Pražský tunelový komplex Blanka je jako součást městského okruhu v české metropoli v provozu od září roku 2015. Sestává se ze tří na sebe navazujících samostatných tunelů (Brusnického – 1405 m, Dejvického – 1007 m a Bubenečského – 3090 m). S celkovou délkou přes 5,5 kilometru se jedná o nejdelší silniční tunel v ČR a současně nejdelší městský tunel v Evropě.
Přes mnohé problémy a průtahy spojené s realizací této stavby je nepopiratelné, že Blanka šetří řidičům při cestě po Praze spoustu času a nervů. Každý všední den tudy projede více než 80 000 aut, o víkendu je jich kolem 55 000. Maximální denní průjezd se blíží ke 100 000 vozidel.
Kompletní mytí třikrát ročně
Tunelový komplex Blanka prochází pravidelným čištěním a všemožnými kontrolami, tedy nezbytnými úkony pro bezproblémový provoz. Nečistot se tady nashromáždí opravdu hodně. Původcem jsou nejenom spalovací motory automobilů, ale i zvýšená prašnost způsobená silným provozem. Kompletní očista všech tunelových tubusů probíhá třikrát ročně v cyklech jaro, léto a podzim. V zimním období není mytí tunelových tubusů vzhledem ke klimatickým podmínkám reálné.
Vozovky se myjí dvakrát týdně, v zimních měsících jen pokud to klimatické podmínky dovolí. Výjimečný je jarní úklid, při němž se myje úplně všechno, tedy vozovka, odtokové žlaby, kachlové obložení stěn, dopravní značení, SOS budky, kamery i klenba, která se v létě a na podzim vynechává. Většina prací se odehrává mezi jedenáctou hodinou večerní a pátou ranní, kdy se tunely pro dopravu na několik hodin zcela uzavírají.
Moderní technika nezbytností
„Tunely myjeme v celém profilu včetně veškerého dopravního opatření a jiných technologických zařízení. Konkrétně máme na starosti stěny, klenbu a komunikace. Dále zde čistíme a proplachujeme odvodňovací systémy a sedimentační jímky,“ vysvětluje vedoucí technicko-výrobního odboru akciové společnosti Pražské služby (PSAS) Mgr. Zdeněk Záluský a pokračuje:
„Používáme nejmodernější mycí techniku. Jedná se o tři univerzální nosiče typu Mercedes-Benz Unimog U530 L s čelně agregovanými mycími rameny Mulag MFK 500. Kartáče mají šířku záběru od 1,5 do 2,2 metru. Rameno s možností bočního posunu 1,8 m má horizontální dosah 6,5 metru, vertikální 7,5 metru. Jedná se o speciální adaptér pro čištění stěn, stropů a osvětlovacích panelů v tunelech. Ve výbavě nechybí ani automatický detektor překážek s ultrazvukovými snímači. Používáme systém plošného tlakového mytí s využitím ekologicky šetrného prostředku. Povrch komunikace mají nejprve na starosti cisternové kropičky. Následně přijdou ke slovu vozy Merceder-Benz Arocs 1840 se samosběrnými zametacími nástavbami Faun Viajet. Při požadavku na intenzivní vyčištění vozovky, popřípadě na zlepšení protismykových vlastností komunikace nasazujeme nejmodernější systém vysokotlakého vodního paprsku PeelJet v agregaci s podvozkem Mercedes-Benz Arocs 3540. Kompletní jarní úklid nám zabere 16 dnů, letní a podzimní je poněkud kratší a trvá 12 dnů. Za rok na mytí komplexu Blanka spotřebujeme až dva miliony litrů vody.“*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!