Bílá barva nového vozu se stala loni již pošesté celosvětovou jedničkou. Neutrální odstíny získaly přízeň 75 % kupujících nových aut, výrazné barvy netáhnou. V ČR dominovaly bílá se šedivou, stříbrná a žlutá propadly. Černá je znakem luxusu, červená sportovního srdce.
Bílé nové vozidlo je opět jedničkou na světě. Rozhodlo se pro něj 37 % kupujících. Například v Číně dalo bílé přednost 57 % majitelů nového automobilu. Vysoké oblibě se tato barva těšila také v ostatních asijských státech (48 %) a Africe (47 %). Nejmenší podíl si získala v Severní Americe (25 %), Evropě (27 %) a Rusku (28 %), byť i zde byla barvou první volby.
Druhá je černá
Osmnáctiprocentní podíl a pomyslnou druhou pozici celosvětově získala černá. Nejčastěji se pro ni rozhodli japonští kupující (22 %), v těsném závěsu jsou Severní Amerika (21 %) a Evropa (20 %). Výraznou výjimkou byla Indie. Zde se černá „nenosí“, rozhodla se pro ni pouze tři procenta majitelů nových aut.
„V Evropě byla černá jedničkou u kategorií osobních automobilů, které si majitelé pořizují i s ohledem na potřebu vyjádření své prestiže. U vozidel střední třídy si ji zvolilo 23, v luxusní kategorii dokonce 35 % kupujících,“ doplňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.*
(Více v Komunální technice 4/2017)