Firma Miroslav Příkopa, s. r. o., která je dlouholetým zákazníkem švédské značky ze Södertälje, před časem posílila vozový park o hákový nosič kontejnerů na podvozku Scania - foto.
Vozidlo je specifické konfigurací 4 x 2 s kompletním odpružením vzduchem. V kombinaci s variantou řady XT zajišťuje maximální odolnost a komfort pro řidiče i v náročných provozních podmínkách.
Ačkoliv je taková modifikace v segmentu méně rozšířená, představuje vysoce efektivní a spolehlivé řešení pro kontejnerovou přepravu sypkých hmot, ale například i stavební techniky a dalších materiálů.
Nosič kontejnerů Scania pohání řadový pětiválcový vznětový motor o objemu 9,3 litru vybavený pokročilým systémem vstřikování XPI Scania, čtyřventilovou technologií a turbodmychadlem s pevnou geometrií lopatek.
Pohonný agregát poskytuje maximální výkon 360 koní (265 kW) při 1900 ot./min a maximální točivý moment 1700 Nm v rozmezí 1050–1475 ot./min. Navíc je vybavený systémem selektivní katalytické redukce (SCR) vlastní konstrukce Scania, což zajišťuje optimální spalování a nízkou úroveň emisí.
Vůz byl navržený s důrazem na bezpečnost a komfort obsluhy. Celovzduchové odpružení podvozku i kabiny usazené na čtyřech zásobnících vzduchu zajišťuje hladkou jízdu i na nerovném povrchu, který je pro stavební segment typický. Ergonomická kabina XT je přizpůsobená požadavkům těžkých provozních podmínek a zvyšuje odolnost vozidla.
Společnost Miroslav Příkopa, která se specializuje na autodopravu, kontejnerový transport stavebních materiálů a obchod se stavebninami, se dlouhodobě spoléhá na vozidla Scania. Současně si firma objednala servisní smlouvu R+M, která zajišťuje pravidelnou údržbu, optimalizaci provozních nákladů a dlouhodobou spolehlivost vozidla.*
Foto archiv/Scania
Příspěvek vyšel v Komunální technice 4/2025