Na mnichovském veletrhu Bauma představila Honda ve světové premiéře prototyp elektrifikované pohonné jednotky eGX (na snímcích samostatná a integrovaná) pro použití v profesionální stavební technice.
Honda vyvíjí eGX jako pokročilou bezemisní elektrifikovanou pohonnou jednotku s vysokou spolehlivostí a špičkovou montážní kompatibilitou s profesionálními motory Honda řady GX, které jsou světovým standardem jako pohonná jednotka pro širokou škálu profesionálních aplikací, například ve stavebnictví a dalších oborech.
Motor Honda eGX vyhovuje potřebám trhu se stavebními stroji pro práci v prostředí, kde je obtížné používat spalovacími motory poháněná zařízení. Jedná se například o podzemní tunely nebo noční práce v rezidenčních oblastí. Díky využití know-how v oblastech životnosti a spolehlivosti, získaných v dlouhé historii vývoje řady GX, Honda vyvíjí prototypy motorů eGX pro použití ve strojích s vysokými vibracemi, jako jsou například vibrační pěchy a desky.
Agregát eGX je vybavený třífázovým bezkartáčovým DC elektromotorem vyvinutým speciálně pro tento model. Nabízí vysokou účinnost a výkon díky výjimečné technologii izolace a navíjení u alternátorů, které Honda dlouhodobě používá ve svých elektrocentrálách. Navíc bylo dosaženo uživatelského pohodlí a provozní efektivity díky odnímatelnému lithium-iontovému akumulátoru.
Klíčové vlastnosti prototypu eGX
- Kompatibilita s motory Honda řady GX.
- Vynikající odolnost, spolehlivost a výkon odpovídající motorům řady GX.
- Unikátní výhody elektrifikované pohonné jednotky.
- Snadné spuštění a jednoduché ovládání pomocí spínače.
- Nízké nároky na údržbu.
- Nulové emise látek nebezpečných životnímu prostředí, jako jsou HC, NOx a CO2.*