Šest způsobů, jak svozové firmě ušetřit čas i peníze
Značné množství administrativy, zbytečné výjezdy a neoprávněné reklamace. To jsou problémy, s nimiž se manažer svozové firmy setkává prakticky denně. Na trhu přitom existují technologie, které podobné komplikace při svozu odpadu dokážou efektivně řešit.
Sepsali jsme stručný přehled těch nejužitečnějších.
Automatický sběr dat
Vyplňování záznamů o provozu i jejich přepisování do počítače stojí vaše zaměstnance drahocenný čas. Telemetrická data z vozidel však dnes můžete do systému zasílat automatizovaně. Stačí na to mít správnou technologii.
Moderní software sám eviduje ujeté kilometry, rychlost vozidel i spotřebu paliva – data získává rovnou z řídicích jednotek. Údaji o vozech to ale nekončí. Platformy jako PROTANK DYNAMICS totiž zvládají přímo monitoring vyvezených nádob. Systém identifikuje sběrnou nádobu pomocí RFID čipů a zaznamená i hmotnost jejího obsahu.
Máte tak nejen perfektní přehled o vytíženosti jednotlivých nádob, ale i přesná data pro fakturaci zákazníkům. Manažer navíc v reálném čase v počítači vidí, které nádoby konkrétní posádka vyzvedla.
Optimalizace svozových tras
Ceny pohonných hmot neustále rostou – každá zajížďka se vám tak prodraží. Předcházet se tomu dá pečlivým plánováním tras. Řidiči vyjedou v době, kdy je to skutečně třeba, a zvolí nejvhodnější referenční cestu. A pokud vše chytře rozvrhnete, vyhnete se zbytečným objížďkám, čímž ušetříte čas i palivo.
Samo sebou, že plánování neprobíhá ručně. S optimalizací tras vám pomůže inteligentní software, který plán založí na datech z reálného provozu. Údaje získá kromě jiného z nádob s ultrazvukovými nebo infračervenými senzory. Ty průběžně kontrolují stav naplnění nádob a aktuální informace posílají do vašeho systému.
Efektivní plánování kapacit a údržby
Kromě úpravy tras vám s úsporou nákladů pomůže také lepší plánování kapacit. Potřebné podklady získáte ze svého ERP systému – musíte ovšem spoléhat na to, že do něj zaměstnanci informace pravidelně doplňují. S digitalizací vám tato starost odpadá, protože systém potřebné údaje shromažďuje automaticky. Na základě dat z jízd pak snadněji rozvrhnete směny vozů na další období a vyhnete se prostojům.
V systému PROTANK DYNAMICS navíc jednoduše naplánujete také údržbu vozu – software vás automaticky upozorní na termín STK nebo připomene pravidelný servis po ujetí určitého počtu kilometrů nebo motohodin. Samozřejmostí je rovněž přehledná evidence závad na vozidlech. Pracovník přidá údaje o problému do záznamu, kde se ihned zobrazí dalším členům týmu.
Řízení posádek v reálném čase
Za zvážení stojí i modernizace výbavy vozidel. Mnoho posádek má dnes k dispozici palubní tablet s firemním systémem, v němž mohou sledovat trasu svozu.
Chytrá platforma usnadní také sdílení know-how, nováčci se v tak v práci rychleji zorientují díky informacím od zkušených „mazáků“. Snazší je i komunikace s dispečinkem, který zásluhou GPS vidí veškerou odvedenou práci.
Předcházení reklamacím
Reklamace znamenají pro vaši firmu náklady navíc – o zbytečném stresu nemluvě. Vyplatí se proto myslet na jejich prevenci. Při komunikaci se zákazníkem vaši zaměstnanci ocení zejména podrobné záznamy o svozu odpadu. S RFID identifikací nádob není problém doložit, kolik nádob jste zákazníkovi odvezli.
Posádka vozu vybavená tabletem také snadno zdokumentuje případné problémy (například vyfotografuje nádoby na odpad za zamčenou bránou). Podobně poslouží i záznamy z kamer na vozidlech. Nespokojeným zákazníkům třeba snadno dokážete, že vaši zaměstnanci na místo svozu dorazili, ale odpad nevyvezli kvůli nepřístupné nádobě apod.
Kvalitnější cenotvorba a reporting
Snížení počtu reklamací je jen jednou z cest, jak zefektivnit práci s klienty. Prostor ke zlepšení najdete často také v oblasti cenotvorby a reportingu. A také zde oceníte podrobná data.
S PROTANK DYNAMICS evidujete počty a rozmístění všech svých odpadových nádob, což vám nejen pomůže lépe spravovat své zdroje, ale také ulehčí kalkulaci ceny. Vaše obchodní oddělení získá na základě údajů ze systému lepší přehled o nákladech, které může promítnout do ceny. Navíc máte solidní podklady pro jednání s novými klienty a prezentaci vašich výsledků.
***
Chcete zefektivnit svoz odpadu? Rádi vám poradíme a navrhneme vhodný postup. Domluvte si nezávaznou konzultaci s naším expertem.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!