První zkouška megawattového dobíjecího systému

Elektrické nákladní vozidlo Scania nové generace absolvovalo první zkušební dobíjení pomocí systému Megawatt Charging System (MCS) od firmy ABB E-mobility. Spolupráce je klíčem k podpoře elektrifikace těžké nákladní dopravy, která je v současnosti zodpovědná za 40 % globálních emisí ze silniční dopravy.

Scania úspěšně nainstalovala a otestovala pilotní verzi megawattového dobíjecí systému MCS od firmy ABB E-mobility. To představuje další milník ve vývoji efektivního a vysoce výkonného nabíjecího řešení pro těžká nákladní vozidla. Nová technologie umožní zkrátit dobu potřebnou pro nabití těžkého nákladního vozidla na polovinu.

Cílem obou společností je vytvořit podmínky pro dopravu budoucnosti s nulovými emisemi, a tak již dnes udávají směr vývoje technologií pro zítřek. Vývoj řešení pro rychlé nabíjení užitkových elektrických vozidel s dlouhým dojezdem je nezbytným krokem pro zvýšení jejich prodejů.

Úvodní zkoušky, jejichž cílem je prokázat technickou použitelnost nabíjení s vysokými proudy, znamenají první důležitý krok k budoucímu systému MCS od firmy ABB E-mobility. Výsledkem bude postupné nasazení vysoce výkonných dobíjecích stanic, které budou pracovat s vysokými dobíjecími proudy: počínaje 1500 ampéry, až po horní limit systému MCS 3000 ampérů. Jedná se o dobíjecí standard, do něhož Scania a ABB E-mobility investují a na jehož vývoji se podílejí ve spolupráci s mezinárodní neziskovou organizací CharIN (finální standard MCS se očekává v roce 2024).

Technologie MCS je klíčová pro elektrická nákladní vozidla Scania pro dálkovou přepravu, u nichž je doba jízdy i odpočinku regulována zákonem. Vozidlo může jet maximálně 4,5 hodiny, pak musí mít řidič 45minutovou přestávku. Během této doby musí vozidlo doplnit dostatek energie na další 4,5 hodiny provozu. Vzhledem ke kapacitě akumulátorů je zásadní rychlé a vysoce výkonné nabíjení.

„Sledujeme rostoucí poptávku po elektrické dopravě. Naším cílem je, aby do roku 2030 bylo 50 % všech vozidel, která za rok prodáme, elektrických. Jeho dosažení bude vyžadovat infrastrukturu a MCS je v tomto směru zásadní,“ říká Fredrik Allard, ředitel Scanie pro e-mobilitu.

ABB E-mobility, jako světový lídr v řešení nabíjení elektrických vozidel, je předním poskytovatelem spolehlivé nabíjecí infrastruktury a robustních servisních řešení, která flotily potřebují pro úspěšný přechod na elektrický pohon.

Chris Nordh z managementu společnosti ABB E-mobility, dodal: „Jsme potěšeni, že můžeme spolupracovat se Scanií na tomto přelomovém pilotním projektu, který je jedním ze způsobů, jak společně přistupovat k partnerství mezi výrobci vozidel a dodavateli dobíjecích stanic. Efektivně propojujeme různé technologie, a vytváříme tak systém pro koncové uživatele. Těšíme se i na další milníky, které budou přicházet, jak budeme společně postupovat ve vývoji kvalitního, spolehlivého a příjemného dobíjení pro koncové zákazníky.“

Novým dobíjecím standardem budou moci být vybavená nákladní vozidla Scania určená pro regionální dálkovou dopravu. Další generaci své technologie MCS představí společnost ABB E-Mobility na konci roku 2024 nebo začátkem roku 2025.*

Foto archiv/Scania

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down