Říká se, že v jednoduchosti je síla. Pro vozidlo Durso Multimobil, které na českém trhu zastupuje a prodává firma SIMED, to platí v plné míře. Pro použití motoru bez filtru pevných částic ho lze bez nadsázky nazvat posledním Mohykánem mezi univerzálními komunálními vozy.
Jednoduchá konstrukce zůstává, kabina však dostala od poloviny letošního roku novou, modernější a agresivnější tvář. Durso Multimobil je návratem k jednoduchému, ale v podmínkách provozu technických služeb a dalších organizací, zabývajících se údržbou městských komunikací, tolik ceněnému univerzálnímu vozidlu.
Dlouhá léta žehrali zástupci technických a městských služeb na absenci takového vozu na trhu, který by nebyl „prošpikovaný“ nejmodernější elektronikou, jež se po pár letech provozu projeví značnou poruchovostí, a tím pádem velice drahým servisem. Dalším aspektem, který „šroubuje“ cenu nových vozidel neúměrně nahoru, jsou stále přísnější emisní normy, a tím i nutnost agregace dražších motorů s filtry pevných částic, které tyto normy splní.
Nosiče Durso Multimobil se však tyto negativní vlivy netýkají. Srdcem je téměř bezúdržbový atmosférický dieselmotor Perkins (od letošního roku také přeplňovaný Perkins s vyšším točivým momentem), který není řízen žádnou elektronikou a především nemá filtr pevných částic. Proto je vozidlo homologované v kategorii „T – traktorový nosič“ s celkovou hmotností 4,5 t, popřípadě v kategorii „SS-samojízdný pracovní stroj“ s celkovou hmotností 3,5 t, tedy pro řidičské oprávnění B.*
(Podrobnosti v Komunální technice 10/2017)