Druhá generace elektrických vozidel

Renault Trucks, průkopník v oblasti elektromobility, představuje po desetiletém testování v reálných podmínkách provozu ve spolupráci s vybranými partnery svoji druhou generaci 100% elektrických vozidel: Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E.

Master Z.E.

Renault Trucks Master Z.E., který bude uveden na evropský trh letos v září, je ideálním nástrojem pro koncové dodávky a umožňuje vjezd do všech městských oblastí, dokonce i do lokalit s velmi přísnými dopravními omezeními. Nabití baterie trvá šest hodin. Protože baterie jsou pod předními sedadly, vnitřní objem je stejný jako u běžného dieselového modelu Master s dieselovým pohonem. Z.E. přichází v šesti verzích (4x furgon a 2x podvozek s kabinou určený k dostavbě), které jsou navrženy tak, aby splňovaly všechny požadavky zákazníků pracujících v městském prostředí. Pro bezpečnost řidičů a nákladu je Master Z.E. standardně vybaven couvací kamerou, zvukovou signalizací zpětného chodu a zrcátkem mrtvého úhlu. Model Renault Trucks D Z.E. ve verzi 16 t nabídne ideální nástroj pro městskou distribuci a dodávky zboží s řízenou teplotou. Renault Trucks D Wide Z.E. bude k dispozici ve verzi 26 t pro svoz komunálního odpadu. Oba modely se budou vyrábět v továrně Renault Trucks v Blainville-sur-Orne ve francouzské Normandii od druhé poloviny příštího roku.

Dojezd této střední řady Renault Trucks Z.E. je přibližně 300 km v závislosti na použití a konfiguraci baterie. Právě ty jsou při pořízení elektrického vozidla nejnákladnější položkou. Renault Trucks nabídne různé možnosti dojezdu, které budou přizpůsobeny potřebám zákazníků, a to při zachování vysokého užitečného zatížení a ekonomické konkurenceschopnosti modelu.

Díky stejnosměrnému dobíjecímu proudu mohou být lithium-iontové baterie plně nabité za jednu až dvě hodiny pomocí konektoru Combo CCS s výkonem 150 kW. Pro noční nabíjení střídavým proudem je doba úplného nabití 300 kWh baterie 12 hodin. V tomto případě stačí třífázová zásuvka na 380 V a 32 A.

Pro maximální flexibilitu z hlediska použití a montáže nástavby jsou uvedené modely vývodovým hřídelem se standardním mechanickým rozhraním.*

(Podrobnosti v Komunální technice 8/2018)

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *