Výhradním dovozcem zametací techniky Bucher do ČR i SR je firma HANES. Široký program zahrnuje kompaktní samojízdné vozy i nástavby s objemem zásobníku od jednoho do osmi metrů krychlových pro komerční podvozky. Podívejme se na ně podrobněji.
„Všechny zametače Bucher se kromě vysokého výkonu a snadné obsluhy vyznačují i ohleduplností vůči životnímu prostředí a jsou certifikované podle jednotného testu EUnited s nejvyšší účinností pro redukci zplodin PM 2,5 a PM 10,“ zdůrazňuje úvodem jednatel společnosti HANES Filip Hachle.
Kompaktní stroje
Dnes se více zaměříme na stroj vhodný pro údržbu městských, ale i rychlostních komunikací. Nese označení Bucher CityCat 5006, vyrábí se ve dvou verzích s možností pojezdové rychlosti 50 nebo 80 km/h. Díky své šířce 1,8 metru nevadí provozu, navíc může být využit jako nosič výměnných nástaveb a pomoci i při zimní údržbě komunikací.
„Největší kompaktní zametač je snadno ovladatelný díky řiditelné přední i zadní nápravě. S hydrostatickým systémem pojezdu a dobře řešeným výhledem na pracovní agregáty pracuje s maximálním záběrem více než 3500 mm. Objem zásobníku na smetky má úctyhodnou kapacitu 5,6 m3. Celková hmotnost vozu CityCat 5006 činí 10,5 tuny. Má výkonný kropicí systém s nádrží na čistou vodu o objemu 880 litrů. Může být vybaven systémem recyklace vody prodlužujícím pracovní dobu zametání. Zákazníci, kteří chtějí stroj využít na tlakové mytí komunikací, jistě ocení variantu s rozděleným zásobníkem na smetky s přídavnou nerezovou nádrží na 1120 litrů. Celková zásoba vody pak činí 2000 litrů,“ popisuje Filip Hachle a navazuje:
„Pro efektivní práci zametací techniky je alfou a omegou voda, která pohlcuje prach. Bucher disponuje ve všech kategoriích největšími zásobníky na vodu. Zametač CityCat 5006 potom patří k největším v kategorii městských samojízdných kompaktů!“
Zametací nástavby
Na kompaktní zametače navazuje trojice zametacích nástaveb pro úklid měst, silnic, dálnic nebo letištních ploch, a to CityFant 5000 (zásobník o objemu 5,2 m3), CityFant 6000 (6 m3) a OptiFant 8000 (7,6 m3), které se montují na komerční podvozky.
„Pohon je řešený samostatným nástavbovým motorem či od podvozku s možností i hydrostatického pohonu pojezdu podvozku v režimu práce, což je z praxe čím dál víc žádaný koncept. Lze dosáhnout minimální rychlosti, například při práci za frézou nebo v místech, kde míra znečištění nebo manévrování vyžaduje plazivou rychlost,“ uzavírá Filip Hachle.*
(Podrobnosti v Komunální technice 10/2019)