Výrobní haly ryze rodinné společnosti Lindner se nacházejí v Rakousku nedaleko Innsbrucku ve městě Kundl. Její výrobní program má dvě větve: traktory Geotrac, které jsou vyráběny ve výkonové řadě od 70 do 145 k a systémové nosiče Unitrac. Na ty se teď podíváme podrobněji.
Jak již napovídá název stroje – Unitrac, jedná se o systémový nosič, na který lze agregovat rozmanité pracovní adaptéry a nástavby jak pro letní, tak zimní údržbu. Společnost Lindner nabízí na vozidlo celou řadu nástaveb pro komunální práce a údržbu zeleně. Unitrac je terénní kombinací přepravního vozidla a nosiče nářadí – jehož rozmanitost výbavy je stejně široká jako oblasti použití.
Kabina
Komfortní kabina je konstruovaná tak, aby z ní měla obsluha ideální výhled na všechna pracovní místa adaptérů a nástaveb. Ergonomicky uspořádaný vnitřní prostor umožňuje řidiči snadné ovládání vozidla. Veškeré ovládací páky a prvky jsou umístěny na oválném centrálním panelu, jehož součástí je i konzole pro uchycení ovládání jednotlivých nástaveb, například zametací nástavby nebo rozmetadla posypu.
Pro co nejsnadnější údržbu je možné kabinu vyklopit do boku o 50°. Výklopná kabina je ve standardní výbavě každého vozidla Unitrac. Díky hydraulickému mechanismu obsluha zvládne tento úkon bez potřeby jakéhokoliv nářadí. Po vyklopení kabiny se získá komfortní přístup k motoru, převodovce a hydraulickému systému. Údržba je tak velmi jednoduchá a hlavně rychlá. Celá kabina je uložena na čtyřech hydraulických pryžových prvcích, které eliminují veškeré vibrace.
Podvozek
Podvozek je konstruován s pomocí patentované koncepce, která zahrnuje nezávislé zavěšení kol a hlavně kloubové spojení mezi přední a zadní částí rámu. Díky tomuto kloubu mají vždy všechna čtyři kola neustálý kontakt s podložkou.
Toto unikátní konstrukční řešení zajišťuje maximální trakci a využití krouticího momentu i ve velmi členitém terénu. Celý kloub je vybaven řízeným omezovačem síly výkyvu, což zajišťuje vždy optimální rychlost pohybu obou částí podvozku.
Nápravy
Nápravy jsou vývojovým oddělením společnosti Lindner speciálně navržené pro vozidlo Unitrac. Nezávislé zavěšení kol a hydraulické válce odpružení zajišťují komfortní jízdu jakýmkoliv terénem.
Nápravy jsou vybaveny kotoučovými brzdami, a to tak, že ta přední má čtyři, zadní dvě brzdy. Tato konstrukce brzdného systému poskytuje obsluze vysoký komfort a bezpečnou jízdu. Vozidlo Unitrac je možné na přání vybavit systémem řízení obou náprav tak, že i tento univerzální nosič, který má nosnost až 4,3 t, je schopen dosáhnout poloměru otáčení 3,5 m. Celý tento systém je elektronicky ovládán. Jeho součástí je i detekce a aretace polohy zadní nápravy v kabině.
Odpružení
Unitrac je vybaven patentovaným hydraulickým odpružením s regulací výšky. Jedná se o plyno-hydraulický membránový systém se samonivelací, který zajišťuje, aby každé kolo reagovalo optimálně na nerovnosti terénu.
Díky relativně malé dráze odpružení má horní hrana ložné plochy, i navzdory velkým pneumatikám, zvlášť nízkou polohu nad terénem. Navzdory mimořádné průchodnosti je komfort odpružení téměř na úrovni osobních vozidel.
Agregace nářadí
Čtyři připojovací místa pro agregaci nářadí k vozidlu Unitrac otvírají široké množství použití. Díky užitečnému zatížení až 4,3 t a celkové hmotnosti přívěsu 10 tun je Unitrac vhodný i pro těžké přepravní práce zvláště v terénu.
Samozřejmostí je možnost vybavení tohoto stroje čelním, zakabinovým i zadním vývodovým hřídelem. Podvozek je řešen tak, že na něj lze agregovat všechny nástavby rychlovýměnným systémem.*