Kompletní řešení pro elektrifikaci nákladní dopravy
Plně elektrická bateriová vozidla (BEV), automobily s hybridním pohonem (HEV) i plug-in hybrid (PHEV) jsou nyní dostupná i provozovatelům nákladní dopravy. Kromě inovativních technologií nabízí švédský výrobce Scania i celou řadu řešení a služeb pro úspěšný přechod na elektromobilitu.
Existuje několik různých technologií, které světu umožní zbavit dopravní řetězec emisí CO2 a společnosti Scania pomohou splnit její vlastní, vědecky podložené klimatické cíle. Elektrifikace však bude bezpochyby hrát klíčovou roli v dosažení dekarbonizace dopravy.
První elektrické bateriové nákladní vozidlo představila Scania v roce 2020. K němu se postupně přidala i vozidla s hybridním pohonem. Všechna nabízejí skvělá řešení především pro městskou a příměstskou přepravu – například pro maloobchodní distribuci. Mnoho velkých měst po celém světě již signalizovalo, že postupně vyřadí ze svých ulic vozidla s naftovým motorem. V současnosti pak existuje v 11 evropských zemích 274 nízkoemisních zón, které omezují přístup znečišťujících vozidel do svých měst.
TŘI „ZELENÁ“ ŘEŠENÍ
Nákladní elektrické bateriové vozidlo (BEV) umožňuje 100% bezemisní provoz. To se může brzy hodit nejen z důvodu zónových omezení v mnoha městech, ale také proto, že kvůli snaze o zajištění udržitelné budoucnosti se provoz bez emisí stále častěji stává podmínkou pro získání nových smluv. A tichá přeprava bez emisí uvnitř měst není potřeba jen k doručování zboží do prodejen, ale také ke svozu odpadu, stavbě nových budov a zajištění nutné infrastruktury. Elektromotor čistě elektrického vozidla má trvalý výkon 230 kW a špičkový výkon 295 kW. K dispozici je s pěti nebo devíti bateriemi a nabízí tak dojezd až 250 kilometrů. Vozidla s hybridním pohonem kombinují silné stránky elektrického pohonného řetězce i tradičního pohonného řetězce se spalovacím motorem.
Hybridní elektrická vozidla (HEV) jsou k dispozici buď jako tahače, nebo jako podvozky připravené pro instalaci nástavby. Energie získaná při zpomalování a brzdění se využívá k dobíjení baterie o kapacitě 30 kilowatthodin, což umožňuje až 15 kilometrů čistě elektrického provozu.
Plug-in hybridní elektrické vozidlo (PHEV) lze nabíjet také z externího zdroje, a to nejen mezi směnami, ale také během nakládky a vykládky. To znamená, že v městské nebo regionální distribuční dopravě může vozidlo po značnou část provozní doby jezdit pouze na elektřinu. Ve spojení s propojenými službami Scania lze získat automatizované přepínání mezi spalovacím motorem a elektrickým provozem na základě geografických zón a časových plánů. Vestavěná baterie má kapacitu 90 kWh, což je energie dostatečná na 60 km jízdy na čistě elektrický pohon.
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!