10.10.2013 | 01:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Univerzální nosiče pod značkou Aebi Schmidt

Společnost HANES působí na našem trhu s komunální technikou již třiadvacet let let. Významnou částí její nabídky jsou univerzální nosiče nářadí. Nyní firma HANES přináší zákazníkům důležitou zprávu: V červenci tohoto roku došlo k dohodě, na jejímž základě portfolio univerzálních nosičů nářadí s označením BU a RVM společnosti BSI Veicoli (Itálie) převzala společnost Aebi Schmidt Holding AG (Švýcarsko).

Společnost Aebi Schmidt Holding AG je předním evropským dodavatelem systémů a technických produktů pro čištění a údržbu všech dopravních ploch a sečení zelených ploch ve zvláště náročném terénu. Její nabídka zahrnuje nejenom samotná vozidla, ale také jejich příslušenství a snímatelné zařízení pro individuální nasazení v nejtěžších podmínkách. Integrace vybraných produktů BSI Veicoli pod značku Aebi Schmidt a její vstup na trh transportních universálních nosičů tak zajistí další pokračování úspěšné série produktů BU a RVM, ale nyní již pod novým označením Aebi MT720, MT740 a MT750.
Přesun portfolia univerzálních nosičů nářadí do Švýcarska navíc garantuje prémiovou kvalitu, kontinuitu a další technický rozvoj. Všechno nyní bude tzv. z jedné ruky – sestavy vozidel, příslušenství i demontovatelné zařízení budou optimálně přizpůsobeny individuálním požadavkům zákazníků. Švýcarská kvalita, sofistikované služby Aebi Schmidt a skvělá servisní podpora a logistika dodávek ND, zaručují zákazníkům do budoucna optimální podporu.

Pro jakékoliv podmínky

Nosiče s označením MT720 s hmotností 3,5 až 5,5 tuny mají motor splňující normu EURO 5 (od jara 2014 normu EURO 6). Jsou výkonné, hospodárné a jejich využití prakticky není ovlivněno ročním obdobím. Vznětový VM motor typ R754EU5, Common Rail, má výkon 74 kW při 3000 ot/min a krouticí moment 350 Nm v širokém spektru otáček. Přenos výkonu a spotřeba nafty je optimální i zásluhou 6-ti stupňové převodovky ZF. Konstrukce podvozku vyhovuje provozu na komunikacích i v terénu. Pohon zadní nápravy má uzávěrku diferenciálu 4x2, ale je možno použít i trvalý nebo krátkodobý pohon všech kol 4x4 i s redukční převodovkou.
Příslušenství dovoluje přizpůsobit vozidlo jakýmkoliv požadavkům a provozním podmínkám. To je důležité v zimním období: díky hmotnosti až 5,5 tuny mohou pracovat se sypacími automaty do objemu zásobníku až 1,7 m3 a sněhovými pluhy s pracovní šířkou až 2,4 metru a výškou jednoho metru. Připojené agregáty jsou poháněny hydraulikou se dvěma okruhy. Zajímavá je i kabina. I když je široká jen 160 cm, je řešena jako trojmístná.
Díky robustní konstrukci rámu a prostoru pro nástavbu jsou vozidla použitelná také pro přepravu nákladu. Náklad může být přepravován na valníku (sklápěči), v kontejnerech nebo na jiné vhodné nástavbě podle přání zákazníka.

Jako pracovní stroje

Speciální modely z řady MT jsou homologované též jako „pracovní stroje“. Vozidla v této kategorii sice mají nejvyšší povolenou pojezdovou rychlost omezenou na 50 km/h, ale zato nemají statut komerčního podvozku, což provozovateli přináší několik výhod: Celková hmotnost až 6,5t u MT 720 a 740, respektive MT 750 zvládne 7,5t, dále nejsou povinné pravidelné technické prohlídky, neplatí se vysoká silniční daň a vozidlo nemusí být vybaveno tachografem, tudíž odpadá jejich nutná kalibrace a evidence záznamů jízd. Vozidla nemusí mít ani systém ABS. Další významnou výhodou kromě nižší pořizovací ceny jsou tudíž i nižší provozní náklady.

Na modely pracovních strojů řady MT pak navazují již zmíněné speciály, řada TP a VT, v hmotnostních kategoriích 6,0t až 9,5t, disponující užitečným zatížením až 6t. Modely Transporter (TP) a Viatrac (VT) nabízí unikátní vlastnosti, mimo jiné např. pohon Vario, který kombinuje hydrostatický a mechanický pojezd, řízení obou náprav, hydropneumatické odpružení, nebo mechanické pohony PTO, a mnohé další. Lze tedy jen předpokládat, že modely MT budou sdílet některé tyto technické vymoženosti.

Univerzální a výkonné

Řada univerzálních nosičů s označením MT740 a MT750 aktuálně zahrnuje 10 typů vozidel. Tato řada disponuje šířkou přes kabinu 170 cm. Pro MT 740 je také pohonnou jednotkou vznětový VM motor s výkonem 74 kW při 3000 ot/min. Typ MT750 má ve standardu výkonnější šestiválec VM R756EU5 s výkonem 120 kW (163 k).
Mohou být použity podvozky se dvěma rozvory náprav 2750 a 3100 mm. Náklad je možno přepravit na valníku (max. rozměry 2950 x 1700 x 400 mm), s hákovým nebo ramenovým nakladačem v kontejnerech, nebo na jiné vhodné nástavbě.
Nejnovější model řady MT740 má posílenou přední i zadní nápravou a celkovou hmotnost 5,5 tuny respektive 6,5t (jako pracovní stroj) a může tak nést o mnoho více nákladu. Vozidlo je v provedení s pohonem 4x4 s jednoduchou montáží pneumatik.
U modelu MT750 stojí za zmínku také jedna novinka, s pohonem 4x2 je k dispozici komerční podvozek s celkovou hmotnosti 7,5t. Zajímavé jsou i parametry celkové hmotnosti jako soupravy, modely MT 720 a MT 740 mohou táhnout přívěs o hmotnosti max. 3,5t, oproti tomu model MT 750 díky výkonným vzduchem ovládaným brzdám umožňuje tažení vleku o hmotnosti až 7,0t!

Komfort pro řidiče

Kabina řidiče u všech typů univerzálních nosičů je výklopná, s ocelovým rámem, s povrchovou ochranou proti korozi. Sedačka řidiče je ergonomicky tvarovaná a umístěna před přední nápravou. Sedadlo pro spolujezdce je standardně dvoumístné (1+2), na požádání ale muže být uspořádání 1+1 s komfortním sedadlem i pro spolujezdce. Čelním oknem má řidič dokonalý panoramatický výhled a dostatečně rozměrné je i zadní okno. Spouštění dveřních oken má standardně elektrický pohon.
Kabina je dobře izolovaná tepelně i hlukově, výplně dveří i stropní panel mají odkládací prostory. Odpružení kabiny je kombinované, tj. pryžovými lůžky a hydraulickými tlumiči, To vše zajistí řidiči dostatečný komfort i bezpečí provozu.

Popisek: Model MT720 nabízí kompaktní rozměry, šířka 160 cm, tři rozvory 2330, 2600 a 2900 mm

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down