Svozová souprava na separovaný odpad šetří v Brně čas i rozpočet

Brněnskou síť podzemních kontejnerů na separovaný odpad začal obsluhovat první vůz s integrovaným výklopným hydraulickým ramenem. Pro odpadovou společnost SAKO Brno to znamená nejméně trojnásobnou úsporu času i pohonných hmot.

„Jde o úplně jiný systém vyvážení podzemních a polopodzemních kontejnerů. Odpad se doposud vozil volně ložený ve velkoobjemových kontejnerech. Nástavba nově zakoupeného svozového vozidla, do něhož je integrovaný hydraulický jeřáb, dokáže odpad i slisovat,“ informoval Pavel Urubek, předseda představenstva společnosti SAKO Brno.

Sestava zahrnuje podvozek Volvo FM 11 6 x 2R dodaný firmou Volvo Group Czech Republic, nástavbu Terberg RosRoca Olympus 14W od společnosti HANES s integrovaným hydraulickým jeřábem Palfinger PK 19.001 SLD5 z nabídky firmy KUHN-MT. Díky lisovací nakládací vaně se do nástavby vejde tři- až čtyřikrát víc odpadu než volně loženého ve velkoobjemovém kontejneru.

Rameno jeřábu unese až šest tun odpadu a vyvine pracovní tlak 36 MPa. Dosáhne do vzdálenosti až deseti metrů, kde disponuje zdvihovou kapacitou 1,6 t. Podle výsledků testovacích jízd najede vůz s hydraulickým jeřábem ve srovnání s velkoobjemovými kontejnery přibližně o pět set kilometrů měsíčně méně.

Odpadová společnost SAKO Brno aktuálně obsluhuje na území jihomoravské metropole již 49 stanovišť podzemních a polopodzemních kontejnerů na plast, papír a sklo. Jejich výhodou je tří až pětinásobná kapacita v porovnání s plastovými nadzemními kontejnery na separovaný odpad.*

Foto archiv/SAKO Brno

(Příspěvek vyšel v Komunální technice 8/2024)

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down