Důkladné testy nových a zdokonalených bezpečnostních asistenčních systémů

Bezpečnostní asistenční systémy umožňují profesionálním řidičům ještě lépe zvládat mnohé, často i nebezpečné situace v silničním provozu, ať se jedná o nouzová brzdění před koncem kolony, vyšší úroveň bezpečnosti při odbočování vpravo a změně jízdního pruhu, minimalizaci rizika smyku například při průjezdu zatáčkou nebo vyhýbacích manévrech a mnoho dalších provozních situací.

Díky bezpečnostním asistenčním systémům lze v ideálním případě dopravním nehodám zabránit, nebo alespoň omezit jejich následky. V tomto ohledu je Daimler Truck odjakživa průkopníkem. Inženýři z technického a zkušebního oddělení společnosti pracují již desítky let na tom, aby byli řidiči při své práci příslušnými funkcemi maximálním možným způsobem podporováni, a tím se pozvedla na ještě vyšší úroveň bezpečnost všech účastníků silničního provozu.

High-tech zkušební prostředky

Ve vývojovém a zkušebním centru společnosti Daimler Truck ve Wörthu nad Rýnem jsou používány high-tech zkušební prostředky, které umožňují zjišťovat hranice různých bezpečnostních systémů z hlediska jízdní dynamiky až do nejmenších detailů. Nejnovější důkladné testy jsou zde zaměřeny především na asistenční systémy, které se budou od dubna 2024 používat v různých nákladních vozidlech a autobusech společnosti Daimler Truck.

Mezi ně patří například aktivní brzdový asistent ABA 6 (Active Brake Assist), nový asistent pro sledování dopravní situace před vozidlem (Frontguard Assist), aktivní asistent pro sledování dopravní situace vedle vozidla ASGA 2 (Active Sideguard Assist), aktivní asistent řízení ADA 3 (Active Drive Assist) a asistent pro sledování dopravního značení (Traffic Sign Assist). Daimler Truck těmito systémy dále upevňuje své postavení průkopníka v této oblasti a stanovuje nová měřítka v oboru bezpečnosti. Kromě modelů Actros, eActros a Atego divize Mercedes-Benz Trucks patří mezi zkušební vozidla také autobusy značek Mercedes-Benz a Setra a speciální nákladní vozidla, jakými jsou Econic nebo Unimog.

Pro kompletní přehled v okolí vozidla

Nová technologie fúze dat ze senzorů s rozsahem snímání 270° umožňuje vytvořit téměř kompletní přehled o situaci v okolí vozidla, a může tak zajišťovat ještě lepší ochranu především pro ohroženější účastníky silničního provozu. Na celém světě je dlouhodobým testům po celý rok podrobováno až 60 vozidel společnosti Daimler Truck. Počet kilometrů ujetých kvůli zajištění funkčnosti a spolehlivosti nových systémů přitom dosáhne v období od roku 2020 do konce roku 2023 pěti milionů.

Niyazi Mustafa Üstertuna, vedoucí oddělení softwaru a elektroniky ve společnosti Daimler Truck, říká: „Testy, které realizujeme například ve Wörthu, mají pro nás zásadní význam. Z nich získávané výsledky a poznatky využíváme k důsledné optimalizaci již existujících asistenčních systémů nebo k vývoji nových bezpečnostních funkcí – od malého Atega až po speciální nákladní vozidla.“

Celou zprávu včetně bohaté obrazové dokumentace najdete zde.*

Foto archiv/Daimler Truck

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down