Již i nákupy společnosti Scania se stanou motorem změny k udržitelnému přepravními systému budoucnosti. Cíle spojené s dekarbonizací dodavatelských řetězců se nově stávají nákupními požadavky a budou na stole při vyjednávání o budoucích smlouvách.
„Jsme nadšeni, že můžeme oznámit tento přelomový krok, který jsme připravovali v úzké spolupráci s našimi dodavateli a partnery. Zavedení zelených požadavků při nákupu materiálů není jen otázkou udržitelného přepravního systému, ale také zajištění dodávek s nízkou uhlíkovou stopou v prostředí rostoucí konkurence,“ říká Christian Levin, CEO společnosti Scania.
Strategie pro eliminaci emisí
Scania svoji výjimečnou strategii představila v loňském roce a jejím cílem je zásadním způsobem přispět k eliminaci emisí oxidu uhličitého vznikajících v dodavatelském řetězci. Do roku 2030 chce společnost v Evropě odebírat 100 procent zelené oceli, baterií, hliníku a litiny.
Tyto čtyři oblasti tvoří 80 procent veškerých emisí CO2, které vznikají při výrobě materiálů používaných následně ke stavbě vozidel Scania. Definice zeleného materiálu od společnosti Scania cílí k odstranění hlavních zdrojů emisí, a to požadavkem na použití nových technologií, zelené elektrické energie a recyklovaných materiálů. V případě baterií to například znamená využití zelené elektrické energie při výrobě. U výroby oceli je klíčem nahrazení uhlí vodíkem.
Dekarbonizace oceli a ekologicky šetrné baterie
Scania nyní jako první společnost ve svém oboru tento přístup přetváří i v povinné požadavky na své dodavatele. Požadavky na výše uvedené technologie budou součástí vyjednávání o budoucích dodavatelských smlouvách a také při obnově stávajících, pokud se týkají dodávek baterií, ocele, hliníku a litiny do evropských výrobních závodů společnosti.
Zapojení dodavatelů je základem pro to být připravený na transformaci celého průmyslového odvětví a následně při ní uspět. V nedávných měsících v tomto směru došlo k výraznému posunu. Letos na jaře Scania zadala první objednávku zelené oceli od společnosti H2 Green Steel. V polovině listopadu byl oznámený společný cíl společností Scania a SSAB na dekarbonizaci veškerých dodávek oceli do roku 2030. Dodávky této bezfosilní oceli mají začít v roce 2026. Co se týče baterií, Scania a Northvolt společně vyvinuly bateriový článek určený speciálně pro těžká nákladní vozidla se špičkovými výkonnostními parametry a výjimečně nízkou uhlíkovou stopou.
„V současné době pracujeme na rozšíření záběru našeho cíle v oblasti dekarbonizace dodávaných materiálů, aby naše strategie do budoucna pokryla kompletní celosvětový dodavatelský řetězec,“ uzavírá Christian Levin.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!