Jubilejní Svatý rok 2025, označovaný též jako Jubilejní rok 2025 nebo Milostivé léto 2025, který se koná každých 25 let, je mezi křesťany na celém světě významným svátkem. Tato významná událost je známá také díky kriminální komedii Svatý rok (1976), poslednímu filmu Jeana Gabina…
Příští jubilejní rok bude zahájený již zanedlouho – 24. prosince 2024 – otevřením Svaté brány v bazilice sv. Petra v Římě. Na Svatopetrském náměstí se očekává historicky největší návštěva: zhruba 32 milionů poutníků.
Renovace starých ulic
Akce takového rozsahu vyžaduje řadu zásahů a úprav, aby byla zajištěná co nejlepší dostupnost pro nekonečné špalíry návštěvníků, kteří projdou ulicemi Říma. Zvláštní pozornost je proto věnovaná přístupovým cestám k místům spjatým s Jubileem a současně také obnově historických chodníků a ulic v italské metropoli, známé také jako Věčné město.
Mnohé římské ulice si dodnes zachovaly starobylou dlažbu z kostek zvaných sanpietrini, které jsou ve velkém množství použity právě v historickém centru na Svatopetrském náměstí, což přispívá k zachování autentické atmosféry a nabízí pomyslnou pouť do minulosti tohoto města.
Sólo pro Bobcat
Úkolem obnovit a modernizovat historickou dlažbu ulic přiléhajících k náměstí a kolonádám Svatopetrského náměstí byla pověřená společnost Squalo 7 Srl, která se úzce specializuje právě na silniční práce.
Zakázky s významnou podporou papežského státu Vatikán zahrnovaly zejména výměnu stávajících dlažebních kostek. Pro tuto činnost bylo vyčleněná technika Bobcat. Minirypadlo E55z mělo na starosti odstranění dlažby a její renovaci – od citlivé extrakce kamenných kostek až po hloubení zeminy pod nimi. Práce bezprostředně u Náměstí svatého Petra se týkaly celkové plochy 7055 m2.
Angelo Melato, ředitel odboru veřejných prací hlavního města Říma, vysvětluje: „Rypadlo Bobcat E55z překonalo naše očekávání a prokázalo dobrou schopnost odstraňovat dlažbu a zvládnout značný počet metrů čtverečních za den. To má zásadní význam pro staveniště v oblasti s velkým provozem, které vyžaduje uzavírky. Stavba byla zahájená loni v listopadu a skončila letos v květnu. Pro plynulost dopravy jsme museli rozdělit činnost do čtyř provozních fází."*
Foto archiv/Bobcat
(Celý příspěvek vyšel v Komunální technice 9/2024)
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!