30.06.2019 | 06:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Jak funguje elektrifikovaná dálnice

Nulová uhlíková stopa, tišší provoz, skvělé jízdní vlastnosti a žádné emise výfukových plynů. Průběžné nabíjení na elektrifikovaných dálnicích představuje obrovský potenciál pro těžkou nákladní dopravu.

Na rušné dálnici se nákladní vozidlo s návěsem blíží k dlouhému úseku s pylony po pravé straně. Senzor rozpozná, že jízdní pruh je nyní vybaven elektrickým trolejovým vedením a řidič stisknutím tlačítka zvedne pantografový sběrač na střeše kabiny. Během několika sekund nastane v kabině téměř úplné ticho: spalovací motor se zastavil a vozidlo nyní pohání elektromotor.

  1. Nalezení elektrifikované dálnice

Senzor kontroluje, zda je jízdní pruh vybaven trolejovým vedením. Doposud bylo nákladní vozidlo poháněno spalovacím motorem. Nyní řidič zvedne pantografový sběrač.

  1. Připojení k trolejovému vedení

Po připojení přenáší pantografový sběrač energii přímo do elektromotoru a současně nabíjí akumulátor. Během brzdění dochází k obrácení toku energie a výrobě elektřiny, která nabíjí akumulátor.

  1. Odpojení při předjíždění

Když začne nákladní vozidlo předjíždět jiný automobil nebo elektrifikovaná část dálnice končí, pantografový sběrač se sám spustí. Elektromotor bude i nadále poháněn energií z akumulátoru tak dlouho, jak jen to bude možné. Po předjetí se může řidič vrátit do elektrifikovaného jízdního pruhu.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down