Dlouho očekávané otevření pražského tunelového komplexu Blanka se stalo v druhé polovině září již konečně realitou a první dny ostrého provozu zatím nepřinesly žádné větší komplikace. O čistotu tunelů se bude starat akciová společnost Pražské služby. V týdnu před oficiálním otevřením tunelů si kompetentní pracovníci vyzkoušeli přímo na místě potřebnou profesionální techniku.
Úklid tunelových stěn budou zajišťovat dva univerzální nosiče Mercedes – Benz Unimog v agregaci s čelně montovanými pracovními rameny Mulag MFK 500-T. “Čištění obkladů tunelových stěn bude probíhat čtyřikrát ročně, jednou za rok se bude čistit i tunelový strop. Jde tedy o dva šestikilometrové úseky, k jejichž údržbě využijeme vysokotlaký systém mytí studenou vodou bez chemických přísad.
Pracovní rameno Mulag MFK 500-T s mycím kartáčem má záběr 2,1 metru, dvě vozidla jedoucí za sebou tedy výšku 3,1 metru zvládnou s rezervou,” říká vedoucí provozně ekonomického odboru Pražských služeb Ing. František Hodan.
Zkoušenou agregaci nosiče a čelně montovaného pracovního ramene by měl doplnit ještě kartáč určený k mytí postranních tunelových chodníků, aby jejich úklid mohl proběhnout zároveň s čištěním stěn.
Pracovní rameno má horizontální dosah 6,5 metru, vertikálně dosáhne do 7,5 metru. Využít lze možnost bočního posunu 1800 mm. Jde o speciální zařízení určené právě pro čištění stěn, stropů a osvětlovacích panelů v tunelech. Je vybaveno automatickým detektorem překážek s ultrazvukovými snímači. Tato výbava zabezpečuje automatické přizpůsobování kartáčů podle profilu povrchu, jehož hladký povrch mycí kartáč Tunel TWB 2100 důkladně vyčistí.*
Zařízení MFK 500-T je určeno především pro agregaci s univerzálními nosiči Unimog.