Společnosti Scania a HAVI spojily síly za účelem spuštění průlomového zkušebního projektu, v jehož rámci bude autonomní nákladní vozidlo přepravovat zboží po veřejně přístupných silnicích. Pilotní nasazení bude probíhat v rámci běžného provozu s cílem zjistit, zda jsou autonomní vozidla vhodná pro přepravu mezi logistickými centry.
Jedná se o první projekt podobného typu v Evropě. Scania a HAVI v něm budou zkoušet plně autonomní vozidlo v běžném provozu mezi dvěma logistickými centry. Nákladní automobil se při něm bude pohybovat mezi švédskými městy Södertälje a Jönköping, což znamená přibližně tříhodinovou trasu dlouhou asi 300 kilometrů, která současně tvoří část delšího přepravního řetězce společnosti HAVI. První a poslední míli zajistí vozidla ovládaná řidičem.
Projekt je prvním krokem, který má ukázat, že autonomní vozidla mohou být použitelnou součástí přepravních řetězců mezi logistickými centry. HAVI a Scanii může pomoci s vyhodnocením efektivity nasazení takových vozidel v rámci jejich flotil.
„Víme, že v následujících letech projde celý přepravní systém zásadní změnou. Celé odvětví čelí výzvám v podobě nedostatku řidičů a klesajících marží. Přechod k autonomním vozidlům tak musí nastat okamžitě. Tento provoz se musíme naučit chápat již nyní, abychom byli připraveni na chvíli, kdy budeme mít potřebné technologie. Věříme, že pilotní projekt bude zásadním krokem,“ říká Robert Melin Mori, manažer Scanie.
„Jedná se o autonomní dopravní řešení, které funguje na běžných silnicích za běžného provozu, při němž se přepravuje komerční zboží pro třetí stranu. Něco podobného zatím v Evropě nikdo nezkusil. Jsme nadšeni, že na tomto projektu můžeme spolupracovat s HAVI,“ doplňuje Peter Hafmar, který je ve Scanii zodpovědný za autonomní řešení.
HAVI je v tomto odvážném případě pro Scanii přirozeným partnerem. Obě společnosti mají za sebou dlouholetou spolupráci v mnoha projektech zaměřených na budoucnost a elektrifikaci nákladní dopravy. Společnosti také sdílejí závazek dekarbonizace přepravních systémů a snaží se zkoumat řešení, která mohou zvýšit efektivitu a udržitelnost nákladní přepravy.
„Díky nejrůznějším iniciativám, kterých jsme se společně účastnili, jsme dospěli ke vzájemnému porozumění. Těší nás, že můžeme být součástí i tohoto pilotního projektu. Má v sobě obrovský potenciál, jak pro náš budoucí vztah se Scanií, tak pro veškeré dodavatelské řetězce,“ říká Massimo D’Alessandro, ředitel pro udržitelnost a inovace v HAVI.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!