídá životnosti vozidla,“ podotkl Marcus Holm, vedoucí výroby a logistiky společnosti Scania.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!