První zimu zvládli ke spokojenosti občanů

Od roku 1995 působí na trhu akciová společnost SATT. V současnosti je jejím jediným akcionářem Město Žďár nad Sázavou. Mezi její hlavní činnosti patří výroba a rozvod tepla a poskytování televizního a internetového připojení. V roce 2019 byla založena divize technických služeb, která se ve městě Žďár nad Sázavou stará o letní i zimní údržbu veřejných prostranství.

„V roce 2019 jsme začínali prakticky na zelené louce a našimi prvními investicemi do techniky byly nákupy běžného ručního nářadí. Zároveň jsme navštívili několik provozů městských technických služeb a sbírali zkušenosti. Město Žďár nad Sázavou řešilo do zřízení divize technických služeb zajištění komunálních prací pomocí subdodavatelů, takže jsme v začátcích nedisponovali ani žádnou starší vlastní technikou. Ale začínat od nuly může být i výhoda,“ říká ředitel divize technických služeb Ing. Jan Liška.

Žďárské technické služby momentálně zaměstnávají dvanáct stálých pracovníků a zajišťují pro město letní i zimní údržbu desítek kilometrů místních komunikací a chodníků a postupně přebírají péči o městskou zeleň. Starají se o zhruba 10 000 stromů a 2000 keřů a sečou městské trávníky. „Se sečením nám pomáhá subdodavatel, ale již jsme pořídili nový žací stroj Kioti WD1260, který zastane velký kus práce. Obnova technického parku ale musí probíhat postupně a s rozmyslem,“ zdůrazňuje Jan Liška.

 

Letní i zimní údržba komunikací 

Technické služby SATT udržují v zimě i v létě bezmála 80 kilometrů místních silnic a komunikací a více než 90 kilometrů chodníků, dále také 10 mostů a 11 lávek a k tomu přes 2000 dešťových vpustí. V létě odstraňují plevel z okrajů vozovek a chodníků, zametají a čistí povrchy a udržují dešťové vpusti.

Město Žďár nad Sázavou se svými více než 20 000 obyvateli leží v centrální části Českomoravské vrchoviny a je nejvýše položeným okresním městem v České republice. Z tohoto faktu vychází i náročnost zajištění zimní údržby chodníků a komunikací.

„První naší významnou investicí do techniky byl nákup dvou univerzálních terénních vozidel Kioti K9 2400 se sněhovými radlicemi a sypači Hilltip určenými na zimní údržbu chodníků. Údržbu místních komunikací jsme se rozhodli řešit pomocí dvou terénních vozidel Mitsubishi L200 taktéž s nástavbami Hilltip. A nesmím zapomenout ani na traktor Kioti CK 3310 HST s radlicí a rozmetadlem, který výrazně pomáhá především na úzkých chodnících. Poprvé nás prověřila loňská zima a musím říci, že naše flotila ve zkoušce obstála,“ hodnotí Jan Liška.

Více v časopisu Komunální technika 11/2021.*

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2021 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down