S vlastní montážní linkou na baterie elektrických vozidel

Začátek září znamenal pro společnost Scania historický okamžik. V jejím švédském sídle v Södertälje byla slavnostně zahájená montáž akumulátorů pro elektrická nákladní vozidla. To umožňuje jejich sériovou výrobu.

„Naším cílem je podpora přechodu na udržitelný přepravní systém. Zprovozněním montáží akumulátorů jsme dosáhli jednoho z klíčových faktorů umožňujících urychlit přechod na elektrifikaci,“ řekl Christian Levin, prezident a generální ředitel společností Scania a TRATON Group.

Výkonné baterie pro nákladní vozidla

V roce 2030 mají být prodeje společnosti Scania z 50 % tvořeny elektrickými vozidly. V delším časovém horizontu bude možné elektrifikovat každý typ dopravy. „Přechod na elektrifikovaná řešení znamená největší transformaci v historii dopravy a letos skutečně začíná. Milníky transformace přicházejí jeden za druhým a investice 1,5 miliardy švédských korun do tohoto montážního provozu je jedním z nich,“ pokračoval Levin.

V dubnu představily společnosti Scania a Northvolt společně vyvinutý bateriový článek, speciálně navržený pro těžkou nákladní dopravu s vynikajícími parametry a jedinečně nízkou uhlíkovou stopou. Vyrábí se v gigafactory Northvolt ETT v severním Švédsku a od září se bude montovat do sad v novém závodě v Södertälje o rozloze 18 000 m2, což umožní zahájení sériové výroby prémiových elektrických nákladních vozidel Scania pro regionální dopravu.

Umožnění velkosériové výroby

Umístěním montážního závodu v sousedství podvozkové linky v Södertälje, která byla letos v létě přestavěná pro velkosériovou výrobu elektrických vozidel, byly vytvořené podmínky pro rychlé a efektivní výrobní toky. Závod montáže akumulátorů je od příjmu zboží přes výrobu až po dodání vysoce automatizovaný a zaměstná 550 pracovníků společnosti Scania.

„I přes rychle se měnící podnikatelské prostředí stále platí náš slib, že zákazníci budou vždy na prvním místě. Být prémioví znamená, že dodáváme řešení, která jsou nejkvalitnější a udržitelná. Článek, který se nyní montuje do modulů, a tak zvaných battery packů, je toho dokonalým příkladem. Jeho schopnost pohánět nákladní automobily po dobu 1,5 milionu kilometrů odpovídá životnosti vozidla,“ podotkl Marcus Holm, vedoucí výroby a logistiky společnosti Scania.*

Foto archiv/Scania

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down