01.10.2021 | 06:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Sedmička pro elektrifikované dálnice

První testovací elektrifikovaný úsek v Německu s aktuální délkou pět kilometrů na dálnici A5 u Frankfurtu nad Mohanem bude rozšířený o téměř sedm kilometrů nadzemního elektrického vedení. Společnost Scania dodá dalších sedm nákladních vozidel, která tady budou jezdit.

Elektrifikované vozy Scania se již používají v Lübecku a po dokončení třetí testovací trati jich bude nasazeno do provozu ještě víc. Celkem bude brázdit elektrifikované silnice až 22 nákladních vozidel.

Tři zkušební úseky

Nyní probíhá v Německu zkušební provoz elektrifikovaných nákladních aut na třech místech. Rozšíření dálničního úseku A5 v Hesensku, které by mělo být dokončeno do konce roku 2022, nabídne 12 kilometrů ve směru na Darmstadt a pět kilometrů na Frankfurt. Denně tudy projede 135 000 automobilů včetně 14 000 nákladních vozidel, což je jeden z nejrušnějších úseků v zemi s největší koncentrací znečišťujících látek.

Druhý dálniční úsek byl otevřený koncem roku 2019 u Lübecku ve Šlesvicku-Holštýnsku (A1). Nyní se na něm testuje jedno nákladní vozidlo Scania. Poslední zkušební provoz bude zahájený v Bádensku-Württembersku (B462) ještě letos.

Počet hybridů roste

Scania již dřív dodala pět hybridních nákladních vozidel R 450 vybavených sběrači. Na dálnici A5 přispívají ke snížení emisí uhlíku. Kromě toho se společnost stará také o jejich údržbu a sběr dat ze zkušebního provozu. Nedávno bylo rozhodnuto, že firma dodá nejpozději ve druhé polovině roku 2022 dalších sedm nákladních vozidel.

Elektrifikační systém vyvinutý společností Siemens a používaný na těchto komunikacích umožňuje nákladním vozům jet rychlostí až 90 km/h. Po opuštění elektrifikovaného úseku se pohon přepne zpět na spalovací motor, který by měl v ideálním případě využívat kvůli dosažení větší udržitelnosti bionaftu.

Ideál pro nákladní vozy

„Na rozdíl od osobních aut, která zůstávají většinu dne zaparkovaná, vykonávají nákladní vozidla různé dopravní operace po mnoho hodin, přičemž nutnost zastavení za účelem nabití by mohla jejich provoz velmi narušovat. Elektrifikované silnice nabízejí rozumné a efektivní nabíjení během cest. I když se z technického hlediska jedná jen o další způsob nabíjení elektrických nákladních vozů, může být toto řešení vhodné zejména na silně frekventovaných silnicích. Navíc šetří akumulátory a snižuje zatížení energetické sítě,“ říká Magnus Höglund, vedoucí pro řešení infrastruktury a nabíjení ve společnosti Scania.

Podle studií jsou elektrifikované komunikace alternativou, která pomůže výrazně snížit emise CO2. Také proto je tato technologie jednou ze součástí řešení udržitelné dopravy společnosti Scania.*

(Podrobnosti v Komunální technice 9/2021)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down