Na začátku září skončily hlavní stavební práce druhé etapy generální rekonstrukce Barrandovského mostu. Ještě před jejich zahájením však bylo nutné na této páteřní pražské tepně rychle a efektivně odstranit 55 havarijních výtluků, které bránily bezpečné jízdě ve zredukovaných pruzích.
To se povedlo bez výrazného omezení dopravy díky unikátní, patentované české mikrovlnné technologie FUTTEC®. Nedávná kontrola navíc ukázala, že jsou všechna opravená místa i přes znovuobnovený hustý provoz stále jako nová: tedy bez jakýchkoli spár nebo netěsností, jež by mohly vést k zatékání vody a postupnému obnovení výtluku.
„Možnost podílet se na opravách Barrandovského mostu jsme přijali od TSK jako velkou výzvu a zároveň příležitost k dalšímu prověření naší mikrovlnné technologie opravy výtluků na asfaltových vozovkách. A ta obstála na výbornou. Jednotlivá opravená místa jsou zarovnaná s povrchem silnice a netvoří se v nich žádné praskliny, které by mohly naznačovat, že zde dochází k obnovování poruchy. Kontrolám stavu oprav (a nejen na Barrandovském mostě) mikrovlnnou technologií FUTTEC se samozřejmě plánujeme věnovat i nadále, protože se jedná o důležitou součást celkového ekosystému vozovky. Ten dále zahrnuje včasnou detekci poruch a samotné provedení opravy,“ uvádí Jiří Rušikvas, zakladatel a majitel společnosti FUTTEC.
Společnost FUTTEC představila svou mikrovlnnou technologii opravy výtluků i na Světovém silničním kongresu, který zaštítila Světová silniční organizace PIARC. V ČR patentovaná metoda dokáže zacelit výtluk na asfaltovém povrchu bez vzniku spáry, změny původních parametrů komunikace a nutnosti dlouhodobých uzavírek, spojených s objížďkami a dopravními kolonami. Tyto opravy probíhají pomocí unikátních stavebních strojů: pilotního stroje FT3, „mikrovlnných cestářů“ FT3+ jako vylepšené verze pilotního stroje (pro kompletní bezespáré opravy výtluků o rozměrech do 60 x 80 cm) a samostatných mikrovlnných pecí FF-9 k zahřátí asfaltové směsi (pro dočasné opravy výtluků větších rozměrů).*