
Výrobní portfolio společnosti TERBERG Enviromental zahrnuje ucelenou nabídku nástaveb na svoz odpadu včetně vyklápěčů nádob až po velkoobjemové kontejnery a myčky odpadových nádob. Podívejme se na uvedený sortiment podrobněji.
„Co se počtu všech vyrobených jednotek týká, je TERBERG evropským lídrem. Udává nejenom trendy, ale uvádí na trh nové technologie a inovativní řešení. V Česku i na Slovensku zajišťujeme prodej, montáž a následný servis této techniky. Každoročně dodáváme okolo třiceti vozidel na svoz odpadu. Těší nás, že taktéž uvádíme do provozu zcela nové technologie, například první plně elektrické vozidlo na svoz odpadu anebo premiérová vozidla s bočním nakládáním,“ říká Filip Hachle, jednatel firmy HANES s. r. o.
Tyto nástavby jsou nejprodávanější a nejvýkonnější lineární presy s mírou stlačení až 1 : 7. V nabídce se nalézají hned tři modelové řady nástaveb OLYMPUS, které se liší podle zástavbové šířky. Jedná se o typ W se šířkou 2530 mm nebo N (2230 mm) o objemech 10 až 27 m3. Nejmenší je potom OLYMPUS Mini se šířkou 2000 mm, který je k dispozici o objemech 6, 7 a 8 m3. Novinkou v roce 2025 se stal OLYMPUS Midi se šířkou 2390 mm, který je v nabídce o objemech 10, 11 a 12 m3.
Čím dál více měst implementuje velkoobjemové kontejnery (VOK), ať už se jedná o nadzemní, polopodzemní nebo zcela zakryté podzemní kontejnery. Tím roste i poptávka po vozidlech vybavených manipulátorem, který umožňuje vyprazdňování těchto kontejnerů způsobem horního plnění nakládací vany. K dispozici jsou dva základní koncepty:
Mnohdy je ale potřebné vysunutí opěrných nohou, rozbalení a složení manipulátoru zpět za kabinu, čímž se prodlužuje čas potřebný pro obsloužení každého VOK. Umístění za kabinou zkracuje prostor pro objem zásobníku nástavby, respektive prodlužuje celé vozidlo. Čím větší má zákazník nárok na boční dosah a zdvih, tím větší a těžší je i manipulátor. Méně pak zbývá užitečného zatížení na odpad.
TERBERG vyrábí také nástavby SPEEDLINE s předním nebo bočním nakládáním. V obou případech se jedná o vozidla s řidičem bez další obsluhy, tedy One man operation. Nástavby mohou mít pevný zásobník nebo odnímatelný kontejner.
Logistiku na vzdálená místa určení pak může zajistit klasický kontejnerový nosič. Odpad nebo komodita určená k dalšímu zpracování je však již slisovaná. Odpadá tedy nutnost zhutňování a další překládky. Díky většímu objemu zásobníků jsou vozidla vytěžovaná na maximum i u komodit s nízkou měrnou hmotností.
Všechny nástavby a automatické vyklápěče TEREBRG jsou standardně vybaveny monitorovacím systémem TERBERG Connect, který umožňuje vzdálený dohled a monitoring všech funkcí nástavby a vyklápěče včetně komunikace s podvozkem.
TERBERG Connect umožňuje sledovat vozidlo v reálném čase přes webové rozhraní. Jednotka zaznamenává aktuální polohu a vykonanou práci. Systém je připraven pro implementaci identifikace a vážení nádob, rozhraní umožňuje vzdálenou diagnostiku i případnou parametrizaci vozidla jako celku. Ve standardu lze zobrazit a stahovat obvyklou sadu reportů anebo sdílení / čtení dat přes cloudové rozhraní API, ať už v reálném čase anebo dávkově, podle potřeby.
„Neváhejte nás kontaktovat. TERBERG nabízí více než ostatní. Technice na svoz odpadu rozumíme a rádi se podílíme na inovativních projektech. Všem našim zákazníkům děkuji za spolupráci a přeji příjemné prožití vánočních svátků a všechno nejlepší do nového roku,“ vzkazuje závěrem Filip Hachle.
Foto archiv/HANES
Celý příspěvek vyšel v prosincové Komunální technice
