27.11.2018 | 07:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

V Dánsku se zaměřením na provozní úspory

Složitá situace na trhu práce se promítá i do požadavků na komunální techniku. Podniky služeb hledají řešení, jak co nejvíc zefektivnit práce údržby a snížit nároky na personální zajištění. To je patrné i u jednoho z největších světových výrobců techniky na zimní údržbu komunikací, dánské společnosti EPOKE A/S.

Jedná se jak o nové technologie posypu, tak i zjednodušení způsobů montáží nástaveb, které u nás zajišťuje jejich výhradní zastoupení, společnost Unikont Goup s. r. o.

Automatizací ke zpřesnění i úsporám

Nedostatek zkušených řidičů zapříčinil i poptávku po automatických systémech řízení posypu. Zkušenosti posádky je možné nastavit do paměti sypače a ten si poté podle aktuální polohy vozidla automaticky reguluje všechny posypové parametry. Tento systém vyvinula společnost EPOKE pod obchodním označením EpoSat. Nově je systém EpoSat na bázi webové aplikace, a tak je velice snadný přístup k nahraným trasám odkudkoliv. Eventuální editaci nahraných okruhů je možné s jednou licencí využívat například na více cestmistrovstvích.

Také není třeba se již starat o aktualizaci map. Systém pracuje s údajem od dispečera o aktuální povětrnostní situaci, podle které se nastaví úroveň posypu. Ta se ovšem může rychle měnit, a tak je možné systém rozšířit i o čidlo teploty povrchu komunikace, podle které se dávka soli automaticky reguluje. Pomocí uvedených technologií se dosáhne nejen výrazného zpřesnění, ale rovněž úspory drahých rozmrazovacích látek.

Kombinované nástavby, řešení výměny

Další z trendů, jak docílit zpřesnění a úspor, je i větší využití rozmrazovacích kapalin. Největší význam má samotný postřik nebo postřik kombinovaný s menším množstvím soli u preventivních ošetření vozovky a namrzání. Na holé vozovce kapaliny výrazně lépe ulpí a působí rychleji.

Mít nástavbu určenou pouze pro některé závady ve sjízdnosti je ovšem neekonomické. Z tohoto důvodu jsou v Epoke v této kategorii nejúspěšnější nástavby kombinované, které umožňují kromě zmíněného postřiku i klasickou technologii suché nebo zkrápěné soli. Nástavba nese označení EPOKE SH4902 Sirius Combi AST. Letos Unikont uspěl i v tendru ŘSD ČR, a tak se s těmito nástavbami budeme v dohledné době ve větším měřítku potkávat i na našich silnicích a dálnicích.

Samostatným oddílem je koncepce řešení výměny nástaveb. Obecně lze pozorovat příklon k co nejjednoduššímu a nejrychlejšímu systému výměny nástaveb, které mají co nejnižší požadavky na personál. Nejčastější varianty používané u nás znázorňují obrázky.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down