Výrobní portfolio společnosti TERBERG Enviromental zahrnuje široké portfolio nástaveb na svoz odpadu včetně vyklápěčů nádob až po velkoobjemové kontejnery včetně myček odpadových nádob.
„Co se počtu všech vyrobených jednotek týká, je TERBERG evropským lídrem. Udává nejenom trendy, ale uvádí na trh nové technologie a inovativní řešení. V Česku i na Slovensku zajišťujeme prodej, montáž a následný servis uvedené techniky. Každoročně dodáváme okolo třiceti vozidel na svoz odpadu. Těší nás, že taktéž uvádíme do provozu zcela nové technologie, například první plně elektrické vozidlo na svoz odpadu anebo první vozidla s bočním nakládáním,“ říká Filip Hachle, jednatel firmy HANES s. r. o.
Jedná o nejprodávanější a nejvýkonnější lineární presy s mírou stlačení až 1 : 7. K dispozici jsou hned tři modelové řady nástaveb OLYMPUS, které se liší podle zástavbové šířky. Jedná se o typ W se šířkou 2530 mm nebo N se šířkou 2230 mm v objemech 10 až 27 m3. Nejmenší je potom OLYMPUS Mini se šířkou 2000 mm, který je k dispozici v objemech 6, 7 a 8 m3.
Čím dál více měst implementuje velkoobjemové kontejnery (VOK), ať už se jedná o nadzemní, polopodzemní nebo zcela zakryté podzemní kontejnery, a tím i roste poptávka po vozidlech vybavených manipulátorem, který umožňuje vyprazdňování těchto kontejnerů způsobem horního plnění nakládací vany. K dispozici jsou dva základní koncepty:
Mnohdy je ale potřebné vysunutí opěrných nohou, rozbalení a složení manipulátoru zpět za kabinu, čímž se prodlužuje čas potřebný pro obsloužení každého VOK. Umístění za kabinou zkracuje prostor pro objem zásobníku nástavby, respektive prodlužuje celé vozidlo. Čím větší má zákazník nárok na boční dosah a zdvih, tím větší a těžší je i manipulátor. Méně pak zbývá užitečného zatížení na odpad.
TERBERG vyrábí také nástavby s předním nebo bočním nakládáním. V obou případech se jedná o vozidla s řidičem bez další obsluhy, tedy One man operation. Tyto nástavby mohou mít pevný zásobník nebo odnímatelný kontejner.
Logistiku na vzdálená místa určení pak může zajistit klasický kontejnerový nosič. Odpad nebo komodita určená k dalšímu zpracování je však již slisovaná. Odpadá tedy nutnost zhutňování a další překládky. Díky většímu objemu zásobníků jsou vozidla vytěžovaná na maximum i u komodit s nízkou měrnou hmotností.
Foto archiv/HANES
(Celý příspěvek vyšel v Komunální technice 12/2024)*