S rozšířenou nabídkou elektrických nákladních vozidel
Společnost Scania pokračuje v rozšiřování nabídky čistě elektrických nákladních vozidel a představuje další elektrická pohonná ústrojí, konfigurace náprav a možné modifikace kabiny i řešení pomocného pohonu.
Nabídka nyní výrazně přesahuje původní sortiment, který zahrnoval především vozy pro městskou distribuci. Dnes pokrývá širokou škálu využití a provozů. Zákazníci mohou očekávat individuální řešení přizpůsobené konkrétním potřebám.
Stále víc možností
„Díky průběžnému uvádění novinek na trh přinášíme zákazníkům stále více možností přizpůsobit výběr individuálním potřebám,“ říká Fredrik Allard, senior viceprezident a vedoucí oddělení elektromobility ve společnosti Scania. „Zákazníci nás za to odměňují zvýšeným zájmem, protože je nyní zřejmé, jak dobrou službu tyto vozy odvádějí, jak dobře fungují v reálném provozu a do jaké míry si jich řidiči skutečně cení. Neustále slýcháme příběhy řidičů, kteří byli zpočátku skeptičtí, ale pak si své elektrické náklaďáky zamilovali.“
Při pohledu na komponenty a řešení, které Scania v této fázi představuje, by měli zpozornět dopravci a přepravci v oblasti distribuce nebo stavebních činností. Nabídka tandemové nápravy u elektrických vozidel znamená, že lze na jejich základě konfigurovat sklápěče, hákové nosiče, autodomíchávače a řadu dalších nástaveb, aniž by bylo nutné obětovat trakci nebo nosnost. Současně Scania představuje řadu různých řešení pro napájení hydrauliky a dalších zařízení.
Dva pohony na výběr
Dvě verze elektrického pohonného ústrojí EM C1-2, 210 kW a 240 kW, které Scania nyní představuje, se navíc dokonale hodí pro některé stavební provozy. Jejich výkon (285 k nebo 326 k) totiž odpovídá typickým specifikacím pro nákladní automobily používané místními samosprávami. Model EM C1-2 je fyzicky kratší než jeho výkonnější sourozenci, což vytváří prostor pro baterie a/nebo vybavení, jako jsou opěrné nohy.
Je to skvělý univerzál pro celou řadu lehčích provozů. Kombinuje nízkou hmotnost s vysokým výkonem, velkým točivým momentem a plynulým přenosem výkonu díky dvoustupňové převodovce. Je ideální pro distribuční dopravu v městském prostředí, ale stejně dobře jej lze využít v řadě dalších oblastí, jako je např. rozmanitá škála vozidel využívaných místní samosprávou k údržbě. Pro typický nákladní vůz pro distribuční dopravu se používá označení Scania 24 P (pokud se jedná o verzi 240 kW).
Pro mnoho odvětví
„Kdybych ho měl srovnat s dieselovým motorem, je to ekvivalent devítilitru,“ říká Allard. „Jedná se elektrický vůz, který najde vhodné uplatnění v nekonečné škále provozů, protože je lehký a flexibilní, ale zároveň výkonný. Má jeden permanentní magnet, dvoustupňovou převodovku a na svou velikost má vysoký točivý moment. Vyznačuje se ovladatelností a plynulostí, kterou řidiči od elektrického pohonu očekávají.“
Trh s elektromobily dozrává v některých oblastech rychleji než v jiných. Většina z nich souvisí s dostupností nabíjecí infrastruktury (a přístupem k napájení). Najít vhodné řešení nabíjení však nemusí být složité: Scania zákazníka celým procesem v této oblasti provede a pomůže mu takové vhodné řešení zavést.
„Často se setkáváme s mylnou představou, že nabíjení je složitější, než tomu ve skutečnosti je,“ říká Allard. „Řada zákazníků si vystačí se standardním řešením nabíjení v depu a můžeme jim poradit s jeho návrhem a výstavbou.“
Další oblastí, která zpočátku představovala při přechodu na elektrický pohon určitou výzvu, je pomocný pohon (PTO). Efektivní a odolné PTO jsou v rámci řady provozů nezbytností. Scania proto nyní přidává celou řadu řešení v této oblasti.
Ekologické a účinné baterie
Elektrické nákladní vozy Scania se vyznačují působivými čísly i pokud jde o baterie. Ty mohou vydržet i 1,3 milionu kilometrů, což odpovídá životnosti vozu. Jejich uhlíková stopa je oproti srovnatelným produktům v odvětví přibližně třetinová, protože se vyrábějí bez použití fosilní elektřiny v severním Švédsku. Společnost Scania zvolila lithium-iontové články prizmatického tvaru, které se montují v Södertälje do bateriových sad o kapacitě 416 nebo 624 kWh, z čehož je přibližně 83 % využitelných.
„Posun k elektrifikacije nevyhnutelný,“ říká Allard. „Důvody, proč nepřejít na elektrický pohon, rychle mizí a každý den se objevují další argumenty mluvící ve prospěch elektrických nákladních vozidel. Když k tomu připočteme požadavky zákonodárců a nákupčích přepravních služeb a skutečnost, že řidiči mají BEV rádi, je zřejmé, že elektrické nákladní vozy brzy naše odvětví ovládnou.“
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!