Ve srovnávacím testu European Truck Challenge, kterou pořádá časopis Truck und Trailer Welt, jednoznačně zvítězila Scania Super díky tahači 420 R s pohonnou jednotkou Super. Cenu za nejúspornější nákladní automobil získala díky nižší průměrné spotřebě, a to o 4,9 % než dosáhla konkurence.
Za vítězstvím stojí zejména inovace v podobě aktualizovaného tempomatu s aktivní predikcí. Dopravci, kteří bojují se zvýšenými náklady na pohonné hmoty, se tak dočkají markantních úspor, když se Scanií Super při ročním nájezdu 150 000 km ušetří zhruba 3000 eur.
„Na naše prvenství jsme hrdí. Jedná se o další potvrzení vedoucího postavení Scanie jako značky s nejnižší spotřebou paliva,“ říká Julian Modro, vedoucí oddělení průmyslových řešení společnosti Scania Trucks a dodává: „Testy uskutečněné nezávislými novináři potvrzují, že naše nákladní vozy Super hrají prim v úspoře spotřeby paliva ve srovnání a přinášejí výrazné snížení emisí CO2.“
Letos se srovnávací test European Truck Challenge (ETC) zaměřil na nákladní vozy určené pro dálkovou přepravu s výkonem do 450 koní a točivým momentem v rozmezí 2000 až 2400 Nm. K účasti v německém testu byly přizváni všichni významní evropští výrobci a testy uskutečnily na silnicích jižně od Hannoveru na konci letošního května.
„Truck and Trailer Welt pořádá soutěž European Truck Challenge na veřejných komunikacích a využívá kombinaci různých vlastností silnic,“ vysvětluje Modro a dodává: „Jejich test věrně kopíruje to, s čím se běžní uživatelé nákladních vozidel setkávají při svých cestách, a průměrná spotřeba je tak v reálných situacích identická.“
Cenu za nejúspornější nákladní vůz udělil časopis Truck and Trailer Welt společnosti Scania na slavnostním předávání na veletrhu NUFAM v Karlsruhe.*