Komplexní sortiment pro údržbu okolí komunikací

Od roku 1981 působí na trhu francouzská firma Noremat. Původní výrobce vlastních náhradních dílů se postupem doby na základě získaných zkušeností vypracoval v producenta profesionálních strojů a zařízení zkonstruovaných na základě řady vlastních patentů. Nyní je firma Noremat nezávislou společností s rodinným kapitálem, která vyrábí a prodává zařízení pro údržbu krajnic podél vozovek, údržbu zeleně a stroje vhodné pro zpracování rostlinného odpadu. Kromě vyžínacích ramen a rotačních mulčovačů má ve vyráběném sortimentu svoje místo také víceúčelové silniční vozidlo VSV zkonstruované speciálně pro údržbu silničních krajnic a univerzální nosič nářadí LWN.

Firma s téměř třemi stovkami zaměstnanců a sítí zahraničních ověřených výhradních dovozců (v České republice tuto značku zastupuje společnost ADACOM sídlící v Říčanech nedaleko Prahy) může nabídnout pestrý výběr ramenových vyžínačů. Kompletní řada těchto strojů primárně určených pro údržbu okolí komunikací zvládá vyžínání, mulčování, údržbu náletových dřevin i čištění terénu. Nabídka ramenových vyžínačů zahrnuje šest vyráběných modelů každý v několika variantách zhotovených přesně podle konkrétních potřeb. Jde o profesionální stroje s pracovním dosahem ramen od 4,5 do 8,3 metru. Nejmenším modelem je Axiona s dosahem 4,5 až 5 m. Uzavřeným hydraulickým okruhem s pístovým motorem disponuje Prodigia. Řada vyžínačů Tonica (dosah až 5,5 m) nabízí ovládání s kombinací umístění čepu otáčení ramene směrem doleva a polohy ramene posunuté vpředu. Pro náročné práce až 500 hodin za rok je určena řada Dextra s vynikající životností a komfortem obsluhy. Je k dispozici ve verzi s předsazeným i teleskopickým ramenem. S patentovaným konceptem Visiobra zajišťujícím komfort a bezpečnost při práci pracuje řada strojů Dextra, Optima (5,1 až 6 m) a Magistra. Výrobní řada Magistra (5,5 až 8,3 m) se navíc může pochlubit bohatým výběrem konfigurací a využitelností při náročných pracích v rozsahu až 1500 hodin za rok.

Speciály pro údržbu silnic

VSV je první vozidlo cíleně navržené pro profesionály ve správě a údržbě silnic, které jim usnadní naplnit jejich mnohostranné poslání při zvyšování bezpečnosti silničního provozu.

VSV je novým přístupem k produktivitě, bezpečnosti a ziskovosti údržby, díky ú spoře paliva, ergonomii ovládání, přirozené stabilitě, pohodlí obsluhy a schopnosti sbírat posečenou biomasu

Výhradně pro údržbu silnic a jejich okolí bylo zkonstruováno ergonomické vozidlo VSV s nízkou spotřebou pohonných hmot, přirozenou stabilitou, bezpečným provozem a komfortem. Neexistuje žádné vozidlo, které by bylo navrženo a zkonstruováno pro tuto profesi, a které by odpovídalo požadavkům na přehledné zorné pole, pohodlí a stabilitu. Dosud používané prostředky pocházejí buď ze zemědělství, nebo ze sektoru těžkých nákladních vozidel, a jsou více či méně přizpůsobeny potřebám správy a údržby silnic. Toto vozidlo bylo zkonstruováno ve spolupráci se zákazníky a na základě jejich poznatků, požadavků a připomínek. Konstrukce kabiny zajišťuje obsluze dokonalý výhled. Díky panoramatickému rozhledu na pracovní nářadí, silniční provoz a překážky, se řidič cítí pohodlněji a bezpečněji. Tím se přirozeně zvýší pracovní rychlost a produktivita. Rameno je umístěno za kabinou a umožňuje tak přední i zadní agregaci dalšího nářadí včetně využití zadního přívěsu. Blok motoru přitom slouží jako protizávaží a zaručuje tak dokonalou stabilitu. Pohonnou jednotkou univerzálního nosiče je čtyřválcový dieselový turbomotor s přímým vstřikováním paliva common rail a výkonem 116, 125, nebo 145 koní. Pokles spotřeby paliva při používání VSV na stejný objem práce ve srovnání s tradičními prostředky je v průměru 15 až 20 % (údaje získané od konečných uživatelů, profesionálů ve správě a údržbě silnic)

Hydrostatický systém pojezdu umožňuje řazení ve dvou stupních s možností využití pojezdové rychlosti v rozsahu 0 až 20 a 0 až 40 km/h. Podle zvoleného modelu má uživatel k dispozici dva, popřípadě tři nainstalované hydraulické okruhy. Multifunkční teleskopické rameno s přesahem dopředu pracuje s dosahem 6,4, nebo 7,3 m. Čelní i zadní agregace pracovních nástrojů je volitelná. Díky konstrukční koncepci je úroveň hluku v kabině na nízké úrovni. Motor je od kabiny dostatečně vzdálený a jeho vibrace jsou navíc utlumeny sadou výkonných silentbloků. Díky čelní kabině má obsluha dokonalý přehled i na křižovatkách s obtížným výhledem.       

Společně s firmou Lindner vyvinula společnost Noremat traktor LWN určený pro údržbu krajnic vozovek. Jeho vylepšení se týkají hlavně viditelnosti, pohodlí, ovladatelnosti, univerzálnosti a produktivity. Speciální ovládací panel byl navržen společností Noremat. Traktor s výkonem čtyřválcového motoru Perkins 102 koní a plynulou převodovkou ZF se pohybuje rychlostí 0 až 40 km/h ve čtyřech režimech řízení. Kompaktní traktor s rozvorem 2,3 m má těžiště nižší než jeden metr a šířku rozchodu 1,6 m, což zaručuje velice dobrou stabilitu. Při jízdě ve svahu lze navíc využít režimu krabího chodu. Zvedací mechanismus může být upevněn buď na přední nápravě, nebo na podvozku. 

Revoluční systém nožů FIXA - SPEED

Systém FIXA - SPEED  je jedním z mnoha z patentů  NOREMAT. Umožňuje  výměnu nožů na celém rotoru bez nářadí za méně než 15 minut  bez možnosti jeho vypadnutí. Tento systém je možné instalovat na jakékoliv žací hlavy.

Dalším z patentů NOREMAT je speciální broušení nožů, které zvyšuje účinnost nožů až o 30 procent.*

1 – Výrobní řada vyžínačů Dextra pracuje s patentovaným konceptem Visiobra zajišťujícím komfort a bezpečnost při práci

2 - Výhradně pro údržbu silnic a jejich okolí bylo zkonstruováno ergonomické vozidlo VSV s nízkou spotřebou pohonných hmot, přirozenou stabilitou, bezpečným provozem a komfortem

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down