25.07.2018 | 06:07
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Projekt elektrifikovaných dálnic

Německá vláda rozhodla, že se bude podílet na spolufinancování výzkumného projektu testování a vývoje elektrifikovaných dálnic – eHighways. Technologie vyvíjejí Volkswagen Group Research a Siemens, hybridní nákladní vozidla dodá Scania.

Výzkum je zatím v přípravné fázi a před zahájením výstavby tří zkušebních úseků. Elektrická energie bude vozidlům dodávána z nadzemního vedení.

Projekt Nákladní vozidla pro německé elektrifikované dálnice má za cíl snížit emise uhlíku z vozidel pro dálkovou přepravu. Během let 2019 a 2020 se budou vozy s elektrickým pohonem testovat na třech nových německých „eHighways“. Jedna zkušební cesta bude postavena v oblasti Šlesvicka-Holštýnska na dálnici A1 poblíž přístavního města Lübeck. Další vznikne v Hesensku na dálnici A5 jižně od Frankfurtu a třetí v Bádensku-Württembersku na silnici B 462.

„Scania vidí elektrifikované silnice jako jednu z nadějných technologií pro udržitelnou budoucnost dálkové nákladní dopravy. Elektrifikace vozidel se rychle vyvíjí a díky dopadům na životní prostředí, společnost a náklady, bude hrát důležitou roli při přechodu na přepravní systém bez fosilních paliv,“ říká Claes Erixon, výkonný viceprezident výzkumu a vývoje firmy Scania.

V první fázi projektu dodá Scania dva elektrické hybridní prototypy nákladních vozidel s různými pohonnými jednotkami: jeden bude mít baterii s kapacitou 15 kWh, druhý naopak hned několik akumulátorů pro větší kapacitu. Stejně jako při jízdách elektrických hybridních nákladních vozů Scania na elektrifikovaných silnicích ve Švédsku, což je vůbec první veřejný testovací úsek s touto technologií na světě, budou v Německu Scanie vybaveny pantografem vyvinutým společností Siemens.

„Scania vstoupí do nového projektu se všemi zkušenostmi ze Švédska. V Německu budou patřit mezi nejdůležitější zkoumané oblasti analýza a optimalizace koncepce hnacího ústrojí, správa energie, hybridní přenos, stárnutí baterie a nová generace chladicího systému,“ říká Christer Thorén, projektový manažer pro elektrické silniční technologie v této společnosti.

Scania pracuje na několika projektech zaměřených na posun k udržitelnému dopravnímu systému a urychlení pokroku elektrifikace pro městskou a dálkovou přepravu. Firma se rovněž účastní švédsko-německé vládní iniciativy v oblasti mobility a elektrických silnic.

Konkrétní projekty partnerství jako Nákladní vozidla pro německé eHighways jsou dalším důkazem vstřícného přístupu Scanie k inovacím. Spoluprací s partnery z veřejného a soukromého sektoru se společnost snaží najít co nejkratší cestu a čas pro udržitelný dopravní systém.*

(Podrobnosti v Komunální technice 7/2018)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down