Důkladné testy nových a zdokonalených bezpečnostních asistenčních systémů
Bezpečnostní asistenční systémy umožňují profesionálním řidičům ještě lépe zvládat mnohé, často i nebezpečné situace v silničním provozu, ať se jedná o nouzová brzdění před koncem kolony, vyšší úroveň bezpečnosti při odbočování vpravo a změně jízdního pruhu, minimalizaci rizika smyku například při průjezdu zatáčkou nebo vyhýbacích manévrech a mnoho dalších provozních situací.
Díky bezpečnostním asistenčním systémům lze v ideálním případě dopravním nehodám zabránit, nebo alespoň omezit jejich následky. V tomto ohledu je Daimler Truck odjakživa průkopníkem. Inženýři z technického a zkušebního oddělení společnosti pracují již desítky let na tom, aby byli řidiči při své práci příslušnými funkcemi maximálním možným způsobem podporováni, a tím se pozvedla na ještě vyšší úroveň bezpečnost všech účastníků silničního provozu.
High-tech zkušební prostředky
Ve vývojovém a zkušebním centru společnosti Daimler Truck ve Wörthu nad Rýnem jsou používány high-tech zkušební prostředky, které umožňují zjišťovat hranice různých bezpečnostních systémů z hlediska jízdní dynamiky až do nejmenších detailů. Nejnovější důkladné testy jsou zde zaměřeny především na asistenční systémy, které se budou od dubna 2024 používat v různých nákladních vozidlech a autobusech společnosti Daimler Truck.
Mezi ně patří například aktivní brzdový asistent ABA 6 (Active Brake Assist), nový asistent pro sledování dopravní situace před vozidlem (Frontguard Assist), aktivní asistent pro sledování dopravní situace vedle vozidla ASGA 2 (Active Sideguard Assist), aktivní asistent řízení ADA 3 (Active Drive Assist) a asistent pro sledování dopravního značení (Traffic Sign Assist). Daimler Truck těmito systémy dále upevňuje své postavení průkopníka v této oblasti a stanovuje nová měřítka v oboru bezpečnosti. Kromě modelů Actros, eActros a Atego divize Mercedes-Benz Trucks patří mezi zkušební vozidla také autobusy značek Mercedes-Benz a Setra a speciální nákladní vozidla, jakými jsou Econic nebo Unimog.
Pro kompletní přehled v okolí vozidla
Nová technologie fúze dat ze senzorů s rozsahem snímání 270° umožňuje vytvořit téměř kompletní přehled o situaci v okolí vozidla, a může tak zajišťovat ještě lepší ochranu především pro ohroženější účastníky silničního provozu. Na celém světě je dlouhodobým testům po celý rok podrobováno až 60 vozidel společnosti Daimler Truck. Počet kilometrů ujetých kvůli zajištění funkčnosti a spolehlivosti nových systémů přitom dosáhne v období od roku 2020 do konce roku 2023 pěti milionů.
Niyazi Mustafa Üstertuna, vedoucí oddělení softwaru a elektroniky ve společnosti Daimler Truck, říká: „Testy, které realizujeme například ve Wörthu, mají pro nás zásadní význam. Z nich získávané výsledky a poznatky využíváme k důsledné optimalizaci již existujících asistenčních systémů nebo k vývoji nových bezpečnostních funkcí – od malého Atega až po speciální nákladní vozidla.“
Celou zprávu včetně bohaté obrazové dokumentace najdete zde.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!