Zpátky v čele: Primát v soutěži Green Truck 2024, již devátý
Ke srovnávacímu testu Green Truck jsou každoročně zváni všichni výrobci nákladních vozidel v Evropě. Soutěž pořádají dva německé odborné časopisy s cílem vybrat nákladní vůz poskytující největší efektivitu v rámci dálkové přepravy.
Až na drobný výpadek v roce 2023, kdyScania skončila druhá, zvítězil výrobce ze Södertälje v sedmi z posledních osmi testů a získal titul Green Truck. Scania vyhrála celkem devět ze čtrnácti testů, které proběhly od začátku soutěže v roce 2011.
Cena pro efektivitu
„Scania se v Evropě zapojuje do mnoha novinářských testů. V centru pozornosti u ocenění Green Truck Award však je oblast představující v našem odvětví naprosto zásadní požadavek: nabízet zákazníkům maximální efektivitu přepravy,“ říká Stefan Dorski, senior viceprezident a vedoucí divize Scania Trucks. „Náš pohonný řetězec Super byl představený v roce 2021 a přinesl na trh novou úroveň efektivity s osmiprocentní úsporou paliva, kterou nyní naši zákazníci využívají v každodenním provozu."
Test Green Truck každoročně organizují časopisy Trucker a VerkehrsRundschau. Poprvé to bylo v roce 2011 a od té doby se test konal již čtrnáctkrát. Scania dosud devětkrát zvítězila, čtyřikrát obsadila druhé místo a jednou místo páté.
„Ano, to páté místo – k tomu došlo dávno před tím, než jsem se ujal své pozice,“ říká s úsměvem Dorski. „Ale vážně, ve společnosti Scania jsme velmi hrdí a šťastní, že jsme znovu získali titul nejefektivnějšího nákladního vozidla pro dálkovou dopravu na světě. Nižší spotřeba paliva znamená, že naše auta významně přispívají ke snížení emisí CO2, protože světová doprava stále z velké části závisí na spalovacích motorech.“
Pořadí určuje vzorec
Nejlepší nákladní vozidlo v testu se určuje na základě důmyslného vzorce, který zahrnuje všechny důležité aspekty efektivní a udržitelné dopravy: spotřebu paliva, průměrnou rychlost, množství použitého AdBlue a hmotnost auta (čím lehčí, tím lepší).
Při bližším pohledu na reálná data použitá ve vzorci Green Truck vidíme, že výsledky společnosti Scania vynikají: na 100 km činí průměrný rozdíl ve spotřebě proti druhému v pořadí 0,41 litru paliva. Vezmeme-li v úvahu, že dálkový nákladní automobil ujede ročně přibližně 150 000 km, je na tom Scania o více než 600 litrů ročně lépe než nejbližší konkurent. Vítězný nákladní vůz Scania 460 R byl také s hmotností 7040 kg nejlehčí a dosáhl nejvyšší průměrné rychlosti 79,70 km/h. Společnost Scania dále v květnu 2023 představila aktualizovanou verzi systému CCAP (tempomat s aktivní predikcí), což jí v testu pravděpodobně zajistilo rozhodující výhodu.
Vlastní zkoušky probíhají na různých typech silnic (především však na dálnicích) v oblasti Mnichova. Na vše pečlivě dohlížejí organizátoři a pracovníci zúčastněných výrobců. Vždy se používá referenční vozidlo, které kompenzuje měnící se podmínky, jako je protivítr, déšť nebo teplota.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!