Společnost Volvo uvádí na trh svůj vůbec první model nákladního automobilu vyvinutý pouze s elektrickým pohonem. Nákladní vozidlo FM Low Entry s kapacitou pro přepravu těžkých nákladů a vynikajícím výhledem pro řidiče je optimalizované pro bezpečnou a efektivní jízdu v městských oblastech.
Nejnovější přírůstek do programu elektrických nákladních vozidel společnosti Volvo Trucks - Volvo FM Low Entry - je těžký nákladní automobil vyvinutý speciálně pro zvládání nejrůznějších přepravních úkolů v městských oblastech.
Vzhledem k tomu, že stále více měst usiluje o zlepšení životního prostředí snížením úrovně emisí, rychle roste poptávka po nákladních vozidlech s nulovými emisemi výfukových plynů, která dokáží tyto nové požadavky splnit.
„Tento nákladní automobil s nulovými emisemi je skvělým přírůstkem do naší nabídky elektrických vozidel, který se dokonale hodí pro městskou dopravu a je navržen s ohledem na komfort řidiče. Je výkonný, přesto se s ním jezdí hladce a snadno se s ním manévruje. Nové Volvo FM Low Entry dokonale odpovídá našim ambicím rozšířit nabídku elektrických vozidel a umožnit tak ještě více zákazníkům snížit emise oxidu uhličitého,“ vysvětluje Roger Alm, prezident společnosti Volvo Trucks.
Nízká pozice řidiče nabízí obsluze vynikající výhled a kontrolu nad okolím. Díky dobrému výhledu si model FM Low Entry vysloužil pětihvězdičkové hodnocení v rámci normy Direct Vision, která hodnotí těžká vozidla provozovaná v Londýně a vstoupí v platnost ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024.
Volvo FM Low Entry je velmi všestranné a lze jej přizpůsobit specifickým požadavkům různých přepravních úkolů, jako je nakládání s odpady, distribuce a stavebnictví.
Vozidlo vychází ze známého modelu FM společnosti Volvo. Prostorná kabina byla snížena a posunuta dopředu a nízký nájezd a rovná podlaha usnadňují nastupování a vystupování z kabiny vozidla. Tyto konstrukční prvky vytvářejí ergonomické, pohodlné a efektivní pracovní prostředí pro řidiče v rušných městských lokalitách.
Nový model FM Low Entry se bude zpočátku prodávat v Evropě včetně Turecka a v Jižní Koreji. Zahájení prodeje je plánováno na první čtvrtletí roku 2024 a zahájení výroby na druhé čtvrtletí roku 2024.
S tímto novým plně elektrickým městským nákladním vozem má nyní Volvo ve své nabídce celkem osm modelů elektrických nákladních vozů. V roce 2019 se společnost Volvo Trucks stala prvním světovým výrobcem, který zahájil sériovou výrobu těžkých elektrických nákladních vozidel, a jejím cílem je, aby v roce 2030 tvořily elektrické vozy 50 % celosvětového prodeje nových nákladních vozidel Volvo.
Viditelnost (ve standardní výbavě) splňuje pětihvězdičkový standard Transport for London Direct Vision Standard. Vůz je vybaven systémem Volvo Dynamic Steering pro snadné řízení a snížení vibrací. K dispozici jsou tři varianty sedadel (řidič + 0, 1 nebo 3 cestující). Tři sedadla pro cestující jsou umístěná v zadní části kabiny a nejsou ve výhledu řidiče. K mnoha ergonomickým prvkům patří nízký podběh, rovná podlaha a dobře umístěná madla pro snadné a bezpečné vystupování z kabiny. Vůz je k dispozici s novým pokročilým kamerovým monitorovacím systémem Volvo. K dispozici jsou konfigurace náprav: 4 x 2, 6 x 2, 6 x 4, 8 x 2 a 8 x 4.
Pohonnou jednotkou vozidla s celkovou hmotností 19–32 tun a rozvorem 3900 až 6000 mm je motor s výkonem 330 kW (čtyři baterie 360 kWh). Dojezd až 200 km závisí na několika parametrech, jako je hmotnost nákladu, styl jízdy, jízdní cyklus, topografie, teplota atd.*