Dodávka 178 nových nákladních vozidel s pohonem na bio-CNG

Skupina DHL si objednala 178 nových vozů IVECO S-Way CNG pro svou společnost Post & Parcel Germany. Rozšířila tak svůj vozový park na více než 450 nákladních vozidel na CNG. Ta nová, poháněná bio-CNG, ještě víc sníží uhlíkovou stopu skupiny DHL a významně přispějí k dekarbonizaci silniční dopravy.

Technologie stlačeného zemního plynu je v současné době nejvyspělejší na trhu, a proto je infrastruktura rozvinutější a vozidla snadněji dostupná ve srovnání s jinými alternativními pohony. Nové vozy budou působit především v přepravě mezi centry DHL pro přepravu balíků, vyzvedávání zákazníků a také při doručování zásilek do městských pošt. Tak významně přispějí k dekarbonizaci silniční nákladní dopravy

Se skříňovou nástavbou – obr. 1

Z objednaných jednotek bude 161 nákladních vozidel IVECO S-Way AD190S34/P CNG vybavených skříňovou nástavbou použito pro jízdy na krátké vzdálenosti a denní úkoly. Vozidla mají standardní podvozek 4 x 2 s celkovou hmotností 19 tun, denní kabinu Active Day s nízkou střechou a devítilitrový motor CNG plnící normu Euro VI o výkonu 340 k. Čtyři plynové nádrže s gravimetrickým plnicím objemem 80 kg jsou namontovány na levé a pravé straně. S celkem 320 kg CNG nabízejí vozy dojezd až 670 km.

S výměnnou nástavbou – obr. 2

Zbývajících 17 vozidel IVECO S-Way AS260S46Y/FS CM CNG je vybaveno výměnnou nástavbou a budou využívány na přepravu mezi centrálami. Mají standardní podvozek 6 x 2 s řízenou vlečnou nápravou, prostornou kabinou Active Space a 13l motor CNG o výkonu 460 k plnící normu Euro VI. Nádrže na CNG mají gravimetrický objem náplně 240 kg, což umožňuje dojezd až 1000 km.

Palivo z odpadu a zbytků

Bio-CNG je udržitelné obnovitelné palivo získané z odpadu a zbytkových materiálů. Jeho používáním společnost DHL výrazně sníží emise CO2, a to až o 95 % ve srovnání s naftovým nákladním vozem. DHL bude dokonce schopna dosáhnout záporné uhlíkové stopy až -120 %, pokud bude palivo pocházet z organických zbytků.

Kromě mise na dlouhé vzdálenosti je důležitý i tichý provoz motorů nákladních vozidel IVECO s pohonem na bio-CNG. V porovnání s konvenčními spalovacími motory jsou tato vozidla obzvláště vhodná pro městské použití a noční dodávky, přičemž současně zvyšují pohodlí řidiče.*

Foto archiv/IVECO

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down