Součástí společnosti Volkswagen Truck & Bus GmbH a jedním z předních světových výrobců nákladních vozidel a autobusů je Scania. Kromě toho vyrábí i motory pro průmysl a lodní dopravu a nabízí i finanční služby.
Společnost zaměstnává asi 44 000 lidí a působí ve 100 zemích. Výzkum a vývoj se soustřeďují ve Švédsku, výroba v Evropě a jižní Americe. Významným úspěchem Scanie je ocenění Green Truck Award 2017 pro novou generaci kamionu R 450 Highline. Udělily ho časopisy VerkehrsRundshau a Trucker především za nejnižší spotřebu v porovnávacím silničním testu. V průměru činila 23,7 litrů na 100 km.
„Udržitelnost, ať už prostřednictvím alternativních paliv nebo díky nízké spotřebě dieselových motorů, je klíčová pro naši společnost i zákazníky,“ tvrdí Perer Hornig, generální ředitel Scania pro Německo a Rakousko a dodává: „Díky nákladům vynaloženým na snížení spotřeby redukujeme také emise CO2, takže udržitelnost a ziskovost jdou ruku v ruce.”
Scania již přes 25 let poskytuje řešení v oblasti biopaliv a nyní nabízí nejširší škálu motorů na alternativní paliva. Není proto divu, že zaznamenala výrazný nárůst poptávky po vozidlech šetrných k životnímu prostředí. V roce 2016 prodala téměř 5000 hybridů a vozidel na alternativní paliva. Proti předchozímu roku je to nárůst o 40 %.
V roce 2016 Scania proškolila 40 000 řidičů, jak jezdit s ještě nižší spotřebou paliva. Meziroční nárůst činí 30 %. Ecolution by Scania je další oblastí, která prokázala významný růst. Tuto komplexní službu, která v průměru ušetří 12 % paliva a emisí CO2, využilo v roce 2016 přes 2700 zákazníků, což je nárůst o více než 37 % v porovnání s rokem 2015.
V nové generaci vozů Scania lze používat multimediální systém Apple CarPlay pro plnou integraci iPhone. Řidič díky tomu může bezpečněji a jednodušeji telefonovat, vybírat hudbu, diktovat SMS zprávy nebo využívat funkce Apple Maps. Díky hlasové asistentce Siri může zadávat příkazy, aniž by se musel přestat věnovat řízení. Firma je mezi prvními, kdo nabízí toto řešení u těžkých nákladních vozidel.
(Podrobnosti v Komunální technice 5/2017)