Další krok k dekarbonizaci dodavatelského řetězce: první objednávka zelené oceli

Společnost Scania učinila velký krok k dekarbonizaci svého dodavatelského řetězce tím, že zadala svoji první objednávku zelené oceli. Na základě dohody historického významu bude firma H2 Green Steel dodávat udržitelný materiál na výrobu nákladních vozidel značky Scania.

Počáteční kontrakt s H2 Green Steel poskytne Scanii udržitelně vyráběnou ocel, což jí umožní učinit další významný krok ke snížení klimatické stopy. Výroba bude zahájena v novém závodě firmy H2 Green Steel v městečku Boden v severním Švédsku v roce 2025. Dodávky udržitelného materiálu se plánují na rok 2027.

Dalekosáhlá dohoda je klíčovým prvkem ambiciózní strategie společnosti Scania, jejímž cílem je eliminovat největší zdroje uhlíkových emisí z výrobních materiálů s největší karbonovou stopou a baterií. Cílem této strategie je, aby Scania do roku 2030 postupně vyřadila hlavní zdroje emisí CO2 ze svého dodavatelského řetězce a ve výrobě používala 100 % zelené oceli, 100 % zelených baterií, 100 % zeleného hliníku a 100 % zelené litiny.*

Dalším důležitým aspektem tohoto úsilí je partnerství Scanie v uskupení First Movers Coalition, které povzbuzuje firmy, aby zvýšily nízkouhlíkové nákupy v oblastech, které je obtížné dekarbonizovat. Nová smlouva pomůže společnosti Scania splnit její závazek vůči koalici nakoupit významný objem zelené oceli. Na výrobu nákladního automobilu se spotřebují asi čtyři tuny oceli, takže použití její zelené varianty má jasný potenciál pozitivního dopadu na klima.

„S touto první objednávkou u našeho strategického partnera H2 Green Steel pokračujeme na naší cestě směrem k minimalizaci dopadu našeho dodavatelského řetězce na klima,“ podotýká Anders Williamsson, výkonný viceprezident a ředitel pro výzkum, vývoj a nákup ve společnosti Scania.

„Scania je jedním z našich největších podporovatelů. Nejen tím, že sama poptává zelenou ocel, ale také jako jeden z prvních kapitálových investorů. Její podpora a partnerství při vytváření naší nabídky výrazně přispěly k utváření strategie, s níž chceme cílit na zákazníky. Scania je průkopníkem v oblasti udržitelnosti a jako první ve svém sektoru si stanovila vědecky podložené cíle v souladu s Pařížskou dohodou. Všichni naši progresivní budoucí zákazníci nyní postupují stejně,“ doplňuje Mark Bula, obchodní ředitel Boden Steel ve společnosti H2 Green Steel.

*Strategie a cíle dekarbonizace dodavatelského řetězce zpočátku zahrnují výrobu společnosti Scania v Evropě, ale postupně se rozšíří i na její výrobu v Číně a Latinské Americe.

Zdroj: Scania*

Ilustrační foto archiv firmy

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down