20.01.2018 | 07:01
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Tým omladili, kompatibilitu zachovali

Nová Bystřice (okres Jindřichův Hradec) přitahuje jako magnet. Není to pouze díky poloze, atraktivitě a úpravnosti města včetně okolí, o čemž svědčí výrazný návštěvnický tlak. Hlavní příčinou je, že si tady kontinuálně pořizují nové stroje a obnovují park techniky.

 

Poměrně čerstvou novobystřickou akvizicí z října roku 2017 je kompaktní malotraktor Lamborghini Ego 55. Především o něm, ale i o další technice, jsme přijeli pohovořit s ředitelem Technických služeb Města Nová Bystřice (TSNB), s. r. o., Václavem Tomáškem.

Věrni značce

„V souvislosti s plánovanou modernizací parku techniky jsme v loňském roce vyhlásili výběrové řízení na nový malotraktor. Zvítězil Lamborghini Ego 55. Jsme rádi, že můžeme pokračovat s touto značkou. Zhruba sedm let nám sloužil model R1, s nímž jsme najezdili asi 3500 motohodin. Měli jsme s ním dobré zkušenosti a po technické stránce nezaznamenali žádné podstatné problémy,“ uvedl Václav Tomášek a pokračoval:

„Jako pravidelný návštěvník různých prezentačních akcí a dlouholetý čtenář Komunální techniky zaznamenávám, že nabídka strojů všemožného zaměření pro města a obce se neustále rozšiřuje a je poměrně obtížné se v ní dobře orientovat. Nás pochopitelně zajímala cena stroje, ale i její poměr k užitné hodnotě, dále záruka, servis a jeho dostupnost. V neposlední řadě jsme chtěli traktor, na nějž už máme přídavná zařízení, jako je čelní variabilní šípová radlice nebo příslušenství se zadní agregací, například válečkový sypač, rozmetadlo posypu, sněhový pluh, nebo příkopové vyžínací rameno. Neradi bychom předělávali úchyty, což sice možné je, ale stojí to práci, čas a peníze. O pořizování nového nářadí ani nemluvě.“

Malý velký traktor

Kompaktní traktory Lamborghini Ego (tři modely: 35, 45, 55, všechny s dieselovými čtyřválci Mitsubishi) by se daly ve zkratce charakterizovat jako malé, ale současně velké, univerzální, s optimální koncentrací výkonu, současně velmi obratné, vhodné pro práci v jakémkoliv terénu, s širokou škálou příslušenství. Kromě měst a obcí jsou vhodnými pomocníky třeba také pro sadaře, vinohradníky, školkaře, zelináře, menší farmáře a další subjekty.

Budeme-li se držet modelu Ego 55, ten je vybavený kapalinou chlazeným čtyřválcovým dieselovým motorem Euro III s nepřímým vstřikováním. K dispozici jsou varianty s přirozeným sáním nebo turbodmychadlem. Objem válců je 1758 cm3, výkon 37 kW (51 k), maximální krouticí moment 122 Nm. Robustní, plně reverzní synchronizovaná převodovka s tlakovým mazáním disponuje 12 převody vpřed i vzad, a to včetně těch pro plazivé rychlosti.*

(Podrobnosti v Komunální technice 1/2018)

 

 

 

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2022 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down