Hned tři užitkové elektromobily EVUM aCAR 4 x 4 se od začátku prosince staly součástí strojového parku akciové společnosti FREKO. K jejich pořízení pomohla finanční pomoc poskytovaná Evropskou unií v rámci vypsaných dotačních programů na podporu elektromobility včetně dobíjecí infrastruktury pro podnikatele.
Společnost FREKO působí na trhu již od roku 1991, kdy byla založena především jako specialista na frézování komunikací a svoje služby nabízela stavebním firmám zaměřujícím se na rekonstrukce silnic a dálnic. Po změně majitele začala svoje činnosti rozšiřovat a více se zaměřovat na komunální služby. „Frézování vozovek je pouze sezónní záležitostí a tak jsme naráželi na problém jak využít naše pracovníky v zimním období a najít pro ně vhodnou pracovní náplň. Logickou volbou byla zimní údržba komunikací a další komunální služby, protože bývá ekonomičtější služby nabízet v určitém balíčku, do kterého patří kromě zimní údržby komunikací také jejich úklid, péče o okolní veřejnou zeleň, svoz odpadkových košů a dalších navazujících činnosti. Postupem času se nám podařilo etablovat se v některých pražských lokalitách, stěžejní zakázky jsme získali hlavně na Praze 6 a 12, kde zajišťujeme především úklid komunikací a údržbu zeleně. Pro zabezpečení uvedených prací se musela firma samozřejmě vybavit potřebnou profesionální menší technikou a podařilo se nám vybudovat docela komplexní moderní strojový park. Jelikož poměrně často pracujeme v aglomeracích s požadavky na snížení emisí a hlučnosti, byl náš zájem o možnosti, které nabízejí užitková vozidla s elektrickým pohonem, dalším logickým krokem,“ říká Mgr. Tomáš Kolinger, generální ředitel akciové společnosti FREKO.
Nákup vozidel po zralé úvaze
Jak uvedl, s myšlenkou pořízení užitkových vozidel s elektrickým pohonem se zaobírali několik let. „Dlouhodobě jsme zkoušeli vozidla několika značek, objížděli výstavy a veletrhy a sháněli potřebné informace. Jak nám progresivní vývoj dokázal, určitě se vyplatilo s nákupem nějaký čas počkat, a to hned z několika důvodů. Užitkové elektromobily se během posledních let výrazně změnily, ať již jde o jejich robustnější konstrukci, pohodlí obsluhy, nebo výdrž baterií umožňujících delší dojezd. Nemalou roli po tříletém sledování trhu hrála pochopitelně možnost využít zajímavé dotační výzvy, která ekonomiku provozu elektromobilů posouvá do úplně jiných dimenzí. Jelikož jsme chtěli vozidla s pohonem 4 x 4, byla nakonec naše volba jednoduchá. Využili jsme nabídky generálního dovozce multifunkčních elektromobilů EVUM, společnosti ALFA PROFI, a vozidlo si na dva týdny zapůjčili. Vyzkoušeli jsme ho v pražské rezidenční čtvrti Brumlovka a s jeho provozem jsme byli spokojeni. Zjistili jsme mimo jiné, že není využitelné pouze v dopravě, ale může pracovat i s dalším nářadím. Přitom je dostatečně robustní, aby jeho šasi vydrželo časté nájezdy na chodníky a překonávání dalších terénních nerovností. Poté začal administrativní boj s žádostí o dotaci a po třech měsících čekání jsme uspěli a zakoupili hned tři stejná vozidla EVUM aCAR 4 x 4 lišící se pouze barvou, která se začátkem prosince zapojila do práce,“ popisuje Tomáš Kolinger.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!