Develon oznámil, že v regionálním sídle společnosti v centru Prahy zahájil provoz svého nového servisního centra pro Evropu. Pražská pobočka je spolu s dalšími středisky po celém světě součástí celosvětové sítě Develon Uptime Center (DUC) se sídlem v jihokorejském Soulu.
Hlavním cílem DUC je maximalizovat provozuschopnost strojů a zajistit, aby zařízení zákazníků fungovala efektivně a účinně. Develon tak chce novým zvýšit produktivitu zákazníků a prodejců prostřednictvím komplexního využívání digitálních servisních technologií a rychlého řešení požadavků na vzdálenou podporu.
DUC slouží jako centrální uzel pro sledování stavu a dostupnosti různých digitálních zařízení. Shromažďováním dat z různých zdrojů získává Develon komplexní a vizuální přehled o klíčových systémech a funkcích strojů. To umožňuje získat přehled o fungování systémů, identifikovat potenciální problémy a operativně na ně reagovat.
Centrum zákazníkům nabízí preventivní přístup, tedy aby z reaktivního režimu, kdy se problémy řeší až v okamžiku jejich vzniku, přešli na proaktivní strategii. Ta spočívá v předvídání potenciálních problémů a předcházení odstávkám strojů. Vše vychází z pilotního projektu centra pro monitorování strojů (MMC, Machine Monitoring Center) spuštěného v roce 2021.
Uptime Center představuje pro Develon nepostradatelný nástroj umožňující komplexní a vizuální přehled o klíčových systémech a funkcích strojů. Do své činnosti totiž aktivně integruje nové technologie a procesy. Pokud chce dosáhnout vysoké míry provozuschopnosti strojů a zachovat ji, bez neustálých inovací se zkrátka neobejde.
Pravidelné sledování chybových kódů umožňuje Develonu přistupovat k preventivní údržbě a předcházet případným poruchám. Například údaje z analýzy oleje poskytují přehled o stavu maziv strojů a pomáhají identifikovat potenciální problémy a optimalizovat plány údržby.
Prostřednictvím této analýzy lze kontrolovat stav údržby zařízení a zajistit, aby probíhala pravidelně a podle plánu, čímž se předejde neočekávaným poruchám. Analýzy velkých objemů dat zahrnující sledování vibrací a měření zatížení jednotlivých součástí usnadňují odhalování namáhaných míst a potenciálních závad, a tím pádem i proaktivní zásahy.
Analýza historických údajů o poruchách zase pomáhá identifikovat zákonitosti a hlavní příčiny a poskytuje informace pro vytváření strategií, jak podobným problémům do budoucna předcházet.
Mezi hlavní služby poskytované DUC patří analýza chybových kódů, simulátor VR (virtuální reality), navádění v rozšířené realitě (AR, Augmented Reality), CAN BLACK BOX (technologie pro dálkovou diagnostiku pomocí připojení k datové sběrnici CAN) a další. Vše navíc usnadňují funkce vzdálených služeb prostřednictvím různých digitálních technologií.*
Foto archiv/Develon