Provoz technických služeb, v jehož strojovém parku není k dispozici alespoň jedno užitkové vozidlo, bychom asi hledali jenom stěží. Celoročně využitelné univerzální nosiče pracovních nástaveb nacházejí svoje uplatnění v dopravě, péči o veřejnou zeleň i při letní a zimní údržbě komunikací. Nejinak tomu je i v Trutnově. Zde ale technické služby nevlastní všechna užitková vozidla. Již patnáct let využívají pronájmu většiny z nich se zajištěným pravidelným odborným servisem.
Společnost Technické služby Trutnov je stoprocentně vlastněná městem a momentálně zaměstnává 63 stálých pracovníků, jejichž počet se v sezóně zvedá na zhruba osmdesát. „Pro město zajišťujeme kromě svozu komunálního odpadu veškeré technické služby. Mezi nejdůležitější činnosti bezesporu patří správa a údržba veřejné zeleně, opravy místních komunikací, péče o městský mobiliář a dětská hřiště i letní a zimní údržba komunikací a další potřebné aktivity. Pracujeme s ročním obratem přibližně 70 milionů korun a devadesát t procent zakázek vykonáváme pro město Trutnov,“ popisuje Ing. Lumír Labík, jednatel společnosti Technické služby Trutnov.
Specifický přístup k užitkovým vozům
Již před patnácti lety se v Trutnově rozhodli, že nechtějí univerzální nosiče nářadí ve větším počtu vlastnit, ale pronajatá vozidla pouze podle potřeby užívat. „Vyhodnotili jsme, že tento způsob provozu se zajištěným veškerým servisem je pro nás výhodnější. V našem okolí se totiž nenachází žádný vhodný servis užitkových vozidel s opravdovými specialisty a v případě pronájmu také odpadá starost, jak naložit s technikou, která již dosluhuje a přestává být pro naše účely použitelná. Způsob pronájmu v pětiletých cyklech se nám jednoznačně osvědčil. Vozidla jsou pod stálou kontrolou, jsou tedy vždy funkční a každá případná závada se řeší ihned. Navíc permanentně dobře vypadají,“ hodnotí Lumír Labík systém pronájmu.
V letošním roce bude končit již třetí pětiletý cyklus pronájmů. V prvních dvou zvítězily univerzální nosiče Multicar FUMO, ve třetím cyklu je vystřídaly tři užitková vozidla Zebra.
„V soutěži zohledňujeme jednak technické vlastnosti nabízených vozidel i zabezpečení potřebného servisu. Vozidla Zebra se nám jako pracovní stroj pro komunální nasazení zdála pro naše podmínky zcela dostačující. A čtyři odpracované roky nám daly v tomto směru za pravdu,“ doplňuje Lumír Labík.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!