17.08.2017 | 07:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nový „pásák“ na českých svazích

Dálkově ovládané žací stroje a nosiče nářadí s pásovým podvozkem zažívají v poslední době boom. Důkazem mohla být například červnová přehlídka komunální techniky Demopark v německém Eisenachu, kde tento typ techniky prezentovala veřejnosti určitě desítka vystavovatelů.

Do tuzemské rodiny pásových vozidel s dálkovým radiovým ovládáním přibyl v poslední době i stroj E-TRAIL od italského výrobce Berti, jehož v České republice zastupuje společnost PEKASS a. s. Podívejme se na něj podrobněji.

Terénu se nebojí

„Dálkově ovládaný pásový nosič Berti E-TRAIL je koncipovaný prioritně pro mulčování zeleně a náletových dřevin v těžko dostupných místech. Nízké těžiště spolu s pásovým podvozkem umožňují práci v obtížném terénu při maximální přilnavosti k povrchu. Úprava motoru zajišťuje jeho dokonalé promazávání a využitelnost stroje ve svazích s náklonem až 55°, a to ve všech směrech jízdy. K stabilitě napomáhají také profesionální pásy, které mohou být gumové s traktorovým vzorkem či pobité ocelovými záběrovými lištami, doplněné ocelovými hroty pro extrémní svahy,“ přiblížil hlavní výhody Ing. Oldřich Benda z jindřichohradecké pobočky firmy PEKASS a pokračoval:

„Kromě dobře odvedené práce je kladem bezpečnost obsluhy, která může stát až 150 metrů od stroje, tedy bez rizika nebezpečí úrazu a přímého ohrožení hlukem. Máme prakticky vyzkoušeno, že E-TRAIL nahradí velký počet pracovníků s křovinořezy, v optimálních podmínkách neuvěřitelných 25. K silným stránkám se řadí také snadná přeprava na přívěsném voze či v dodávce.“

Za pohon zvolil výrobce dieselový vodou chlazený tříválec Yanmar s výkonem 29 kW (téměř 40 k) a točivým momentem 103 Nm. Tabulková spotřeba uvádí pět litrů nafty za jednu motohodinu práce. E-TRAIL je vybavený dvěma samostatnými chladicími systémy určenými pro motorový a hydraulický olej. Hydraulika s variabilním čerpadlem umožňuje vysoký výkon mulčovače, a to za všech podmínek. Obousměrný dálkově ovládaný ventilátor dokáže odfouknout všechny zbytky z chladiče, čímž zvyšuje jeho účinnost a snižuje i spotřebu nafty.*

Foto archiv/PEKASS

(Podrobnosti v Komunální technice 8/2017)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down