Ve švýcarském výrobním závodu v Burgdorfu, který patří do skupiny AEBI Schmidt, se vyrábějí podvozky a pracovní vozidla řady MT, které slouží jako univerzální nosiče nářadí. Švýcarská preciznost spolu s moderními technologiemi zaručuje skvělý poměr ceny a kvality.
„Tím, že výrobce plně přezbrojil na euro „šestku“ již v roce 2015, získal významný náskok před konkurencí, která představuje nové motory až nyní. Dnes máme všechny chyby vyladěné a vozy nevykazují žádné problémy,“ řekl nám Filip Hachle, jednatel firmy HANES, s. r. o., jež je výhradním dovozcem nosičů AEBI řady MT do ČR a SR.
Aktuální inovace
U všech modelů doznal významnou změnu interiér. Kabina zůstala ve standardu třímístná, s příchodem euro šestky přibyl na palubní desce nový instrumentální panel s velkým barevným a přehledným displejem. Na něm může obsluha okamžitě odečítat všechny údaje o provozu vozu včetně motorové diagnostiky poskytující všechna data s případnými chybovými hlášeními. Je na uživateli, kterým hodnotám dává přednost a přednastaví si je na displeji.
„Další změny prodělalo u všech modelů ovládání hydraulického systému. Na středovém panelu přibyl joystick, jímž se řídí přes elektroniku hydraulický systém včetně přiřazování pohonu 4 x 4 a redukcí a uzávěrky diferenciálu. Místo klasického napětí již systémem putují informace, které nepodléhají proudovým rázům, což je prakticky nesmrtelné řešení. Díku tomu je možné hydrauliku a funkce joysticku do jisté míry také naprogramovat,“ poznamenal Filip Hachle a pokračoval:
„Zásadní novinkou je hydrostatický pojezd, který je k dispozici pro modely MT 740 a 750. Pohonný řetězec si zachovává všechny vlastnosti standardního vozidla, tedy šestistupňovou mechanickou převodovku. Doplněný je o hydrostatický pohon, který je připojen na vývodový hřídel rozdělovací rozvodovky. Stroje tak mohou pracovat v režimech rychlý nebo redukovaný mechanický pojezd či hydrostatický pojezd pro dosažení rychlosti v rozsahu od nuly do 20 km/h. Všechny režimy mohou být aktivovány při pohonu 4 x 2 i 4 x 4.“
*
(Podrobnosti v Komunální technice 10/2017)