Pokud hledáte výkonný mulčovací traktor, který zvládne (téměř) vše, co se po něm požaduje – včetně těch nejnáročnějších úkolů – čtěte dále. Z dílen jičínské společnosti Seco Industries totiž přijíždí na trh nový mulčer Crossjet pro modelový rok 2025.
Vylepšení je komplexní; týká se jak designu, pohonného agregátu, ovladatelnosti a komfortu obsluhy, jízdních vlastností a samozřejmě také žacího ústrojí.
„Prakticky od základů inovovaný samojízdný traktorový mulčovač Crossjet, který vyrábíme již téměř 25 let, je určený pro každého, kdo zápolí s přerostlou vegetací, ruderálními porosty a náletovými dřevinami. Ocení ho nejen majitelé menších pozemků, zanedbaných zahrad, ale také profesionální poskytovatelé služeb v oboru údržby zeleně působící v náročných podmínkách na rozlehlých plochách nebo v obtížném terénu,“ vysvětluje Martin Šíbl, obchodní zástupce divize Zahradní traktory výrobní společnosti Seco Industries. Zeptali jsme se ho na podrobnosti.
Začněme designem a bezpečnostními prvky. V čem se liší nový stroj od původního Crossjetu?
Vylepšený mulčer Crossjet se může pochlubit inovovanými pohledovými a bezpečnostními prvky. Jmenovat mohu například nové plastové komponenty kapoty, přístrojového panelu nebo schránky na drobnosti. LED světlomety v porovnání s původními halogenovými světly šetří energii. Z některých chytrých řešení, které nepochybně ocení obsluha, zmíním dva držáky na jedenapůllitrové lahve, které se nalézají pod sedačkou. Rovná plechová podlaha s protiskluzovými výstupky prospívá bezpečí a větší tuhosti a delší životnosti stroje. Konečně výfuk je nově umístěný za traktorem.
Jaká další změny doznal mulčer ve prospěch komfortu obsluhy?
Je toho poměrně dost. Konstruktéři se v tomto směru poměrně vyřádili. S některými vylepšeními jsme přišli sami, k dalším nás inspirovaly zpětné vazby od uživatelů stroje z praxe. Například o sedm centimetrů prodloužená volantová tyč napomáhá k lepší ergonomii posedu obsluhy, především pro vzrostlejší postavy. Posunuté pedály o pět centimetrů dopředu zaručují pohodlnější posed a operátor tak má víc místa v oblasti kolenou. O pět centimetrů delší páka ovládání ručního pojezdu zaručuje větší flexibilitu při manévrování a při manipulaci s ní není potřeba vynakládat tolik síly. Kromě ručního pojezdu je možné nový Crossjet ovládat také pedálem, a tím si uvolnit ruku. Pedál brzdy umístěný na levé straně garantuje jeho intuitivní a bezpečné použití, ostatně jako u dalších našich modelů. Nový snímač brzdy umožňuje ponechat stroj nastartovaný se zajištěnou ruční brzdou i po sesednutí obsluhy. Přímo ideální funkcí pro pohodlí operátora během mulčování rozlehlých ploch je potom mechanický čtyřpolohový tempomat. Z dalších novinek zmíním třeba zapalování nalézající se na panelu přístrojové desky, sytič ovládaný levou rukou, parkovací brzdu na horním panelu, tlačítko R na ovládací páce pojezdu nebo zbrusu nový grafický LED displej poskytující více informací. To vše v konečném součtu výrazně přispívá k pohodlnějšímu ovládání a zvýšenému komfortu obsluhy mulčeru.
Pamatovali konstruktéři také na jízdní vlastnosti?
Ani na tuto velmi důležitou stránku věci nezapomněli. Díky zdokonalenému rámu a o 74 milimetrů zkrácenému rozvoru se inovovaný Crossjet lépe ovládá a mnohem snadněji se s ním manévruje. Celý stroj je potom o 15 centimetrů kratší než jeho předchůdce. Má proto výrazně menší poloměr otáčení a díky tomu i stálému pohonu 4 x 4 lépe zdolává podélné i příčné terénní nerovnosti. Nesmím zapomenout na samotné srdce stroje – profesionální motor Kawasaki FS 691 o výkonu až 24 koní. Kromě toho, že spolehlivě pohání žací ústrojí, je jeho výkon významným benefitem při průjezdu mulčeru obtížným terénem. Shrnu-li všechno uvedené, nový stroj je lehčí, kratší, současně dostatečně výkonný a snadněji ovladatelný.
Jaká vylepšení doznalo žací ústrojí?
O precizní a efektivní mulčování včetně velmi vysokých a hustých porostů a náletových dřevin se stará především vyztužený skelet, větší sklon nožů i možnost nastavení sklonu celého mulčovacího ústrojí. Dokonale vyladěný robustní systém mulčování s jedním rotorem a dvěma letmo uloženými noži si tak dobře poradí s přerostlou trávou i nálety až do průměru několika centimetrů. Lépe přístupné jsou napínací prvky klínových řemenů. Současně ale musím upozornit na skutečnost, že vzhledem ke konstrukčnímu řešení mulčovacího ústrojí primárně zaměřenému na opravdu hrubou práci, není nový stroj příliš vhodný na údržbu pozemků, u nichž se vyžaduje pohledový a precizně upravený travní porost.
Kdy bude spuštěná výroba inovovaného mulčovače Crossjet a kde a kdy si ho budou moci zájemci vyzkoušet a obstarat?
I když avizujeme, že jde o novinku pro modelový rok 2025, sériová výroba nového mulčovacího traktoru Crossjet se rozběhne už v polovině letošního října (tedy v době, kdy vychází toto vydání Komunální techniky – poznámka redakce). Prakticky hned nato bude novinka uvedená do prodeje, takže první zákazníci se k ní mohou dostat ještě do konce letošního roku. Veškeré podrobnosti včetně dostupnosti a možnosti vyzkoušení mulčeru Crossjet poskytnou naši autorizovaní prodejci, jichž máme více než 80. Zájemci najdou veškeré informace také na webu www.seco-traktory.cz.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!