Společnost Scania pracuje na několika projektech, které mají pomoci zvýšit používání elektrifikovaných vozidel v městské i dálkové přepravě. Všechny hybridní vozy tohoto výrobce splňují emisní normu Euro 6.
Tahač na hybridní pohon
Švédská firma Löfbergs, která se zabývá pražením a distribucí kávy, právě testuje hybridní nákladní vůz Scania. Model P 320 dokáže ujet čistě na elektrický pohon dva kilometry. K plnému nabití baterií stačí necelých deset minut. Spotřeba paliva je díky hybridnímu systému nižší o 18 % a umožňuje také tiché doručování nákladu, například v nočních hodinách.
Toto hybridní vozidlo je současně schopno spalovat HVO (hydrogenované rostlinné oleje). V této kombinaci jsou pak emise CO2 nižší o více než 90 % v porovnání s klasickým dieselovým motorem.
Elektrobus s akumulátory
Na konci roku 2017 začne Scania ve švédském Östersundu testovat elektrický autobus s akumulátory. Tři autobusy Scania Citywide LF, kterých by během roku 2019 mělo být dvojnásobek, se nabíjejí prostřednictvím střešního pantografu na dvou dobíjecích stanicích. Ty se nacházejí na koncích čtrnáctikilometrové linky. Po deseti minutách nabíjení je autobus schopen opět vyrazit na trasu a celkem zvládne 100 jízd denně.
Hybrid pro tiché doručování
Nákladní vozidlo Scania s celkovou hmotností soupravy 18 t může ujet čistě na elektrický pohon až dva kilometry. Výkon elektrické soupravy je 130 kW (174 k).
Tichý provoz se využívá hlavně pro distribuci zboží v centrech měst a dalších oblastech citlivých na hluk nebo emise. Toto nákladní vozidlo se pyšní titulem Green Truck Future Innovation 2016, který mu udělil prestižní německý časopis Verkehrsrundschau.
Pokrok v autobusech
S uvedením hybridního městského autobusu Scania Citywide v roce 2015 udělala Scania další krok ke snížení emisí v přepravě. Hybridní jednotka, zahrnující elektromotor a automatickou spojku, je umístěna mezi klasickým motorem a převodovkou. Jako palivo se může použít 100 % bionafta, čímž se emise CO2 sníží o 60 - 65 %. V roce 2016 dodala Scania 51 těchto autobusů do Madridu.
Elektrifikovaná silnice
V červnu 2016 byl poblíž švédského města Gävle zahájen provoz na první elektrifikované silnici na světě. Elektrické nákladní vozidlo Scania po ní jezdí v běžném provozu a využívá technologii vyvinutou společností Siemens. Ta umožňuje jízdu v čistě elektrickém režimu, pokud se nachází v pravém, elektrifikovaném, pruhu.
Pokud nákladní vozidlo potřebuje předjíždět nebo opustit elektrifikovanou silnici, je zapojen klasický spalovací motor Euro 6 na bionaftu.
Bezdrátově nabíjené autobusy
V prosinci 2016 Scania zahájila provoz elektrických hybridních autobusů s bezdrátovým nabíjením. Jejich trasa vede ze Södertälje, kde společnost sídlí, do Královského technologického institutu ve Stockholmu. Akumulátory jsou nabíjeny bezdrátově na konečných stanicích. K ujetí deseti kilometrů stačí sedm minut nabíjení.
Vodík ze solárních článků
Ve spolupráci s norskou přepravní společností Asko začala Scania testovat nákladní vozidla s elektromotorem, kterému energii dodává vodík v palivových článcích. Vodík je navíc vyráběn lokálně, prostřednictvím solárních článků. Třínápravová souprava o celkové hmotnosti 27 t zvládne ujet až 500 km.*