Šest způsobů, jak svozové firmě ušetřit čas i peníze

Značné množství administrativy, zbytečné výjezdy a neoprávněné reklamace. To jsou problémy, s nimiž se manažer svozové firmy setkává prakticky denně. Na trhu přitom existují technologie, které podobné komplikace při svozu odpadu dokážou efektivně řešit.

Sepsali jsme stručný přehled těch nejužitečnějších.

  1. Automatický sběr dat

Vyplňování záznamů o provozu i jejich přepisování do počítače stojí vaše zaměstnance drahocenný čas. Telemetrická data z vozidel však dnes můžete do systému zasílat automatizovaně. Stačí na to mít správnou technologii.

Moderní software sám eviduje ujeté kilometry, rychlost vozidel i spotřebu paliva – data získává rovnou z řídicích jednotek. Údaji o vozech to ale nekončí. Platformy jako PROTANK DYNAMICS totiž zvládají přímo monitoring vyvezených nádob. Systém identifikuje sběrnou nádobu pomocí RFID čipů a zaznamená i hmotnost jejího obsahu.

Máte tak nejen perfektní přehled o vytíženosti jednotlivých nádob, ale i přesná data pro fakturaci zákazníkům. Manažer navíc v reálném čase v počítači vidí, které nádoby konkrétní posádka vyzvedla.

  1. Optimalizace svozových tras

Ceny pohonných hmot neustále rostou – každá zajížďka se vám tak prodraží. Předcházet se tomu dá pečlivým plánováním tras. Řidiči vyjedou v době, kdy je to skutečně třeba, a zvolí nejvhodnější referenční cestu. A pokud vše chytře rozvrhnete, vyhnete se zbytečným objížďkám, čímž ušetříte čas i palivo.

Samo sebou, že plánování neprobíhá ručně. S optimalizací tras vám pomůže inteligentní software, který plán založí na datech z reálného provozu. Údaje získá kromě jiného z nádob s ultrazvukovými nebo infračervenými senzory. Ty průběžně kontrolují stav naplnění nádob a aktuální informace posílají do vašeho systému.

  1. Efektivní plánování kapacit a údržby

Kromě úpravy tras vám s úsporou nákladů pomůže také lepší plánování kapacit. Potřebné podklady získáte ze svého ERP systému – musíte ovšem spoléhat na to, že do něj zaměstnanci informace pravidelně doplňují. S digitalizací vám tato starost odpadá, protože systém potřebné údaje shromažďuje automaticky. Na základě dat z jízd pak snadněji rozvrhnete směny vozů na další období a vyhnete se prostojům.

V systému PROTANK DYNAMICS navíc jednoduše naplánujete také údržbu vozu – software vás automaticky upozorní na termín STK nebo připomene pravidelný servis po ujetí určitého počtu kilometrů nebo motohodin. Samozřejmostí je rovněž přehledná evidence závad na vozidlech. Pracovník přidá údaje o problému do záznamu, kde se ihned zobrazí dalším členům týmu.

  1. Řízení posádek v reálném čase

Za zvážení stojí i modernizace výbavy vozidel. Mnoho posádek má dnes k dispozici palubní tablet s firemním systémem, v němž mohou sledovat trasu svozu.

Chytrá platforma usnadní také sdílení know-how, nováčci se v tak v práci rychleji zorientují díky informacím od zkušených „mazáků“. Snazší je i komunikace s dispečinkem, který zásluhou GPS vidí veškerou odvedenou práci.

  1. Předcházení reklamacím

Reklamace znamenají pro vaši firmu náklady navíc – o zbytečném stresu nemluvě. Vyplatí se proto myslet na jejich prevenci. Při komunikaci se zákazníkem vaši zaměstnanci ocení zejména podrobné záznamy o svozu odpadu. S RFID identifikací nádob není problém doložit, kolik nádob jste zákazníkovi odvezli.

Posádka vozu vybavená tabletem také snadno zdokumentuje případné problémy (například vyfotografuje nádoby na odpad za zamčenou bránou). Podobně poslouží i záznamy z kamer na vozidlech. Nespokojeným zákazníkům třeba snadno dokážete, že vaši zaměstnanci na místo svozu dorazili, ale odpad nevyvezli kvůli nepřístupné nádobě apod.

  1. Kvalitnější cenotvorba a reporting

Snížení počtu reklamací je jen jednou z cest, jak zefektivnit práci s klienty. Prostor ke zlepšení najdete často také v oblasti cenotvorby a reportingu. A také zde oceníte podrobná data. 

S PROTANK DYNAMICS evidujete počty a rozmístění všech svých odpadových nádob, což vám nejen pomůže lépe spravovat své zdroje, ale také ulehčí kalkulaci ceny. Vaše obchodní oddělení získá na základě údajů ze systému lepší přehled o nákladech, které může promítnout do ceny. Navíc máte solidní podklady pro jednání s novými klienty a prezentaci vašich výsledků.

***

Chcete zefektivnit svoz odpadu? Rádi vám poradíme a navrhneme vhodný postup. Domluvte si nezávaznou konzultaci s naším expertem.*

Michal Šmatera, obchodní ředitel

R ALTRA spol. s r. o.          www.protank.cz

info@protank.cz                +420 220 770 023

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2023 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down